Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, sånn er det. Vært sammen med dama i snart 2 måneder. Vi møttes gjennom "Reidar" som er bestekompisen min og "Inga" som er bestekompisen sin kjæreste og en vennine av kjæresten. Jeg og dama til Reidar har et godt forhold, vi pleier å henge litt sammen på senteret når Reidar tar over for meg på jobb osv. Dama har vist litt misnøye over at jeg henger med henne. Idag var Inga med meg etter jobb mens jeg klippet meg så gikk vi å handlet litt klær. Inga sendte snapchat av meg i frisørstolen til dama, ikke noe svar. Sendte også snap (vi kommuniserer faktisk MYE gjennom snapchat) ikke noe svar. Kommer hjem, hører ikke noe fra henne.

Tilslutt.

Hun: Er invitert på fest hos "Ragnar" i morgen, du er også invitert. Vil du være med?

Meg: Ja, selvfølgelig bla bla bla osv.

Hun: Men de har ikke invitert Reidar og Inga da.

Meg: Jaja, sånn er det

Hun: så du vil fortsatt være med?

Meg: Jaja, selvfølgelig <3

Hun: Trodde det at Inga ikke er invitert var en dealbreaker jeg?

Meg: Omg, kødder du?

Hun: Nei

Meg *Logger ut av face på ipad og tlf og logger inn på diskusjon.no*

Er dette virkelig normalt? Hun har flere kompiser hun henger med enn jenter, nå chatter og skyper hun med en kompis av eksen sin uten at jeg bryr meg i det hele tatt, og bare jeg er med kjæresten til bestevennen min så blir hun sjalu. Wtf? Er dette vanlig, dette er mitt første skikkelige forhold i mitt 19 år lange liv og kjenner jeg blir irritert nå. Ellers så har vi det helt fantastisk sammen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Awzm me
Skrevet

Kanskje fordi du faktisk ikke har så mange andre jentevenner, så plager det henne at det er EN du gjør det med. Hun henger jo med mange guttevenner, så du er litt mer vant til det?

Ta det opp med henne.

Skrevet

Det at du går ut og shopper og klipper deg med ei anna dame, hadde gjort meg litt sjalu. Det er sånne ting man gjør sammen med kjæresten eller kompiser. Hun syns kanskje dere er litt FOR close? Men på den annen side så gjør hun jo det samme selv, så hun har lite grunnlag for å være sur på deg for dette : / Spør henne!

• Liker 4
Skrevet

Aner ikke, skjønner ikke. Hun har jo flere venninner også, men har den siste tiden hengt mest med kompisene sine. Dette gjør ikke meg noe, men bare jeg henger med EN jente så blir hun sur. Dette er også dama til BESTKOMPISEN min så hadde aldri falt meg inn og gjøre noe med henne.

Skrevet

Det er tydelig at hun er sjalu, men det går seg sannsynligvis til hvis du viser henne at hun ikke har grunn til å være det. Gjør det ikke det, er det hun som har et problem. Og for all del: Ikke kutt ut Inga.

Skrevet

Begynn å reager sånn som hun gjør så kanskje hun får se hvordan det er.

Anonymous poster hash: b67ef...c5d
Skrevet

Yey, nå fikk jeg sms av henne "Ble du sur" tror ikke jeg gidder å svare engang..

Skrevet

Ikke gjør det. Svarer du fyrer hun bare enda mer på.

Anonymous poster hash: b67ef...c5d
Skrevet

Faen skal jeg si da? Med alt som foregår i livet nå, full jobb, ikke en uke uten jobb siden jul, ny skole på mandag med helt ny klasse og pendling 45 min hver vei er det siste jeg orker et sjalusi helvette. Hvis dette gjentar seg mye mer gjør jeg det slutt. Punktum.

Skrevet

Faen skal jeg si da? Med alt som foregår i livet nå, full jobb, ikke en uke uten jobb siden jul, ny skole på mandag med helt ny klasse og pendling 45 min hver vei er det siste jeg orker et sjalusi helvette. Hvis dette gjentar seg mye mer gjør jeg det slutt. Punktum.

Skriv det du skriver her til henne. Greit nok om hun er sjalu, men da får hun kutte ut denne passive aggresjonen og snakke om det ordentlig. Dessuten må hun se at hun gjør det samme selv.

Skrevet

Sier du dette er det å be om problemer. Hun vil bare vite at det er henne du vil være sammen med å er glad i, og at Inga er ei du aldri kunne blitt interessert i på den måten.. Gi henne en bekreftelse nå, men om hun fortsetter bør du gjøre det slutt.

Anonymous poster hash: a85a2...1f7

• Liker 2
Skrevet

Sier du dette er det å be om problemer. Hun vil bare vite at det er henne du vil være sammen med å er glad i, og at Inga er ei du aldri kunne blitt interessert i på den måten.. Gi henne en bekreftelse nå, men om hun fortsetter bør du gjøre det slutt.

Anonymous poster hash: a85a2...1f7

Ja, det jeg mente. For all del, ikke skriv akkurat dette her om at du ikke har tid til henne :D Skriv det du skrev i HI om at hun gjør akkurat det samme mot deg.

Skrevet

Men altså hun har jo ikke frika helt, så kan nok godt hende at du bare kan forklare rolig det som du har gjort her, og si at hun må akseptere det. Sånn som du aksepterer hennes gutte venner :)

Start med et godt eksempel nå med kommunikasjon :)

Skrevet

Og sånn går de fleste nye forhold til helvete. Når skal damer lære seg at de ikke bør bli sjalu og skape stress i forholdet??

Ja, jeg forstår følelsen hun sitter med nå. Hun føler seg oversett og at du deler ting med en annen jente som hun har forventninger om at du skal dele med henne. Det gjør hun usikker på hvor hun har deg, og hvor mye du har lyst til å være med henne. Fortalte du f.eks henne at du skulle henge med Inga den dagen? For hvis ikke så skjønner jeg følelsen hun fikk når hun plutselig fikk snap fra Inga av deg.

Men det er alikevel hennes følelser som HUN må jobbe med, og hun burde heller være glad for at Inga ville dele opplevelsen med henne. Det klarer hun ikke å se, og dermed ødelegger hun et forhold som sikkert kunne vært fint.

Jeg er veldig bevisst på disse tingene selv,men når jeg er følelsesmessig engasjert sliter jeg alltid med å ikke lytte til de automatiske følelsene jeg får, når noe skjer, kontra å se ting litt utenfra og med positive øyne. Det er vel der forskjellen på menn og kvinner kommer inn i bildet og der har vi begge noe å jobbe med. Vi tenker så ekstremt forskjellig om samme situasjon.

Et annet eksempel:

Jeg spurte om han jeg datet ville være med på kino, fordi jeg følte at det vi hadde dreide seg om en ting og hadde gitt han beskjed om at jeg ville finne på sosiale ting med han også fremover hvis dette skulle være noe. Siden han ikke tok initiativ så spurte jeg selv.

Han svarte at han hadde en avtale den dagen, med det hadde vært kjekt.

Han kom ikke med noe forslag om en annen dag, og jeg tok det som et hint om at han ikke var interessert i å gjøre noe sosialt med meg. Jeg skrev derfor bare at det var synd og at jeg fikk høre om noen andre ville være med, selv om jeg helst ville sett den med han.

Det ble ikke noe mer kommunikasjon med oss fra den dagen.

To dager etter sender han meg en melding helt ut av det blå, på Facebook hvor han forteller meg at han er å spiser på en restaurant, og ikke skal trene fordi han skal på kinomarathon.

Min reaksjon er at han er dust i hue og vil såre meg. Trø salt i såret.

Jeg svarte kort med likes og kos deg.

Dagen etter spør han om noe er galt og jeg forteller han at det faktisk såret meg at han hadde behov for å fortelle meg at han skulle på kino når han ikke ville dra med meg.

Han på sin side hadde følt at han gav litt mer av seg selv når han poppet opp sånn og fortalte hva han skulle gjøre fordi han da delte mer med meg enn han hadde gjort siste tiden. For han skulle jo på kino med gutta som han hadde avtalt for lenge siden og tenkte ikke noe over at jeg hadde invitert han på kino.

Dette viser hvor forskjellig vi egentlig tenker!

Skrevet

Spør henne hva hun mente med det hun sa om Inga. Men spør henne på en rolig måte, ikke vær sint:) Enten svarer hun ærlig, eller så kommer hun med en annen grunn..

Forklar henne uansett at det bekymrer deg litt når hun kommer med slike kommentarer, for du vil ikke at hun skal ha slike følelser. Du er god venn med Inga og kommer til å være det fremover. Syns dama di at det er rettferdig at du evt skal kutte ut venner pga henne? Du kan jo spørre om det på en diskret måte og. Så ser hun kanskje alvoret i det. Husk å minn henne på at du ikke er sint, og at du ikke vil krangle om dette. (Jeg gjør sånt selv om jeg skal ta opp ting med venner/kjæreste. Jeg gjør de 100% klar over at jeg ikke mener noe vondt, jeg vil ikke krangle, men diskutere dette på en voksen måte selv om det kan være et sårt tema)

Du kan jo spørre henne hva hun syns dere skal gjøre for at hun ikke skal være så sjalu. Uten at du må kutte ut jentevenner selvfølgelig. Hun må kunne klare å tenke over dette på en ordentlig måte. Det er tross alt hennes problem og ikke ditt.

Prøv å få henne til å snakke ut om det og sette ord på følelsene sine. Ikke bli sint om hun sier noe du ikke liker, hvertfall ikke foran henne der og da. (spørs jo om hun er helt gæren eller ikke da men.... ) Men si at nå er du fullstendig klar over hva hun føler, og at du skal ta hensyn til det. Men hun må samtidig ta hensyn til deg og stole på deg. Si at du hadde satt utrolig mye pris på om hun hadde klart å stole på deg. Et forhold går begge veier, det må hun være klar over.

Anonymous poster hash: b8c42...271
Skrevet

Folk er forskjellig ja.

Anonymous poster hash: 71724...096
Gjest Elseby13
Skrevet

Hvis du ikke har tid eller overskudd til å ha kjæreste og alt drama det medfører, er det vel bare å droppe henne?

Merkelig at det skal være fest hos Reidar uten at Reidar selv er invitert forresten....

Skrevet

Hvis du ikke har tid eller overskudd til å ha kjæreste og alt drama det medfører, er det vel bare å droppe henne?

Merkelig at det skal være fest hos Reidar uten at Reidar selv er invitert forresten....

Ragnar ^^

Anonymous poster hash: aa9ac...8d7

Gjest Elseby13
Skrevet

Ragnar ^^

Anonymous poster hash: aa9ac...8d7

Haha!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...