Gå til innhold

Frekk og irriterende nabo! what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt, bor i blokk og den samme naboen har gjentatte ganger spilt høy musikk etter kl 23 så og si hver helg. Det er i strid med reglene som er fastsatt av styret, og i dag fikk jeg nok!

Jeg var nok ganske forbanna, da jeg virkelig ikke kan fatte at det (for enkelte folk), skal være så vanskelig å vise litt respekt for de andre beboerne i denne blokka.

Jeg ringte på hos denne naboen, som for øvrig bor i oppgangen ved siden av. Jeg måtte ringe på hele seks ganger for at de skulle høre ringeklokken! Døren åpner seg, og pang, det ble en krangel! Det var et kjærestepar, i 20 årene tipper jeg, og jeg ble kalt lite voksen og frekk som ringte på døren for å klage. Det var sekundet før jeg eksploderte av sinne, da jeg kjente adrenalinnivået mitt nådde sitt klimaks! De skrudde av musikken til slutt, samtidig som jeg fikk noen gloser om meg selv, av type ting jeg ikke går nærmere inn på her.

Mitt spørsmål til dere er, hvordan håndtere situasjonen videre? De skulle vite hvor jeg bodde, men det oppga jeg ikke. Jeg kommer garantert til å møtte på dette paret igjen, og lurer på hva jeg bør gjøre videre med saken. Vil legge til at jeg ikke er redd av meg, men jeg føler at disse menneskene er jeg ikke ferdig med..

Takk for svar!

Anonymous poster hash: b44d0...03c
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring 02800 enkelt og greit:)

• Liker 1
Skrevet

Er vel ikke værre enn å be dem dempe den jævla musikken, ellers ringer du politiet? Så får vi se etterpå hvem som var minst og mest voksen :)

Anonymous poster hash: 6ba81...d05

Skrevet (endret)

Enten levere en skriftlig klage til styret, eller informere dem at du er vanligvis tolerant ovenfor lyder, men det har kommet til en grense nå.

Og gi beskjed om at enten så overholder de reglene, ellers sender du inn en klage så kan de velge selv.

Tillegg: er du bekymret for hva de kan finne på nå etter du har sagt ifra, ringer du såklart politiet.

Endret av *Mocca*
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fortalte dem at en klage skulle sendes inn, og jeg syns det var rart at de absolutt skulle vite hvilken leilighet jeg bodde i. Det tar jeg nærmest som en trussel. Jeg kommer til å føre opp det i klagen. Jeg var overhode ikke hyggelig da jeg ringte på, jeg merket at jeg var sint, men jeg holdt meg til temaet og kom ikke med type skjellsord eller lignende, men jammen ble det en krangel.

Er det relevant for styret at jeg fører opp at de ønsket å vite hvor jeg bodde? Kan de evt gjøre noe med det? Og hvordan vet disse menneskene at de har fått en klage på seg?

Musikken ble skrudd av, så jeg unnlot å ringe politiet..

Anonymous poster hash: c2ee1...617
Skrevet

Jeg fortalte dem at en klage skulle sendes inn, og jeg syns det var rart at de absolutt skulle vite hvilken leilighet jeg bodde i. Det tar jeg nærmest som en trussel. Jeg kommer til å føre opp det i klagen. Jeg var overhode ikke hyggelig da jeg ringte på, jeg merket at jeg var sint, men jeg holdt meg til temaet og kom ikke med type skjellsord eller lignende, men jammen ble det en krangel. Er det relevant for styret at jeg fører opp at de ønsket å vite hvor jeg bodde? Kan de evt gjøre noe med det? Og hvordan vet disse menneskene at de har fått en klage på seg? Musikken ble skrudd av, så jeg unnlot å ringe politiet.. Anonymous poster hash: c2ee1...617

Da funket det da! Send klage og ikke legg mer i det. Irriterende med hensynsløse naboer, kjenner til det!

• Liker 1
Skrevet

Jeg fortalte dem at en klage skulle sendes inn, og jeg syns det var rart at de absolutt skulle vite hvilken leilighet jeg bodde i. Det tar jeg nærmest som en trussel. Jeg kommer til å føre opp det i klagen. Jeg var overhode ikke hyggelig da jeg ringte på, jeg merket at jeg var sint, men jeg holdt meg til temaet og kom ikke med type skjellsord eller lignende, men jammen ble det en krangel. Er det relevant for styret at jeg fører opp at de ønsket å vite hvor jeg bodde? Kan de evt gjøre noe med det? Og hvordan vet disse menneskene at de har fått en klage på seg? Musikken ble skrudd av, så jeg unnlot å ringe politiet.. Anonymous poster hash: c2ee1...617

Var enig med deg, og ikke naboen altså, om det skulle være noen tvil i mitt forrige innlegg.

Skrevet

De var ikke så tøffe i trynet pga alkohol da? I morgen våkner de isåfall og er plutselig ikke fullt så tøffe lenger...

Anonymous poster hash: 91be4...b2c

• Liker 1
Skrevet

De var ikke så tøffe i trynet pga alkohol da? I morgen våkner de isåfall og er plutselig ikke fullt så tøffe lenger...

Det var tydelig at de var preget av alkohol, det hørte jeg fra soveromsvinduet mitt med all den hylingen og skrikingen de tillot seg å bedrive på balkongen deres.

Klage er i hvert fall sendt, og det går ikke meg hus forbi at de har kommet med trusler. Klagen var begrunnet med høylytt musikk og skriking. Jeg la til at vedkommende skulle vite hvilken leilighet jeg bodde i, for han hadde jo trossalt sittet i styret. Kan ikke skjønne hvorfor han skulle vite hvor jeg bodde?

Skrevet

Det er sånn man sier for å virke tøff og for å få deg til å bli litt redd. Ikke bry deg noe om det. Det er på en måte det eneste de hadde å svare med når de valgte å bli sure istedet for å bli ydmyke.

Du skulle pekt mot dit du bor og sagt at det var helt hårreisende at du hørte det så langt unna og at det var underlig at ingen andre hadde klaget.

Skrevet

Det er sånn man sier for å virke tøff og for å få deg til å bli litt redd. Ikke bry deg noe om det. Det er på en måte det eneste de hadde å svare med når de valgte å bli sure istedet for å bli ydmyke.

Du skulle pekt mot dit du bor og sagt at det var helt hårreisende at du hørte det så langt unna og at det var underlig at ingen andre hadde klaget.

Takk! Jeg sa at jeg bodde i oppgangen ved siden av, men da fikk jeg høre at det ikke bare var de som festet i blokka. For meg er ikke det relevant, for akkurat der og da var det deres fest som ble spilt for hele byen.

Hvordan vet de at de har fått klage? Er dette noe de får skriftlig?

Skrevet

Skriftlig klage til styret og neste gang ringer du politiet så kan de komme på døra dems så kan de jo prøve og leke tøffinger

Skrevet

Skriftlig klage til styret og neste gang ringer du politiet så kan de komme på døra dems så kan de jo prøve og leke tøffinger

Jeg er spent på om de kommer til å fortsette på den måten, etter at de forhåpentligvis har mottatt klagen. For min del er det helt i orden at folk har fester og har det gøy, men når det går på bekostningen av de andre beboerne i blokka, som meg, da de ikke forholdt seg til husreglene, måtte jeg si ifra.

Jeg fatter fortsatt ikke hvorfor han skulle si at han hadde sittet i styret, og skulle vite hvor jeg bodde? Hvilke konsekvenser skulle jeg da ha fått?

Neste gang ringer jeg de blå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...