Gå til innhold

Hva er det med meg som appellerer til menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nysgjerrig bare...

Jeg har ingen av disse trekkene som visstnok skal være så tiltrekkende. Leppene er små og håret er verken tykt eller langt.

Jeg har imidlertid alltid hatt veldig draget og fått høre at jeg er "grisefin", selv om jeg overhodet ikke skjønner hvorfor.

Dette var da i 20-30 åra. Nå er jeg 40 og veier bl.a. ti kilo mer enn da jeg var 30 (men da var jeg ganske tynn, så er normalvektig nå).

Vel... Dro spontant ut med min samboer i går. Var lite oppdollet; skinny jeans, t-skjorte og hestehale. Jeg fikk ikke gå i fred et sekund, og hvis ikke jeg fikk direkte komplimenter var det samboer som fikk høre hvor heldig han var osv. Nesten litt slitsomt.

Så da kommer spørsmålet: hva ER det med jenter/kvinner uten klassiske vakre trekk som dere allikevel finner attraktive? Er det smilet, øynene som "gnistrer" eller en utrolig karismatisk utstråling?

For mitt eget vedkommende har jeg liksom aldri helt skjønt det. Eneste er at det nødvendigvis må være et eller annet siden jeg alltid har hatt draget.

(Nei, det er ikke kun på byen og med ølbriller ;) )

Anonymous poster hash: 2a73e...773

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Så da kommer spørsmålet: hva ER det med jenter/kvinner uten klassiske vakre trekk som dere allikevel finner attraktive? Er det smilet, øynene som "gnistrer" eller en utrolig karismatisk utstråling?"

Dette er egentlig spørsmålet - på generelt grunnlag. Overskriften ble også litt feil.

Anonymous poster hash: 58ae0...5f9

Skrevet (endret)

Først og fremst beror det nok på at dere er innehavere av enkelte kroppsdeler menn finner uimotståelige.

Dernest kommer det av at dere gjerne ter dere eller leer dere sånn at dere signaliserer at dere har de tidligere nevnte beskaffenheter. :plystre:

Ikke umulig at det kan være ulike menn som gladkommenterer deg i ulike livsfaser. Slik at de som liker slanke jenter kommenterer deg når du er tynn, og de som liker formfulle fruer komplimenterer deg idet du får mer avrundede kanter?

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Skrevet

Først og fremst beror det nok på at dere er innehavere av enkelte kroppsdeler menn finner uimotståelige.

Dernest kommer det av at dere gjerne ter dere eller leer dere sånn at dere signaliserer at dere har de tidligere nevnte beskaffenheter. :plystre:

Ikke umulig at det kan være ulike menn som gladkommenterer deg i ulike livsfaser. Slik at de som liker slanke jenter kommenterer deg når du er tynn, og de som liker formfulle fruer komplimenterer deg idet du får mer avrundede kanter?

Mulig det. Men jeg har liksom alltid fått "sjans" på hvem jeg vil. Også når det gjelder forhold og i all edruelighet.

Kan det være at jeg undervurder meg selv og faktisk er penere enn jeg tror?

Skrevet

Det blir veldig vanskelig for noen her å komme med antakelser basert på ditt subjektive syn på deg selv og dine antakelser om hvordan du tydeligvis tror menn synes du ser ut.

Anonymous poster hash: fd0c5...0e4
Skrevet (endret)

Ikke utenkelig.

Men, det kan like gjerne være at de som liker slike som deg blir lettere å komme i kontakt med og begynne å like enn folk som uinteressert seiler forbi i folkehavet.

Uansett (mer eller mindre) hvordan en ser ut, fins det noen der ute som logrer og sikler.

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Skrevet

Veldig vanskelig å debattere uten bilde :plystre:

Skrevet

Det blir veldig vanskelig for noen her å komme med antakelser basert på ditt subjektive syn på deg selv og dine antakelser om hvordan du tydeligvis tror menn synes du ser ut.

Ja, det vet jeg. Tenkte på generelt grunnlag, men bruker meg selv som eksempel.

Greit for andre å vite at man ikke MÅ ha trutmunn og fantastisk hårkvalitet for å bli sett på som attraktiv heller...

Skrevet

Store pupper og/eller stor rumpe så får damene kompliment fra meg :blomst:

Skrevet

Veldig vanskelig å debattere uten bilde :plystre:

Haha. Var vel ikke et "er jeg pen spørsmål" uansett.

Jeg er akkurat passe fornøyd. Var ikke det som var greia :)

Skrevet

Du sier du hadde på deg skinnyjeans, det betyr vel at du er slank. Jeg synes det ikke finnes så mange slanke kvinner i din alder.... Bare det er verdt et kompliment.

Skrevet

Ja, det vet jeg. Tenkte på generelt grunnlag, men bruker meg selv som eksempel.

Greit for andre å vite at man ikke MÅ ha trutmunn og fantastisk hårkvalitet for å bli sett på som attraktiv heller...

Vel, det er jo fire veldig opplagte muligheter her. En eller flere av disse kan stemme samtidig.

1) Du er penere enn du tror.

2) Du går ut i fra at ditt nivå av oppmerksomhet fra menn er spesielt høyt relativt til andre kvinner.

3) Du går ut i fra at utseendet er det menn ser etter, noe som leder til nr 4:

4) Du er en smilende og åpen kvinne som viser at du er interessert i kontakt.

Samtidig så vil jeg legge frem en tese om at de veldig pene kvinnene, altså de som ser ut som om de kunne vært på forsiden av diverse magasiner, antakeligvis får mindre tilnærmelser enn vanlige jenter rett og slett fordi de kan oppfattes som utilgjengelige. Det kan altså, om dette stemmer, være en fordel for deg at du ikke ser ut som det idealet du har tillagt deg. Skjønt, om du har fått høre av mange andre at du er grisefin så er jeg egentlig mest tilbøyelig til å tro at det er nummer 1 i listen ovenfor som stemmer.

Skrevet

Om du fremstår som smilende, lett flørtende og lett å komme i kontakt med så kan det være grunnen når det gjelder personlighet. Når det gjelder klær/kropp så kan det se ganske bra ut med skinnyjeans/trange jeans på en kvinne med litt former. 10 kg. for mye (om det stemmer da) kan se ganske bra ut, mange kvinner kler noen kilo ekstra. Liker hvertfall å se kvinner med litt formfulle bein, lår og rumpe.

Anonymous poster hash: 20d96...401
Skrevet (endret)

Nysgjerrig bare...

Jeg har ingen av disse trekkene som visstnok skal være så tiltrekkende. Leppene er små og håret er verken tykt eller langt.

Jeg har imidlertid alltid hatt veldig draget og fått høre at jeg er "grisefin", selv om jeg overhodet ikke skjønner hvorfor.

Dette var da i 20-30 åra. Nå er jeg 40 og veier bl.a. ti kilo mer enn da jeg var 30 (men da var jeg ganske tynn, så er normalvektig nå).

Vel... Dro spontant ut med min samboer i går. Var lite oppdollet; skinny jeans, t-skjorte og hestehale. Jeg fikk ikke gå i fred et sekund, og hvis ikke jeg fikk direkte komplimenter var det samboer som fikk høre hvor heldig han var osv. Nesten litt slitsomt.

Så da kommer spørsmålet: hva ER det med jenter/kvinner uten klassiske vakre trekk som dere allikevel finner attraktive? Er det smilet, øynene som "gnistrer" eller en utrolig karismatisk utstråling?

For mitt eget vedkommende har jeg liksom aldri helt skjønt det. Eneste er at det nødvendigvis må være et eller annet siden jeg alltid har hatt draget.

(Nei, det er ikke kun på byen og med ølbriller ;) )

Anonymous poster hash: 2a73e...773

Kjenner meg igjen, men prøver å ikke bli innbilsk. Tror det er smilet mitt og min væremåte, jeg kan være svært direkte (ikke slem) og si så mye rart, og har lett for å dra i gang samtaler, eller bare tråkke i salaten. Tror det blir sett på som søtt. :) Og det innebærer ikke at de har lyst på meg i senga. Håper jeg da. Og vet det. Av noen blir jeg sett på som en lillesøster, en av gutta eller noe sånt. Eller mulig, jeg er kanskje naiv.

Endret av Alvina
Skrevet

Om du fremstår som smilende, lett flørtende og lett å komme i kontakt med så kan det være grunnen når det gjelder personlighet. Når det gjelder klær/kropp så kan det se ganske bra ut med skinnyjeans/trange jeans på en kvinne med litt former. 10 kg. for mye (om det stemmer da) kan se ganske bra ut, mange kvinner kler noen kilo ekstra. Liker hvertfall å se kvinner med litt formfulle bein, lår og rumpe.

Har nok ikke ti kilo for mye, men ti kilo mer enn da jeg var 30. Bare for å få ryddet opp i det.

Jeg er nok generelt blid men langt ifra flørtende. Dessuten kom jeg hånd i hånd med kjæresten (og det var han som fikk de fleste komplimentene om meg).

Same same. spiller egentlig ingen rolle. Lå bare her og filosoferte og lurte litt en søndags formiddag :)

Skrevet

Har nok ikke ti kilo for mye, men ti kilo mer enn da jeg var 30. Bare for å få ryddet opp i det.

Jeg er nok generelt blid men langt ifra flørtende. Dessuten kom jeg hånd i hånd med kjæresten (og det var han som fikk de fleste komplimentene om meg).

Same same. spiller egentlig ingen rolle. Lå bare her og filosoferte og lurte litt en søndags formiddag :)

Greit nok, men poenget er at kvinner som fyller ut litt ettersittende bukser med rumpe/lår kan se veldig bra ut, for min del kan det være mer tiltrekkende med litt casual istedet for full glamour.

Skrevet

De liker deg. Ta komplimenter med et smil. :)

Skrevet

Mulig det. Men jeg har liksom alltid fått "sjans" på hvem jeg vil. Også når det gjelder forhold og i all edruelighet.

Ja. I tillegg er det jo også andre ting ved et menneske enn kun utseendet som virker tiltrekkende på andre.

En digresjon: Kvinner er mer attraktive enn de tror, og menn er mindre attraktiver enn de tror.

En mann kan være interessert i en kvinne uten at hun legger merke til det.

En mann kan være sikker på at en kvinne er interessert i han, uten at det er i hennes tanker i det hele tatt.

Skrevet

Du kan ha et flott ansikt og flotte trekk uten å ha fyldige lepper. Og du kan se flott ut selv om du ikke har tjukt eller langt hår.

Det å virke blid og ha en utstråling som signaliserer at du er åpen for mennesker og ikke lukket tror jeg kan bidra til at menn tørr å ha ta kontakt med deg (og samboeren din, hvis han også virker real og ufarlig).

• Liker 1
Skrevet

Du kan ha et flott ansikt og flotte trekk uten å ha fyldige lepper. Og du kan se flott ut selv om du ikke har tjukt eller langt hår.

Det å virke blid og ha en utstråling som signaliserer at du er åpen for mennesker og ikke lukket tror jeg kan bidra til at menn tørr å ha ta kontakt med deg (og samboeren din, hvis han også virker real og ufarlig).

Riktig. Det er de færreste som har "hele pakken", altså store, vakre øyne, liten nese og fyldige lepper, samt tykt, langt hår og perfekt kropp, men likevel er det mange pene der ute.

Dette med utstråling har også mye å si, som flere her har nevnt. Jeg vet jeg ser bra ut, men jeg er også veldig åpen, blid og hyggelig, og derfor får jeg mye oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. Hjelper ikke å se bra ut, dersom man ser overlegen og sur ut.

Anonymous poster hash: da66f...cc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...