Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har seg slik at jeg i grunn kommer fra et litt vanskelig strøk, kanskje den lavere del av arbeiderklassen er en riktig beskrivelse. Uansett, jeg er nå en del av en gjeng som kommer fra den øvre klasse, og de er jo helt annerledes enn meg.

Hvor jeg kommer fra kalles det de kaller for folkeskikk, å være overhyggelig. Det blir sett på som falskt og overfladisk.

Det er også en helt annen terskel over hva som er greit å bli såret over. Blir man såret over at noen sier i mot en, eller gjør noe annet enn hva man selv vil blir man kalt for en grineunge. Merker i grunn at jeg er vokst opp i en helt annen kultur enn dem og at jeg derfor er annerledes og må tilpasse meg for å passe inn.

Det er nesten som å vokse opp på nytt igjen, i voksen alder.

Anonymous poster hash: 1b1b2...2c2
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke ut som verdens beste nye venner.

• Liker 2
Skrevet

Hehe. Høres ikke ut som et miljø som ville ha vært bra for deg nei. ;)

Anonymous poster hash: 0d96b...df1

Skrevet

Hva har du til felles med disse folkene siden du har kommet deg inn i gjengen? :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Sier imot ? Hva blir de såret av f.eks?

Jeg forbinner folkeskikk med å ikke være frekk, spydig og ikke kjøre over andre. Om man ikke gjør det, har man ifølge meg folkeskikk.

Endret av Evilposelos
Skrevet

Kan du nevne noen eksempler? :)

Hva regnes som vanlig folkeskikk der du vokste opp?

Hva regnes som vanlig folkeskikk blant dine nye venner?

Skrevet

Hva har du til felles med disse folkene siden du har kommet deg inn i gjengen? :)

Tror du det er teoretisk mulig å ligge seg oppover i arbeiderklassen ? :)

Anonymous poster hash: 0d96b...df1

Skrevet

Det er mange ting jeg regner for normal folkeskikk, å ikke være spydig eller kjøre over andre er etter min mening et rent minimum;)

For eksempel når min sønn har besøk, hender det at vennene hans kommer inn i stua og sier "Jeg er tørst, jeg vil ha et glass melk!" DÅRLIG folkeskikk i mine øyne. Kan de ikke spørre engang? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...