Gå til innhold

Hun sier hun er på vei ut av forholdet - vennepar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et vennepar jeg omgås med jevne mellomrom. Vi har hatt det mye moro i sommer, og jeg setter pris på de begge. Eller - mest ham, hun er en noget spesiell person:

Hun har fortalt meg at hun mistrives i forholdet, og at hun ikke har noe til overs for samboeren. Hun har lagt ut om detaljer om (manglende) sexliv, alt hva han gjør er feil, og hun har planer om å flytte fra ham. Men ikke akkurat nå, siden det passer litt dårlig for tiden, både økonomisk og av litt andre årsaker. Hun har også sagt at hvis hun skulle treffe en mann hun kan flytte rett inn til, gjør hun det.

Dilemmaet er nå hvordan man skal håndtere dette ovenfor ham. Jeg føler meg som en dritt som sitter og lytter til dette, uten å si noe videre til ham. Han er vel også klar over at ting ikke helt stemmer, men som mannfolk flest er han ikke av typen som snakker noe særlig. Han er verdens snilleste, blideste og hyggeligste kar, og kunne antageligvis ha fått hvem han ville - så hva han gjør med denne dama er for meg (og alle andre i omgangskretsen) et mysterium.... Men det er nå en annen sak.

Hvordan skal man håndtere dette? Hva ville du ha gjort - latt som ingenting eller ville du ha sagt noe? Jeg har prøvd å snakke med henne, men det går ikke inn. Selvinnsikten er ikke særskilt høy der i gården.

Og hvordan ville du ha reagert hvis du hadde fått visst i ettertid at hele vennekretsen hadde hørt hvordan eksen snakket om deg, og du var den eneste som IKKE visste?

Anonymous poster hash: 56a18...7d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe til ham, med bedt henne om å slutte og fortelle deg slike ting. Jeg har også en bekjent som forteller meg utrolig mye som jeg egentlig ikke vil vite om både sitt eget og andres personlige forhold. Jeg måtte til slutt be henne om å slutte for jeg syntes det ble så ubehagelig.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe til ham, med bedt henne om å slutte og fortelle deg slike ting. Jeg har også en bekjent som forteller meg utrolig mye som jeg egentlig ikke vil vite om både sitt eget og andres personlige forhold. Jeg måtte til slutt be henne om å slutte for jeg syntes det ble så ubehagelig.

Det er ikke bare meg hun forteller dette til, men de fleste som gidder å høre på. Når noen sier de får nok, går hun bare til noen andre.

Det er så utrolig dårlig gjort, hun utleverer ham på det groveste til tider. Jeg tror jeg hadde følt meg ydmyket hvis jeg hadde hørt at min eks snakket slik om meg til vennegjengen uten at jeg fikk vite noe.

Skrevet (endret)

Hun dummer seg ut ved å snakke slik om partneren sin. Jeg skal love deg at det er flere enn deg som reagerer. Ved neste anledning ville jeg fortalt henne at det kun er et tidsspørsmål før han får høre dette av noen, og at hun bør holde kjeft eller ha anstendighet nok til å flytte ut. Hun ser ut som en tosk som utleverer mannen sin på den måten, men velger å bo med ham pga økonomi.

Endret av La Guapa
Skrevet

Det er ikke bare meg hun forteller dette til, men de fleste som gidder å høre på. Når noen sier de får nok, går hun bare til noen andre.

Det er så utrolig dårlig gjort, hun utleverer ham på det groveste til tider. Jeg tror jeg hadde følt meg ydmyket hvis jeg hadde hørt at min eks snakket slik om meg til vennegjengen uten at jeg fikk vite noe.

Du får være tøff å si det til henne, da.

Skrevet

Hun dummer seg ut ved å snakke slik om partneren sin. Jeg skal love deg at det er flere enn deg som reagerer. Ved neste anledning ville jeg fortalt henne at det kun er et tidsspørsmål før han får høre dette av noen, og at hun bør holde kjeft eller ha anstendighet nok til å flytte ut. Hun ser ut som en tosk som utleverer mannen sin på den måten, men velger å bo med ham pga økonomi.

Jada, vi er mange som reagerer, og vi reagerer med forundring over mangelen på folkeskikk og menneskelighet.

Men likevel føler jeg at han ikke bare holdes for narr av henne, men av oss andre også. Ingen god følelse.

Skrevet

Du får være tøff å si det til henne, da.

Har prøvd, men har kanskje prøvd litt for pent.

Skrevet

Si at du ikke gidder å legge deg opp i det.

Skrevet

Hvordan skal man håndtere dette? Hva ville du ha gjort - latt som ingenting eller ville du ha sagt noe? Jeg har prøvd å snakke med henne, men det går ikke inn. Selvinnsikten er ikke særskilt høy der i gården.

Og hvordan ville du ha reagert hvis du hadde fått visst i ettertid at hele vennekretsen hadde hørt hvordan eksen snakket om deg, og du var den eneste som IKKE visste?

Jeg ville, i mangel av bedre ord, blitt forbannet. Hva slags venner er det som ikke passer på deg når det er noe så seriøst? Du risikerer å såre en du setter pris på dypt dersom han finner det ut. Hvem er egentlig vennen din? Som venn av et par er det alltid én du har lojalitet ovenfor. Kjærester kommer og går mens vennskapet består. For de som har tusen kjærester føles det maktesløst å måtte bli kjent med et nytt airhead hvert halvår. Man finner fort ut at man skal stå litt bak ryggen til den man opprinnelig er lojal mot.

Mitt råd er å fortelle han hva du har hørt. Du blir outet som en sladrehank og får dårlige skussmål hos frøkna hans. Dersom de ordner opp i det blir det surt mellom dere i all fremtid. Men det er prisen man betaler for å støtte opp om sine venner.

Skrevet

Jeg ville, i mangel av bedre ord, blitt forbannet. Hva slags venner er det som ikke passer på deg når det er noe så seriøst? Du risikerer å såre en du setter pris på dypt dersom han finner det ut. Hvem er egentlig vennen din? Som venn av et par er det alltid én du har lojalitet ovenfor. Kjærester kommer og går mens vennskapet består. For de som har tusen kjærester føles det maktesløst å måtte bli kjent med et nytt airhead hvert halvår. Man finner fort ut at man skal stå litt bak ryggen til den man opprinnelig er lojal mot.

Mitt råd er å fortelle han hva du har hørt. Du blir outet som en sladrehank og får dårlige skussmål hos frøkna hans. Dersom de ordner opp i det blir det surt mellom dere i all fremtid. Men det er prisen man betaler for å støtte opp om sine venner.

Det er nettopp det som er problemet. Hun mener at jeg er "hennes venn", og det er vel henne jeg har mest kontakt med, mens det er han jeg liker best av de to. Skjønner du dilemmaet? :(

Skrevet

Det er nettopp det som er problemet. Hun mener at jeg er "hennes venn", og det er vel henne jeg har mest kontakt med, mens det er han jeg liker best av de to. Skjønner du dilemmaet? :(

Ahh! Det kom kanskje litt uklart frem, mulig jeg ikke leste godt nok. Da ville jeg kanskje valgt å sitte litt på gjerdet? På den andre siden er det stor sjanse for at dette blir over. Da er hun ute av livet ditt uansett. Jeg har ikke tall på hvor mange kjærester av venner jeg har måttet bli "bestevenn" med. Med tiden har jeg lært å sette pris på mine gode venner og å være lojal ovenfor dem. Tenk litt på det!:)

Skrevet

Ahh! Det kom kanskje litt uklart frem, mulig jeg ikke leste godt nok. Da ville jeg kanskje valgt å sitte litt på gjerdet? På den andre siden er det stor sjanse for at dette blir over. Da er hun ute av livet ditt uansett. Jeg har ikke tall på hvor mange kjærester av venner jeg har måttet bli "bestevenn" med. Med tiden har jeg lært å sette pris på mine gode venner og å være lojal ovenfor dem. Tenk litt på det! :)

Tro meg - jeg har tenkt masse :) Det jeg er litt redd for er at han skal bli fornærma på meg for at jeg ikke har sagt noe, men samtidig så føler også at jeg ikke er den rette til å ta det med ham. Gæærnt blir det uansett. :vetikke:

Skrevet

Hei TS.

Jeg var i akkurat i samme sak for et par år siden. Bare at rollene var omvendt. Det var han som satt og jarmret og blablet om ting og tang og skulle avslutte når han var bedre økonomisk stillt.

Jeg ble sliten og høre om det, og jeg syntes utrolig synd på parten som satt hjemme og ikke viste noe.

Som også invisterte tid og energi, for og få ting bra. Det var sårt og se på. Kansje det var feil av

meg men, jeg laget meg en fake email, og sendte en mail av det han hadde sagt og skulle gjøre.

Kansje det var feil av meg, det vet jeg ikke. Det ble slutt mellom de kort etter. Og begge partene

har det suverent den dag i dag....

Anonymous poster hash: 56e53...ecd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...