Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en søndag som dette, hvor jeg har fri fra jobb, at jeg tenker mest på situasjonen. Samboeren min har også fri i dag, så dermed blir det enda mer synlig. Husarbeid.

Vi begge jobber 100%, på forskjellige tider. Arbeidstidene varierer, men har har litt mer stabile tider enn jeg har. Vi har også forskjellig syn på hva som er rot, noe som gjør det enda mer komplisert. Jeg greier aldri å la oppvasken stå i mer enn èn dag, mens han sikkert kunne latt det stå en uke eller to. Jeg har prøvd å la det være, men det går bare ikke.

I dag skulle jeg rydde ut av et rom, og spurte han etterhvert om han kunne hjelpe meg. Han tok det med greit humør (om han sukket skjulte han det godt), spurte hva han skulle gjøre. Jeg sa han kunne begynne med en ting, noe han fullførte 97% av, før han satte seg og så nyhetene. Og kom aldri tilbake.

Jeg skulle ønske at han så rotet, at han tok opp etter seg og ikke bare gikk forbi det. Av og til er jeg som moren hans, som rydder opp etter han mens jeg sukker oppgitt for meg selv.

Jeg har prøvd å prate med han om det, at jeg føler meg så alene, at jeg synes det er kjipt at jeg er den eneste som gjør noe, i et hus som faktisk er hans.

Ikke tror jeg det fungerer å lage liste heller, for han kommer nok ikke til å gjøre det uansett.

Hvordan fikser man sånt, eller er det bare håpløst?

Anonymous poster hash: e056f...adf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også forskjellig syn på hva som er rot, noe som gjør det enda mer komplisert. Jeg greier aldri å la oppvasken stå i mer enn èn dag, mens han sikkert kunne latt det stå en uke eller to.

Hvordan fikser man sånt, eller er det bare håpløst?

Anonymous poster hash: e056f...adf

Aksepter at dere ikke er like, at hans syn på hvor renslig det skal være er like legitimt som ditt (inntil en viss grense, selvsagt) spesielt om dere bor i hans hus og prøve å møtes på halvveien.

Andre alternativer er selvsagt å bare fortsette å rydde om du må ha det ryddig rundt deg, leie inn hushjelp, flytte ut eller dumpe han.

Anonymous poster hash: b5b1a...45c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...