AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #1 Skrevet 19. august 2013 Hallo hallo! Håret mitt er skadet etter å ha farget og bleket det om hverandre. Nå er det to år siden sist jeg bleket det, men i lengdene er det fortsatt ganske slitt. Har nå en lys bruntone med mye rødt, og tynne striper, jeg vil bli blond igjen siden det ser rart ut med brunt hår og blond ettervekst. Hvordan er det best at frisøren striper håret? Hvordan kan jeg forberede håret best mulig til prosessen? :bloms:Anonymous poster hash: 12e4a...6ea
Gjest sophia21 Skrevet 19. august 2013 #2 Skrevet 19. august 2013 Spør en frisør hvilke muligheter du har, har to ganger blitt frarådet permanent pga striper i håret. Men kjøp uansett en god kur og kur masse!
Gjest sophia21 Skrevet 19. august 2013 #3 Skrevet 19. august 2013 Litt rask der. Å farge hår mørkere ødelegger ikke så mye, du kan kanskje bare klippe av nederst hvor det er slitt og striper? Hvis du har rødtoner vil nok frisør anbefale å stripe fremfor å bleke hele året, det kan gi en rar farge..
Armitage Skrevet 19. august 2013 #4 Skrevet 19. august 2013 (endret) Hallo hallo! Håret mitt er skadet etter å ha farget og bleket det om hverandre. Nå er det to år siden sist jeg bleket det, men i lengdene er det fortsatt ganske slitt. Har nå en lys bruntone med mye rødt, og tynne striper, jeg vil bli blond igjen siden det ser rart ut med brunt hår og blond ettervekst. Hvordan er det best at frisøren striper håret? Hvordan kan jeg forberede håret best mulig til prosessen? :bloms:Anonymous poster hash: 12e4a...6ea Har du kuret det på de to årene du ikke har bleket det? Hvis ikke så burde du gjøre det. Det blir litt vanskelig å gi råd uten å se og kjenne på håret. Blir det tyggis når det er vått? Du kan ta en test ved å dra løs et hårstrå som er bleket og dra det i hver ende til det ryker. Om hårstrået krøller seg veldig så hadde jeg ikke tatt sjangsen på å bleke det på nytt. Da ville jeg fortsatt å farge etterveksten til håret er såpass langt at du tåler at det blir klipt en del av det og rett og slett klippe av det som er slitt. Det kan gå an å kure det masse og så bleke det. Men det kommer an på hvor slitt håret er. Jeg anbefaler det ikke. Du kan risikere at det knekker av. Endret 19. august 2013 av Armitage
AnonymBruker Skrevet 20. august 2013 #5 Skrevet 20. august 2013 Har du kuret det på de to årene du ikke har bleket det? Hvis ikke så burde du gjøre det. Det blir litt vanskelig å gi råd uten å se og kjenne på håret. Blir det tyggis når det er vått? Du kan ta en test ved å dra løs et hårstrå som er bleket og dra det i hver ende til det ryker. Om hårstrået krøller seg veldig så hadde jeg ikke tatt sjangsen på å bleke det på nytt. Da ville jeg fortsatt å farge etterveksten til håret er såpass langt at du tåler at det blir klipt en del av det og rett og slett klippe av det som er slitt. Det kan gå an å kure det masse og så bleke det. Men det kommer an på hvor slitt håret er. Jeg anbefaler det ikke. Du kan risikere at det knekker av. Takk for godt svar! Det er ikke tyggis nei, bare tungt og og glatt, men etter som det tørker blir det flisete ca 1-2cm nederst. Jeg dro ut fem hår som var bleket, fire knakk bare rett av nederst, og ett knakk av nederst men fikk sikksakk-fasong 2-3cm over der det knakk av. Her et bilde av et før og etter:http://tinypic.com/view.php?pic=2eqg8wl&s=5 Anonymous poster hash: 12e4a...6ea
Armitage Skrevet 20. august 2013 #6 Skrevet 20. august 2013 Takk for godt svar! Det er ikke tyggis nei, bare tungt og og glatt, men etter som det tørker blir det flisete ca 1-2cm nederst. Jeg dro ut fem hår som var bleket, fire knakk bare rett av nederst, og ett knakk av nederst men fikk sikksakk-fasong 2-3cm over der det knakk av. Her et bilde av et før og etter:http://tinypic.com/view.php?pic=2eqg8wl&s=5 Anonymous poster hash: 12e4a...6ea Det ser faktisk ikke så verst ut. Hadde det vært veldig slitt så hadde hårstrået fått en spiralform på en måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå