Gå til innhold

Slanegirl og slaneboy - forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, og det er altså på punkt 1 jeg har etterlyst en rasjonell forklaring på, men noen slik forklaring synes altså ikke å eksistere.

Jeg skjønner forklaringen du gir, gammel puritanisme og hore/madonna-tankegang, men det jeg har etterlyst er den logiske tankerekken som leder de med denne holdningen fra premisset til konklusjonen. Antageligvis eksisterer ingen rasjonell tanke bak deres holdning, akkurat som hos homofoben som mener homser skal ha bank.

Det er i grunnen litt trist at mange mennesker ikke setter seg ned og analyserer sine synspunkter for å teste om de er gyldige. Hvis man så skulle finne ut at man innehar en holdning som ikke kan rasjonelt begrunnes, så burde man kanskje revurdere ens synspunkter på saken.

Til punkt 2 sire jeg "meh!" Er ikke imponert over gutter som legger ned damer i øst og vest og jeg styrer langt unna dem.

Nei, det er ikke rasjonelt. Men det er f. eks ingen religion i verden som er rasjonell heller. Allikevel er det milliarder her på jorda som tror på overnaturlige fenomen. Det er ikke rasjonelt, selv om forklaringen sannsynligvis er at man er redd for å dø, eller hva som skjer etter døden osv.

Og om du personlig imponeres eller ikke i forhold til pkt. 2 er revnende likegyldig, så lenge du er enig i det som er fakta. Nemlig at det er mye enklere for jenter generelt å skaffe seg tilfeldig sex om de ønsker det. Det er vel bevist 100 ganger på youtube de siste månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes hverken jenta eller gutten er hverken hore eller helt. Deres handlinger, individuelt sett, er for meg nøytrale og likeverdige. Skjønner virkelig ikke poenget med denne dobbeltmoralen, hvis man da ikke er en bitter misogynistisk jævel. Da blir det i allefall lettere å forstå hvor det kommer fra.

Denne dobbeltmoralen?

Er det noen som er dobbelmoralske så er det jenter! En jente kan barbere leggene sine, men ikke faen om hun vil ha en mann som barberer sine egne legger!

En jente kan ha lange negler og sminke, men ikke faen om hun vil suge en mann med lange negler og sminke!

Er det noen som er dobbeltmoralske så er det kvinner!

Hvis jenter synes det er stas med jenter somligger rundt,- værsegod si det høyt da! Jeg vil være en jente som ligger rundt og er stolt av det! Værsegod!

Men jeg skal vedde for at jenter i stedet heller lyver om antallet sitt! Herregud damer...! =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er altså på punkt 1 jeg har etterlyst en rasjonell forklaring på, men noen slik forklaring synes altså ikke å eksistere.

Jeg skjønner forklaringen du gir, gammel puritanisme og hore/madonna-tankegang, men det jeg har etterlyst er den logiske tankerekken som leder de med denne holdningen fra premisset til konklusjonen. Antageligvis eksisterer ingen rasjonell tanke bak deres holdning, akkurat som hos homofoben som mener homser skal ha bank.

Det er i grunnen litt trist at mange mennesker ikke setter seg ned og analyserer sine synspunkter for å teste om de er gyldige. Hvis man så skulle finne ut at man innehar en holdning som ikke kan rasjonelt begrunnes, så burde man kanskje revurdere ens synspunkter på saken.

Til punkt 2 sire jeg "meh!" Er ikke imponert over gutter som legger ned damer i øst og vest og jeg styrer langt unna dem.

Det er ingen som mener at homser skal ha bank fordi de er homo!!!!???????

Hvorfor lyver kvinner for å få frem poenger!?

Vær heller en jente som er stolt over at hun puler rundt da! Si heller at du ikke bryr deg om hva folk sier til deg om hva slags menn du puler på?

Tør du det?

Tør du å være like likegyldig som det jeg er, om hva slags partnere du har?

Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror kvinner er mer opptatt av hva alle andre mener, enn hva en selv mener?

Har jeg rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dobbeltmoralen?

Er det noen som er dobbelmoralske så er det jenter! En jente kan barbere leggene sine, men ikke faen om hun vil ha en mann som barberer sine egne legger!

En jente kan ha lange negler og sminke, men ikke faen om hun vil suge en mann med lange negler og sminke!

Er det noen som er dobbeltmoralske så er det kvinner!

Nå tror jeg ikke dette er av direkte relevans. Dobbelmoralismen du påpeker her har ingen innvirkling på det som diskuteres her. Hvis innvandrere klager over diskriminering i det norske samfunn så er det noe som skjer helt uavhengig av fks. omskjæring av jenter i enkelte innvandrer miljøer. Å bringe dete inn i diskusjonen er bare tåkelegging. Og forresten, two wrongs don't make a right.

At menn ikke barbere leggene, bruke sminke og ha lange negler hok mer med at vi lever i en patriarkalsk kultur der det maskulinet er mer verdt enn det feminine. Gutter blir fra tidlig alder "straffet" og korrigert av samfunnet hvis de viser sterkt feminine sider. Slikt er blandt massene uønsket og vi lærer det fra vi er små.

Hvis du er interessert i denne tematikken vil jeg anbefalle boken Whipping Girl av Julia Serano.

http://www.amazon.com/Whipping-Girl-Transsexual-Scapegoating-Femininity/dp/1580051545

Ellers er menn langt strengere på dette enn kvinner. Det kan nok tenkes at mange kvinner ikke selv tenner på glattbarberte menn med sminke og neglelakk (tenner du forresten på jenter med skjegg?), men vemelses reaksjonene er langt kraftigere fra menn enn kvinner. Det var en gang jeg var litt midt i mellom, og det var aldri kvinner som truet meg med juling på åpen gate, de som gjorde det var altid menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som mener at homser skal ha bank fordi de er homo!!!!???????

Hvorfor lyver kvinner for å få frem poenger!?

Det er MANGE som mener det og jeg har selv opplevd å bli utsatt for trussler om vold fordi en fyr trodde jeg var ultra-homo. Heldigvis kom jeg meg raskt unna og fikk gjemt meg i noen busker på Kontraskjæret.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gay_bashing

Vær heller en jente som er stolt over at hun puler rundt da! Si heller at du ikke bryr deg om hva folk sier til deg om hva slags menn du puler på?

Tør du det?

Tør du å være like likegyldig som det jeg er, om hva slags partnere du har?

Det tror jeg faktisk ikke. Jeg tror kvinner er mer opptatt av hva alle andre mener, enn hva en selv mener?

Har jeg rett?

Tør jeg vel, hvis jeg hadde pult rundt slik du sier. Ser ikke noe galt i å gjøre det. Føler bare ikke for det da det ikke er så ofte jeg treffer en atraktiv mann som også er interessert i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At menn ikke barbere leggene, bruke sminke og ha lange negler hok mer med at vi lever i en patriarkalsk kultur der det maskulinet er mer verdt enn det feminine. Gutter blir fra tidlig alder "straffet" og korrigert av samfunnet hvis de viser sterkt feminine sider. Slikt er blandt massene uønsket og vi lærer det fra vi er små.

Forskjellen på oss er vel at du skylder på gutter for at det er slik at gutter blir mobbet av kvinner for å ha sminke, mens jeg skylder på jenter for at det er sånn, i og med at jenter i større grad enn menn er kulturbærere i alle samfunn.

Så lenge du ikke bare skylder på mannen så kanskje det går an å ha en samtale med deg. Du må ikke glemme at det er jenter som stort sett velger å ha sex og med hvem hun velger å ha sex med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen på oss er vel at du skylder på gutter for at det er slik at gutter blir mobbet av kvinner for å ha sminke, mens jeg skylder på jenter for at det er sånn, i og med at jenter i større grad enn menn er kulturbærere i alle samfunn.

Jeg skylder ikke på gutter for at det er sånn. Jeg skylder på opphavspersonene til vår kultur, for det er ikke til å stikke under en stol at feminine menn ikke er populære i vår kultur. Som sagt, jeg har følt dette på kroppen, og det var ikke kvinner som trakkaserte meg og truet med julig. Det var utelukkende menn som stod for den biten.

Så lenge du ikke bare skylder på mannen så kanskje det går an å ha en samtale med deg.

Skylder på mannen for hva da? Dobbeltmoralen som er tema for denne tråden? Det er jo tydelig at det hovedsaklig er menn som innehar holdningen at hun fortjerner å henges ut.

Du må ikke glemme at det er jenter som stort sett velger å ha sex og med hvem hun velger å ha sex med.

Om så er tilfellet, hva så? Hvorfor skal dette nødvendigvis lede til konklusjonen at jenta skal henges ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om så er tilfellet, hva så? Hvorfor skal dette nødvendigvis lede til konklusjonen at jenta skal henges ut?

Skulle du ønske at menn fikk dårlig rykte av å knulle rundt? Jeg forstår ikke helt problematikken? Du har vært en femi mann som skulle ønske du var en dame?

Er det sånn å forstå?

Er det at menn ikke kan være femi som er problemet ditt, eller at du var født som feil kjønn? Er det ikke bare å være en mann som omtaler seg selv om en kvinne da? Kan du ikke da bare late som du er kvinne?

Da burde vel du være den som synes det er kult at kvinner puler rundt og det er dust at menn puler rundt?

Er det sånn du vil ha det? Eller vil du at folk skal være enige med deg? Hvorfor skal jeg være enig med deg? Jeg synes det er teit med damer som knuller rundt jeg,- jeg er glad det ikke er dama mi som sugde han fyren på konserten for å si det sånn.

Hva er det som egentlig forhindrer deg i å henge ut han fyren hvis du synes han var så dust da? Om du synes denne jenta var skikkelig stas da hun sugde en fyr, javel da synes du det!

Hva er det du egentlig har problemer med? Skulle du ønske jeg synes det var stas at hun jenta sugde en fyr på konsert? Hvorfor ønsker du at jeg skal ønske det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du ønske at menn fikk dårlig rykte av å knulle rundt? Jeg forstår ikke helt problematikken? Du har vært en femi mann som skulle ønske du var en dame?

Er det sånn å forstå?

Er det at menn ikke kan være femi som er problemet ditt, eller at du var født som feil kjønn? Er det ikke bare å være en mann som omtaler seg selv om en kvinne da? Kan du ikke da bare late som du er kvinne?

Da burde vel du være den som synes det er kult at kvinner puler rundt og det er dust at menn puler rundt?

Er det sånn du vil ha det? Eller vil du at folk skal være enige med deg? Hvorfor skal jeg være enig med deg? Jeg synes det er teit med damer som knuller rundt jeg,- jeg er glad det ikke er dama mi som sugde han fyren på konserten for å si det sånn.

Hva er det som egentlig forhindrer deg i å henge ut han fyren hvis du synes han var så dust da? Om du synes denne jenta var skikkelig stas da hun sugde en fyr, javel da synes du det!

Hva er det du egentlig har problemer med? Skulle du ønske jeg synes det var stas at hun jenta sugde en fyr på konsert? Hvorfor ønsker du at jeg skal ønske det egentlig?

Jeg synes hverken man skal få godt eller dårlig ryke om man knuller rundt, enten man er kvinne eller mann. For meg er det en nøytral handling, som å sykle eller bake kake. Om man velger å gjøre det så er det en viss fare for negative konsekvenser for en selv, men risikoen får bli opp til den som velger å knulle rundt å vurdere. Det jeg har problemer med er at man på bakgrunn av kjønn dømmer forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dobbeltmoralen?

Er det noen som er dobbelmoralske så er det jenter! En jente kan barbere leggene sine, men ikke faen om hun vil ha en mann som barberer sine egne legger!

En jente kan ha lange negler og sminke, men ikke faen om hun vil suge en mann med lange negler og sminke!

Er det noen som er dobbeltmoralske så er det kvinner!

Hvis jenter synes det er stas med jenter somligger rundt,- værsegod si det høyt da! Jeg vil være en jente som ligger rundt og er stolt av det! Værsegod!

Men jeg skal vedde for at jenter i stedet heller lyver om antallet sitt! Herregud damer...! =(

Wtf? Skylder du på damene? Menn vil ikke ha jenter som ikke barberer leggene (eller armhulene) eller ikke sminker seg. Mange menn vil ikke ha jenter som ligger rundt. Hvis du ikke er slik, flott, men det er en del av kulturen som menn har vært med på å skape.

Anonymous poster hash: ed2b6...af7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, dere står fritt til å like damer som knuller rundt, men dere som ikke bryr dere om folk som knuller rundt, - hvorfor bryr dere dere om folk som bryr som om folk som knuller rundt da? Er ikke det en enda mer meningsløs handling enn det å bare bry seg med folk som knuller rundt?

Eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt, dere står fritt til å like damer som knuller rundt, men dere som ikke bryr dere om folk som knuller rundt, - hvorfor bryr dere dere om folk som bryr som om folk som knuller rundt da? Er ikke det en enda mer meningsløs handling enn det å bare bry seg med folk som knuller rundt?

Eller hva?

Det siste der ja; hva?

Anonymous poster hash: ed2b6...af7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...