Gå til innhold

lavt stoffskifte - har du klart å gå ned i vekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på AAP uten tiltak så jeg har tid :) bruker å gå rask gange i 2 timer + en zumba økt på morgen og tar meg tid til en zumba økt på kvelden igjen. Hadde jeg ikke hatt vanlig stoffskifte hadde jeg kanskje ikke følt at jeg måtte bruke så mye tid på det men vil ned den halve - 1 kg i uka :)

2 timer rask gange og zumba er jo håpløst ueffektivt dersom du har trent i 2 år, du kaster jo bort UTROLIG mye tid. Marit Bjørgen trener i oppløpet mot sesongen max. 100 timer måneden, det er 3 timer på trening hver dag, det er IKKE stoffskiftet ditt som gjør at du ikke ser ut som henne.

For all del, hvis du trives veldig godt med opplegget og tror at du mister motivasjonen ellers så fortsett, men kroppen må bli utfordret for at man skal få fremgang, ellers vil du stagnere, og nå som du har gått ned såpass mye er det jo trygt å ta i litt hardere. Jeg håper for all del at zumbaen ikke er hjemme forran TVen, meld deg inn på et senter, få en PT!

En annen ting, gjør du virkelig alt dette HVER dag? Trener du 3-4 timer i GJENNOMSNITT, eller trener du 4 timer på de dagene du er flink (Som forøvrig kan være 5 av 7 dager i uken, men da er gjennomsnittet allikevel bare 2-2.5 timer om dagen tilsammen, som forøvrig fortsatt er (for) mye).

Anonymous poster hash: 1692d...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer rask gange og zumba er jo håpløst ueffektivt dersom du har trent i 2 år, du kaster jo bort UTROLIG mye tid. Marit Bjørgen trener i oppløpet mot sesongen max. 100 timer måneden, det er 3 timer på trening hver dag, det er IKKE stoffskiftet ditt som gjør at du ikke ser ut som henne.

For all del, hvis du trives veldig godt med opplegget og tror at du mister motivasjonen ellers så fortsett, men kroppen må bli utfordret for at man skal få fremgang, ellers vil du stagnere, og nå som du har gått ned såpass mye er det jo trygt å ta i litt hardere. Jeg håper for all del at zumbaen ikke er hjemme forran TVen, meld deg inn på et senter, få en PT!

En annen ting, gjør du virkelig alt dette HVER dag? Trener du 3-4 timer i GJENNOMSNITT, eller trener du 4 timer på de dagene du er flink (Som forøvrig kan være 5 av 7 dager i uken, men da er gjennomsnittet allikevel bare 2-2.5 timer om dagen tilsammen, som forøvrig fortsatt er (for) mye).

Anonymous poster hash: 1692d...cb9 [/acron

Nei skulle egentlig skreve mer detaljert i første svar, men jeg begynte forsiktig med trening etter graviditet.

Gikk en times tur i førsen, etter et par mnd så begynte jeg med ja..hjemme zumba + styrke et par ganger i uka. men gikk ned kanskje 1 kg i mnd pga ujevnt stoffskifte etter graviditet.

Så gikk det over til 2 timers gåtur + zumba og siste halve år har det blitt en zumba time til på kvelden.

Blir 6-8000 kcal i uka på trening + 500 - 1 kg vektnedgang i uka på denne måten så ja det er kanskje bortkasta? men jeg trives ,er ikke i jobb så får ingen andre form for bevegelse, jeg er for første gang på sikkert 20 år under 30 i BMI.

TS spurte hva vi gjorde for å gå ned i vekt og da valgte jeg å svarte på det.

Hørte om ei som gikk ned mye i vekt av å gå 2 timer om dagen så da prøvde jeg det å, gikk ikke ned like fort som ho men jeg gikk ned så da tenkte jeg det er pga stoffskifte. Du får si jeg har feil , men er fremdeles fornøyd med den kg'en jeg kan få i uka.

hadde jeg trent som Norges beste langrenn dame så hadde jeg selvsagt ikke orket 3-4 timers trening om dagen....

Endret av IreneUtålmodig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke jeg, har lavt stoffskifte, men alltid vært slank, driver attpåtil med styrketrening og er veldig slank og fit.



Anonymous poster hash: 9d98e...522
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på AAP uten tiltak så jeg har tid :) bruker å gå rask gange i 2 timer + en zumba økt på morgen og tar meg tid til en zumba økt på kvelden igjen. Hadde jeg ikke hatt vanlig stoffskifte hadde jeg kanskje ikke følt at jeg måtte bruke så mye tid på det men vil ned den halve - 1 kg i uka :)

Kjenner jeg blir litt motløs jeg.

Skulleønske det var noen mulighet for å gå ned i vekt med lavt stoffskifte uten å måtte trene så mye som deg (fint for de som har tid, det er ikke det) eller å sulte seg....

Anonymous poster hash: ff04a...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir litt motløs jeg.

Skulleønske det var noen mulighet for å gå ned i vekt med lavt stoffskifte uten å måtte trene så mye som deg (fint for de som har tid, det er ikke det) eller å sulte seg....

Anonymous poster hash: ff04a...991

Der er vanskelig og gå ned i vekt for noen dessverre, har ei venninne som står fast på samme vekt som for et år siden og ho har ikke stoffskifte vansker engang.

Trenger ikke å sulte seg for å ¨gå ned i vekt, vet ikke hva du har prøvd enda men er mange som er fornøyd med lavkarbo.

Her spiser jeg hver 3 time ,sånn sett er det mindre sjans for å bli veldig sulten + mindre lysten på godteri. Lurt å ha en dag i uka man kan kose seg litt :)

Nøkkelen med slanking er å finne noe som passer for deg og ikke gi opp bare fordi vekta står stille en liten stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å miste motet:) Det gjelder bare å finne en måte å trene på som du liker! Jeg elsker å gå på tur. Tur for meg er fri fra småbarn og klesvask. Jeg hører på musikk, lydbok eller bare dagdrømmer. Storkoser meg rett og slett!

Jeg hadde ikke egentlig tenkt at jeg skulle begynne å jogge, men ettersom formen ble bedre skjedde det noe rart. Jeg fikk MASSE energi! Jeg er jo født med lavt stoffskifte, så har alltid vært trøtt og daff. Plutselig ville kroppen bevege seg fortere og fortere! Det gikk helt av seg selv! Kostholdet fant jeg også ut av. Brød gjør meg sjuk rett og slett. Blodsukkeret fyker alle veier, helt håpløst! Føler meg MYE bedre da jeg bytta det ut med knekkebrød/cottage cheese/gresk youghurt.

Så jeg med lavt stoffskifte OG pcos har gått ned ca 30 kg på 8 mnd uten å trene mer enn jeg selv har lyst til, og uten å være sulten:) Da er det håp, må vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...