Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er vel ingen hemmelighet at det er Ekteparet Eriksen som står bak bloggen/magasinet Fotballfrue ikke en naiv ungpike som bretter ut følelseslivet som en dagbok. Dette er en kommersiell blogg der alt handler om tjene mest mulig penger på et forholdsvis enkelt konsept. Mye av grunnen til at de har lykkes så godt er jo nettopp det at de er to som har dette som jobb, de er aktive for å være synlige begge to, hyppige innlegg og ser ut til å samarbeide godt.

Fotballfrue.no hadde ikke vært hva det er idag uten LKE.

Anonymous poster hash: 55665...47f

Men det er forskjell på å diskutere LKE på de områdene som har med bloggen å gjøre, og å diskutere hans (manglende) evner som fotballspiller. Det første er relevant, det siste er irrelevant i en saklig diskusjon.

For øvrig helt enig i at LKE er en viktig del av bedriften Fotballfrue. Han har jo styreverv og greier, så ja, det er saklig kritikk å for eksempel si at han som styreleder burde sørge for at bloggen har bedre/dårligere bilder, for lite/mye tekst, burde kjøre stavekontroll, reklamere mer/mindre, reklamere for andre produkter osv osv.

De som vil fremstå som saklige og konstruktive, bør foreta noen avgrensninger for hvilke sider av LKE som er relevant å ta opp ifm bloggen og ikke.

Anonymous poster hash: bdf3c...c3d

Endret av Bond
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva jobber du med?

Vet du hva møtevirksomhet kan innebære av forberedelser, konsentrasjon og oppmerksomhet?

Jeg er akkurat ferdig med et to timers møte som var kjempeslitsomt. Ikke fordi jeg klager, jeg har en jobb som krever mye og trives med det, men å tro at møtevirksomhet ikke kan være slitsomt er i beste fall naivt. Eller kanskje er heller utgangspunktet her at du bare har en trang til å kritisere usaklig og kverulere på ting som får deg til å fremstå som temmelig tåpelig?

3 møter kan dessuten befinne seg på flere forskjellige lokasjoner og en fotoshoot på det fjerde (der du skal være opplagt og fresh), så at dette blir en travel dag har jeg ikke noen problemer med å forstå.

I jobben min har jeg opptil 5-6 møter om dagen, så jeg vet hvor slitsomt møtevirksomhet kan være og hvor mye forberedelse det kan kreve. Men som sagt, jeg har så mange møter hver dag, hun har det litt travelt en av dagene i en hel uke.

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har ingen ting å si. Hvordan han gjør det på banen, forandrer ikke at hun er kona til en fotballspiller. Muligens en dårlig en (har null peiling på fotball, så det kan jeg ikke uttale meg om), men fortsatt en fotballspiller.

Og selv om han hjelper henne med bloggen, gjør det ikke ham til en del av merkevaren "Fotballfrue", han er også mannen hennes. Og det er i den rollen han hjelper henne. Ikke som fotballspiller. Det er ikke han som er gift med en fotballspiller, det er hun. Og bloggen handler om hennes liv. At han blir omtalt i bloggen, er da ganske naturlig; han er tross alt en del av hennes liv. Som hennes mann.

Han er spilleren til det laget han spiller for. Skal dere kritisere hans evner på banen, kan dere lage en egen tråd, dersom laget ikke har et eller annet forum selv. Ellers regner jeg med at dere synes det er helt greit at om noen kritiserer arbeidsplassen til mannen deres, er det greit at dere selv dras inn, og kritiseres for det dere gjør i deres jobb. Slik dere kritiserer merkevaren "Fotballfrue" (for det er jo selvsagt ikke Caroline dere kritiserer =P ) ved å dra inn hennes manns spillerkvaliteter.

Men det er klart dere ikke klarer å skille de to rollene; det betyr jo at dere får én ting mindre å henge dere opp i, og det kan vi jo ikke ha noe av...

Kjære vene, denne mannen hennes velger selv å ta en så stor del i bloggen hennes som han gjør. At han snakkes om her inne mener du først ikke er greit, deretter mener du vi isåfall skal diskutere hans egenskaper som ektemann? Du bestemmer altså at det ikke er greit å diskutere det faktum at han er fotballspiller, derav navnet fotballfrue? Men alt annet med mannen er ok å diskutere i følge deg? Det blir for dumt, rett og slett. Du får la moderator ta seg av den jobben i stedet.

Hadde herr FF vært nøytral på bloggen, hadde han sikkert ikke fått noe oppmerksomhet heller. Han blander seg inn mellom FF og leserne hennes, og svarer for henne både med hennes signatur, og uten. Han tar en stor del plass på bloggen, fordi han selv velger det. Han er så absolutt en del av merkevaren fotballfrue.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, denne mannen hennes velger selv å ta en så stor del i bloggen hennes som han gjør. At han snakkes om her inne mener du først ikke er greit, deretter mener du vi isåfall skal diskutere hans egenskaper som ektemann? Du bestemmer altså at det ikke er greit å diskutere det faktum at han er fotballspiller, derav navnet fotballfrue? Men alt annet med mannen er ok å diskutere i følge deg? Det blir for dumt, rett og slett. Du får la moderator ta seg av den jobben i stedet.

Hadde herr FF vært nøytral på bloggen, hadde han sikkert ikke fått noe oppmerksomhet heller. Han blander seg inn mellom FF og leserne hennes, og svarer for henne både med hennes signatur, og uten. Han tar en stor del plass på bloggen, fordi han selv velger det. Han er så absolutt en del av merkevaren fotballfrue.

At han er en del av merkevaren Fotballfrue betyr ikke at hans evner som fotballspiller er relevante for bloggen. Det er vel heller det du sier, som blir for dumt, hvis du ikke ser det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva jobber du med?

Vet du hva møtevirksomhet kan innebære av forberedelser, konsentrasjon og oppmerksomhet?

Jeg er akkurat ferdig med et to timers møte som var kjempeslitsomt. Ikke fordi jeg klager, jeg har en jobb som krever mye og trives med det, men å tro at møtevirksomhet ikke kan være slitsomt er i beste fall naivt. Eller kanskje er heller utgangspunktet her at du bare har en trang til å kritisere usaklig og kverulere på ting som får deg til å fremstå som temmelig tåpelig?

3 møter kan dessuten befinne seg på flere forskjellige lokasjoner og en fotoshoot på det fjerde (der du skal være opplagt og fresh), så at dette blir en travel dag har jeg ikke noen problemer med å forstå.

Tror kanskje poenget til den du siterer er at det er en vanlig dag for de fleste - ikke en travel en... PLUSS at jeg vil gå meget langt i å påstå at dine, mine og de fleste andres jobbrrlaterte møter er hakket mer slitsomme og forberedelseskrevende enn FFs sminkeutdelings (babyklær etc) møter hos Coverbrands (og andre).

Anonymous poster hash: e2db1...3e8

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKs fotballprestasjoner er grundig diskutert både på fotballforum, vgd og i liknende debatter. Fellesnevneren er at han sjeldent/aldri kommer noe særlig godt ut av det.

Hans oppførsel i forbindelse med bloggen og hans frue er jo selvfølgelig relevant, fotballferdighetene er nå en annen sak.

Anonymous poster hash: 4d333...730
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Tror kanskje poenget til den du siterer er at det er en vanlig dag for de fleste - ikke en travel en... PLUSS at jeg vil gå meget langt i å påstå at dine, mine og de fleste andres jobbrrlaterte møter er hakket mer slitsomme og forberedelseskrevende enn FFs sminkeutdelings (babyklær etc) møter hos Coverbrands (og andre).

For henne er det en travel dag. Om du har det mer slitsomt og er travlere enn henne, er da irrelevant for henne, vel? hun skriver som sine dager, ikke aller andres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen (siden det åpenbart er vanskelig å forstå hva jeg spør om); hva har hans evner som fotballspiller med bloggen å gjøre?

Og for å ha det på det rene: Jeg synes ikke det burde være greit å diskutere ham, men skal man først gjøre det kan man i tilfelle holde seg til de rollene han har i bloggen. Og hans roller i bloggen er som ektemann og støttespiller. Ut over det faktum at han faktisk er en fotballspiller; lik det eller ikke, har ikke fotballspillingen noe med bloggen å gjøre.

Argumentene dere bruker for at dere drar inn dette, minner veldig om hvordan unger argumenterer for å bagatellisere mobbingen de driver med. "Men vi må da kunne si slik og sånn, for det er jo helt sant". Sant eller ikke: Hans evner på fotballbanen er irrelevant i en tråd om konas blogg.

Endret av Raven Emerald
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å ha det på det rene: Jeg synes ikke det burde være greit å diskutere ham, men skal man først gjøre det kan man i tilfelle holde seg til de rollene han har i bloggen. Og hans roller i bloggen er som ektemann og støttespiller. .

Nei, han er faktisk daglig leder og medeier i firmaet som står bak bloggen. Du misforstår jo totalt, og tror denne bloggen er en personlig dagbok skrevet av en jente ved navn Caroline. Nei, det er en bedrift og en pengemaskin.

Anonymous poster hash: 92ec2...6ec

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han er faktisk daglig leder og medeier i firmaet som står bak bloggen. Du misforstår jo totalt, og tror denne bloggen er en personlig dagbok skrevet av en jente ved navn Caroline. Nei, det er en bedrift og en pengemaskin.

Flott. Han er daglig leder og medarbeider. Nå som det er ute av verden: Kunne du forsøke å forklare hva hans evner som FOTBALLSPILLER har med dette å gjøre?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott. Han er daglig leder og medarbeider. Nå som det er ute av verden: Kunne du forsøke å forklare hva hans evner som FOTBALLSPILLER har med dette å gjøre?

Nei, hvorfor skal jeg det? Jeg har ikke deltatt i den diskusjonen. Tenkte bare jeg skulle påpeke at LK ikke bare er ektemann og støttespiller på bloggen, siden det var det du påsto.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For henne er det en travel dag. Om du har det mer slitsomt og er travlere enn henne, er da irrelevant for henne, vel? hun skriver som sine dager, ikke aller andres.

Ja ja, men det sier jo fortsatt litt om hennes virkelighetsoppfatning mtp at hun sier det er såååå slitsomt å være blogger fordi det er så mye jobb. Tror virkelig hun hadde fått en real wake up call med en vanlig 8-16 jobb. Uansett, fint for henne at hun kan leve av bloggen - det unner jeg henne. Blir bare bittelitt oppgitt over at hun sidestiller den type jobb med en ORDENTLIG slitsom jobb som lærer, barnehageansatt, lager(og lignende)arbeider, tømrer og andre håndverkere osv osv...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvorfor skal jeg det? Jeg har ikke deltatt i den diskusjonen. Tenkte bare jeg skulle påpeke at LK ikke bare er ektemann og støttespiller på bloggen, siden det var det du påsto.

Helt unødvendig, siden jeg hadde påpekt det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror virkelig hun hadde fått en real wake up call med en vanlig 8-16 jobb.

Tror det er omvendt, jeg. Tror hun jobber mye mer enn en person i 8-16-jobb.

Det er heller vanlige norske ansatte som hadde fått seg en skikkelig wake up call dersom de hadde prøvd seg som gründer, og det er gründer hun er, selv om dere ikke tror hun gjør noe annet enn å sminke seg og ta antrekksbilder. Det sier mer om hvor lite dere skjønner om hva som går inn av regnskap, pleie sponsorer og annonsører, svare på henvendelser fra media, svare på kommentarer på bloggen, skrive annonsekampanjer, lange kjøreturer frem og tilbake til Oslo hver uke m.m. Lista er lang.

I tillegg må det ta utrolig mye tid å bare se ut som henne, mtp det strenge trenings- og matregimet, sminke, negler, løshår og nystrøkne klær som det skal annonselinkes til. Og så holder hun det store huset prikkfritt sånn at det kan tas bilder der til enhver tid, og jeg tror ikke hun har vaskehjelp. Jeg tipper hun jobber bortimot døgnet rundt, jeg. Misunner henne ikke.

Blir overrasket over at det er mange her som ser ut til å tro at hun bare dasser rundt et par timer og tar bilder til bloggen og ellers later seg. Skjønner ikke hvordan det går an å få inntrykk av det.

Disclaimer: Jeg er ikke FF eller LKE - har ikke selvdisiplin til eller interesse av å holde det strenge utseenderegimet gående :) Men jeg beundrer at hun er så disiplinert, må si det. Jeg er gründer selv og tviler ikke på at hun jobber livet av seg etter å ha sett bloggen hennes.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maria_Marihøne

Ja ja, men det sier jo fortsatt litt om hennes virkelighetsoppfatning mtp at hun sier det er såååå slitsomt å være blogger fordi det er så mye jobb. Tror virkelig hun hadde fått en real wake up call med en vanlig 8-16 jobb. Uansett, fint for henne at hun kan leve av bloggen - det unner jeg henne. Blir bare bittelitt oppgitt over at hun sidestiller den type jobb med en ORDENTLIG slitsom jobb som lærer, barnehageansatt, lager(og lignende)arbeider, tømrer og andre håndverkere osv osv...

Jeg ser ikke noen plass i det innlegget at hun verken sidestiller eller sammenligner seg med noen som helst? Hun forteller om dagens planer og hun tror det blir hektisk. I mange jobber så er det ikke vanlig med møter, og i hvert fall ikke tre på en dag. Jeg hadde også blitt sliten av det. I tillegg er hun gravid, så jeg vil tro at å farte rundt en hel dag er ekstra slitsomt nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er omvendt, jeg. Tror hun jobber mye mer enn en person i 8-16-jobb.

Det er heller vanlige norske ansatte som hadde fått seg en skikkelig wake up call dersom de hadde prøvd seg som gründer, og det er gründer hun er, selv om dere ikke tror hun gjør noe annet enn å sminke seg og ta antrekksbilder. Det sier mer om hvor lite dere skjønner om hva som går inn av regnskap, pleie sponsorer og annonsører, svare på henvendelser fra media, svare på kommentarer på bloggen, skrive annonsekampanjer, lange kjøreturer frem og tilbake til Oslo hver uke m.m. Lista er lang.

I tillegg må det ta utrolig mye tid å bare se ut som henne, mtp det strenge trenings- og matregimet, sminke, negler, løshår og nystrøkne klær som det skal annonselinkes til. Og så holder hun det store huset prikkfritt sånn at det kan tas bilder der til enhver tid, og jeg tror ikke hun har vaskehjelp. Jeg tipper hun jobber bortimot døgnet rundt, jeg. Misunner henne ikke.

Blir overrasket over at det er mange her som ser ut til å tro at hun bare dasser rundt et par timer og tar bilder til bloggen og ellers later seg. Skjønner ikke hvordan det går an å få inntrykk av det.

Disclaimer: Jeg er ikke FF eller LKE - har ikke selvdisiplin til eller interesse av å holde det strenge utseenderegimet gående :) Men jeg beundrer at hun er så disiplinert, må si det. Jeg er gründer selv og tviler ikke på at hun jobber livet av seg etter å ha sett bloggen hennes.

Jeg med flere tror du har helt rett. Det krever enormt mye av dem begge to for å få dette til å gå rundt.

Anonymous poster hash: 55665...47f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...