Gå til innhold

Hvorfor velger anonyme å være anonyme?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hvorfor velger dere andre anonyme å være anonyme på KG?

Jeg regner med at noen av dere vanligvis skriver registrerte innlegg med signatur, men velger å være enda mer anonyme om enkelte "følsomme" temaer. Jeg regner imidlertid også med at en del av dere som skriver anonyme innlegg ikke er registrert og nå lurer jeg altså på hvorfor.

For min egen del velger jeg å ikke registrere meg fordi jeg rett og slett synes det er j.... slitsomt å huske brukernavn og passord til hundre og ørten forskjellige nettsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke finne et nick som kan benyttes på alle nettstedene?

Ett brukernavn - ett passord = enkelt.

Jeg kan forstå at man vil være anonym om man ønsker å stille veldige sensitive spørsmål, men har ingen forståelse for at man er anonym for å komme med kritikk eller slenge dritt til noen.

Det er rett og slett bare feigt.

_________________

Kristian (71)1212[ Dette Innlegg er endret av: Kristian (71) den 2002-06-10 10:08 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og en er jo fremdeles rimelig anonym spør du meg, selv med navn/nick.... Hva er det å være redd for, Deter få som veit hvem folk EGENTLIG er? Og får en probmemer, er det bare å forandre/starte på nytt som flere har.

Forstår heller ikke det med anonymitet helt, bare litt av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-06-10 09:46, Kristian (71) wrote:

Hvorfor ikke finne et nick som kan benyttes på alle nettstedene?

Ett brukernavn - ett passord = enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet som ble stillt var vel snarere: Hvorfor ønsker anonyme være anonyme, hva er de redd for? Spes. når de med nick/navn også er anonyme i den grad at folk ikke vet hvem de ER...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse...folk er redd for at navnet blir forfulgt av latter og dårskap....

Det tar ennå litt tid før kvinner (og noen menn)... klarer å skille sak fra sak og sak til privatperson....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til anonym

Her er et eksempel på hvorfor vi reagerer på anonyme, nemlig ditt innlegg til meg.

I denne trådene er det nå 2 anonyme brukere, det kommer helt sikkert flere etter hvert også. Jeg vet foreksempel ikke hvilken anonym jeg nå skal svare.

Svarer jeg "deg nå" (går sikkert bra siden det bare er 2 av dere og mulig å skille dere fra hverandre) men hadde det vært 10 anonyme, kunne noe jeg svarer deg på, ha blitt oppfattet av andre anonyme som et svar til deres innlegg. De andre anonyme vil ikke forstå hvorfor jeg svarer som jeg gjør til deg fordi det ikke stemmer overens med hva de selv skrev i innlegget. Da oppstår missforståelser og det hele ruller på med unødvendige oppklarer av ditt og datt.

Det er lov å være anonym her inne, så det kan vi ikke si noe på, men dere må også forstå at man reagerer når en anonym slenger dritt til en fast nick bruker (nå beskylder jeg ikke deg for det) uten at denne vet hvem man skal svare tilbake. Det er nok i hovedsak alle personangrepene fra anonyme vi reagerer på fordi man ikke tør å sette en signatur i bånn slik at man kan addresere et svar til den anonyme.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.K men dersom man ikke er ute etter å støte noen, ikke provosere eller vekke negative følelser, hva er en redd for da?

Lasse (som nå skriver med GJ På tre tema tror jeg) merkelig dette... icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasse...det henger sammen med fasaden forstår du.

Kvinner er så pyntelig og ordentlige...så snille og greie... lette å diskutere med...

Men når hun kan være anonym, rive av seg nick-kappa...da kommer ei annen jente frem... stiller spydige spørsmål...kverulerer og er vansklig... man slenger en håndgranat inn i debatten for å så gjemme seg bort etterpå.

Jeg synes det er rett og slett er feigt å være anonym. Registreringsplikt for alle sier jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... slutt på nick også! Man burde bruke sitt navn, ellers blir jo alt bare enda et skalksjul for å lire av seg ukvemheter...

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

prøvde å registrere meg, men fikk ikke passordet til å virke, har ikke tatt meg tid til å gjøre det igjen, da jeg bare skriver en og annen stjålen melding i arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan ikke skjønne at noen har behov for å vite hvem jeg er bare fordi jeg gir dem ei matoppskrift.

nero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å være anonym icon_smile.gif

Hovedpoenget her er vel at det blir et helvetes rot når vi ikke vet hvem vi skal svare, som Kristian sier.

Hvorfor ikke bare slenge et nick/sign nederst, slik som "Nero"?

Vips, et problem mindre.

Jeg har ikke behov for å danne meg et "bilde" av personer her inne, så det gjør meg ingenting om du bruker ulike nick til forskjellige tema for eksempel.

Så lenge vi har ulike "personer"/nick å forholde oss til under èn tråd, bør vi vel være fornøyd, eller?

Tror kanskje det er litt spesielt på Kvinne Guiden, at vi helst vil bli litt kjent med de vi diskuterer med, gjøre det mer personlig?

Uansett, jeg er storfornøyd med et navn nederst.

_________________

~Amanda~

[ Dette Innlegg er endret av: Amanda den 2002-06-10 14:51 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Amanda den 2002-06-10 14:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Waco/Glenn Jesus................kjære deg gutten min,er du ikke litt sliten av å preike det samme mølet om og om og om igjen???

Du høres ut som ei dårlig plate med stooooort hakk i .12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg at du skal gå gjennom alle innleggene dine på KG å se hvor mange som inneholder denne frasen eller noe lignende.

On 2002-06-10 11:40, GlennJesus wrote:

Det tar ennå litt tid før kvinner klarer å skille sak fra sak og sak til privatperson....

Og mens du skummer igjennom alle dine 733 innlegg vil jeg at du skal finne kun 3 innlegg som ikke omhandler kvinners mer eller mindre dårlige sider.Og til slutt kan du jo skrive en essay på 3-4 sider som omhandler mannen og hans skavanker og ikke alltid positive ting.

Jeg vet du gjør ditt for å fortrenge akkurat det,men de finnes icon_smile.gif

Åkeii bings den ?:)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å næmmennnn,se der a.Der har jeg skrevet et helt innlegg basert på dine argumenter og meninger uten å angripe deg som person.

Bare enda et bevis på at du har tatt feil det icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk er utrolig dumme og naive her.....Eller for å si det på en annen måte; noen vil gjerne at dere(vi) skal være det - huff. Tydelig at det også er noen som liker å leke sjef her, og å fortelle andre hvordan de skal oppføre seg. Det at det ikke går an å svare den enkelte anonyme når det er flere er bare tull. Det går faktisk an å henvise til innlegget den anonyme har skrevet, ved å ganske enkelt henvise til hva vedkommende har skrevet. Da hadde man kanskje kunnet holdet seg til sak, og ikke person også....

Men ser jo at enkelte tror at anonyme er en og samme person gjennom hele diskusjonen..uansett hva de skriver...

Nei, jeg holder på tvungen IQ-test før tvangsregistrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thea, hadde jeg vært deg, så hadde jeg -

- kjøpt meg en napoleonskake hos Baker Hansen, spise den med god samvittighet, mens jeg sier til meg selv...waco...eksisterer...kun...på...nettet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...