Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en person jeg brøt kontakten med for noen år siden som jeg jevnlig har "tittet" innom på som plutselig er borte fra Facebook og skattelistene. Jeg mistenker at noe kan ha skjedd henne.

Er det noen som vet om det er mulig å sjekke opp dødsfall? Det hadde egentlig vært greit å vite om det går bra med henne. Samtidig ønsker jeg ikke å ha kontakt med henne. Jeg bryr meg om henne, men det ble dessverre vanskelig for meg å ha kontakt med henne av årsaker jeg ikke ønsker å gå inn på.

Jeg setter pris på tips og tilbakemeldinger.

Anonymous poster hash: beba0...db9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir ikke borte fra 2010 og eldre skattelister. Det kommer opp beskjed om at personen er død så vidt jeg kan huske.

Skrevet

Man blir ikke borte fra 2010 og eldre skattelister. Det kommer opp beskjed om at personen er død så vidt jeg kan huske.

Nei, det gjør det ikke. Man blir bare borte.

Skrevet

men det finnes vel registere over slikt, men man må kanskje oppsøke kirke eller kommune?og kanskje må man legitimere seg hvis man ønsker slik info, jeg vet ikke

Anonymous poster hash: 136cc...98c
Skrevet

Nei, det gjør det ikke. Man blir bare borte.

I såfall mistenker jeg det verste... og jeg er lei meg :-(.

Kanskje du finner noe her?

http://www.aftenposten.no/personalia/dodsfall/

Anonymous poster hash: ebfb6...da1

Tror hun var den eneste med den navnekombinasjonen i Norge.. Har googlet frem og tilbake og finner henne ikke. Ikke vet jeg hva moren het heller, så da blir det vanskelig å finne ut av :-(

Skrevet

I såfall mistenker jeg det verste... og jeg er lei meg :-(.

Tror hun var den eneste med den navnekombinasjonen i Norge.. Har googlet frem og tilbake og finner henne ikke. Ikke vet jeg hva moren het heller, så da blir det vanskelig å finne ut av :-(

Hun kan ha skiftet navn, da.

Sjekket du på gravminner, forresten?

Skrevet

Hun kan ha skiftet navn, da.

Sjekket du på gravminner, forresten?

Jeg fant henne. Hun har byttet navn.

Forhåpentligvis har hun giftet seg eller noe. Jammen meg glad for det :-)

• Liker 6
Skrevet

hva betyr det å sjekke på gravminner?

Anonymous poster hash: 136cc...98c
Skrevet

Hvor var det hun var folkeregistrert dA?

Skrevet

Er det ikke bedre at du tar kontakt og skværer opp?

Skrevet

Er det ikke bedre at du tar kontakt og skværer opp?

Jeg er i samme situasjon som ts. Av og til er det ikke meningen at folk skal ha kontakt og svært gode grunner til det, samtidig som man bryr seg om personen. Jeg vet at denne personen har hatt mye selvmordstanker, og personen har plutselig forsvunnet fra sosiale medier noe som gjør at jeg er bekymret.

Anonymous poster hash: 2eca1...f73

Skrevet

Jeg er i samme situasjon som ts. Av og til er det ikke meningen at folk skal ha kontakt og svært gode grunner til det, samtidig som man bryr seg om personen. Jeg vet at denne personen har hatt mye selvmordstanker, og personen har plutselig forsvunnet fra sosiale medier noe som gjør at jeg er bekymret.

Så google navnet hennes/hans, sjekk skattelister og søk etter familie.

Skrevet

Og hva skal man gjøre da? Jeg hadde en "venninne" som plutselig fikk det for seg at noe var galt med meg. Hun kontaktet faren min som satte himmel og helvete i bevegelse. Det gjorde verken psyken min eller forholdet til "venninnen" og min egen familie spesielt godt. Ikke spesielt morsomt å ha rykte på seg som suicidal når man nylig har etablert seg på et nytt sted.

Folk kan ha gode grunner for å ville ha litt fred.

Anonymous poster hash: 0ce0a...3a3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...