Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir muligens litt langt, men jeg trenger så mange råd som mulig..

I dag skal det taes ett valg og jeg er MER enn usikker!

Jeg har vært "halveis" sammen med en fyr, ett fantastisk menneske som virkelig har gjort alt for meg, og som virkelig vil gi meg alt her i livet. Aldri møtt noen som jeg kan connecte så utrolig bra med, som hører på meg og som vil lære meg å kjenne. Han er smarterer enn noen andre jeg kjenner.Vi har samme interesser og ser alle de samme tingene, men noe har manglet og det kommer til det romantiske.. Fra min side har det ikke vært noen romantiske følelser men heller dette med dypere bånd..Han gjør meg til ett bedre menneske rettogslett!

Så har problemet også vært, at jeg aldri har blitt ferdig med eksen. Jeg har møtt han/ hatt kontakt hele veien.. Ingen av oss har klart å glemme hverandre. Vi har en sinnsyk lidenskap og det romantiske har alltid vært der..Han gikk fra meg, da han mistet følelsene og vi ga ikke nok til hverandre lenger..

NÅ må jeg velge, jeg kan ikke kjøre begge veier lenger.. Med han jeg er med idag, vet jeg at jeg kan få ett trygt, stabilt og læringssrikt liv. Vi kan gjøre så masse bra sammen, men jeg er redd jeg ikke vil få de romantiske følelsene ( det har gått 10 mnd og jeg har ikke fått dem enda) Han kan gi meg så mye bra, noe jeg vet jeg kanskje aldri vil kunne få igjen. Da menn flest ikke er slik som han, han er en av de sjeldne..

Så jeg snakket med eksen og fortalte at om ikke han vil ha meg ordentlig igjen, så må jeg nesten komme meg videre, fordi det er en annen person som gjerne vil gi meg alt.. DA sa han at han vil fortsatt ha meg og han vil prøve på nytt, men da ta ting sakte... Jeg vet jeg og eksen har mange forskjeller og vi kan ikke stole på hverandre, men vi har i det minste ordentlige følelser for hverandre...Men vi passer ikke sammen... Jeg må gi mer av meg selv, enn det han gir meg.. Det har skjedd så mye dritt mellom oss, at veien til å kunne stole på hverandre ser nesten umulig ut..

Så hva velger jeg? Han jeg er med som kan gi meg det jeg EGENTLIG trenger, eller er alene og ser hvordan ting utvikler seg med eksen?

Det jeg er redd for, er at jeg aldri vil kunne føle meg så verdsatt igjen, og da for alltid føle meg helt alene igjen..

Jeg vet at det beste her vil være å ta ingen av dem, men det har gått så langt at dette ikke være noe obtion.. + at med eksen vil jeg jo være alene, for han gir meg ikke det mentale... Men kaster jeg bort den eneste bra mannen, for å være alene??? Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger...

Anonymous poster hash: 54ae0...2fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ikke ut som et dilemma i det hele tatt egentlig.

Men det spørs vel fra hvilke perspektiv en ser saken fra da eventuelt.

Anonymous poster hash: c49f4...924
Skrevet

Hørtes ikke ut som et dilemma i det hele tatt egentlig.

Men det spørs vel fra hvilke perspektiv en ser saken fra da eventuelt.

? Hva mener du med det

TS

Skrevet

? Hva mener du med det

TS

Hva tror du?

Skrevet

Han nye fortjener bedre enn at du går bak ryggen hans med eksen din.

Med eksen ender du sikkert alene igjen etter kort tid.

Anonymous poster hash: 31983...b9d

• Liker 2
Skrevet

Han nye fortjener bedre enn at du går bak ryggen hans med eksen din.

Med eksen ender du sikkert alene igjen etter kort tid.

Anonymous poster hash: 31983...b9d

Jeg vet han fortjener mye bedre, men jeg kan fortsatt velge her..

Ett rasshøl er jeg jo uansett..jeg vil bare gjøre ting riktig NÅ

Skrevet

Ingen av disse mennene er ment for deg. Vær alene en stund så ser du selv.

Skrevet

Svaret på spørsmålet "hvem velger jeg" er alltid "ingen av dem". Selv om det nok ikke er det du vil høre.

• Liker 2
Skrevet

Hvis man er i tvil, så er man egentlig ikke i tvil..

Skrevet

Jeg skjønner at ingen av dem er den rette..men man finner jo aldri den rette.. det blir aldri perfekt..

Enten har man det trygge og gode eller så har man det romantiske, sånn er det for meg ihvertfall..

Og jeg har aldri PRØVD å gå for det gode og trygge.. jeg går alltid for det som er dårlig for meg..

Tenkte kanskje jeg nå har muligheten for å snu det???

Skrevet

Jeg skjønner at ingen av dem er den rette..men man finner jo aldri den rette.. det blir aldri perfekt..Enten har man det trygge og gode eller så har man det romantiske, sånn er det for meg ihvertfall..Og jeg har aldri PRØVD å gå for det gode og trygge.. jeg går alltid for det som er dårlig for meg..Tenkte kanskje jeg nå har muligheten for å snu det??? Anonymous poster hash: 54ae0...2fb

At noen er rett for deg, betyr ikke at det er perfekt, du kan fint få både følelser og trygghet. Men hvis du ikke er villig til å stå alene en stund og finne ut av det, bør du vel velge den nye. Men da bør du fortelle ham at du ikke har romantiske følelser for ham, og at du ikke er ferdig med eksen, så kan han velge om han synes det er interessant.

Anonymous poster hash: 47a0f...910

Skrevet

Jeg tror jeg skjønner litt hvordan du tenker. Men ønsker du deg ikke en mann som gir deg både trygghet og buksefølelser? Jeg lover deg at det finnes menn som kan det, selv om du tror du må velge en av to.

Og å satse på mann nr. 1 kan jeg ikke se at vil føre noe godt med seg, for noen av dere.

Jeg tror ærlig talt ikke denne "trygge" mannen vil kunne gjøre deg lykkelig uansett hvor mye han prøver, så lenge du ikke har romantiske følelser for ham. Og tenk hva det da vil gjøre med ham. Ønsker du å ta fra ham muligheten til å finne ei som gir ham alt han fortjener?

Skrevet

På hvilken måte tror du at forholdet til eksen på noen som helst måte kan bli bedre når det må et ultimatum til for å få han til å satse på deres forhold igjen? For det er jo et ultimatum du har gitt ham, og først da var han villig til å satse igjen.

Den andre har jeg ingen formening om, bare du kan vite hva du kan leve med, men jeg håper virkelig du har fortalt han hvordan situasjonen er. Hadde jeg vært ham, og plutselig fått vite at du hadde skjult et forhold til eksen og at du hadde prøvd å få et forhold til han, ja da hadde jeg gitt opp og funnet noe bedre.

Skrevet

Jeg tror jeg skjønner litt hvordan du tenker. Men ønsker du deg ikke en mann som gir deg både trygghet og buksefølelser? Jeg lover deg at det finnes menn som kan det, selv om du tror du må velge en av to.

Og å satse på mann nr. 1 kan jeg ikke se at vil føre noe godt med seg, for noen av dere.

Jeg tror ærlig talt ikke denne "trygge" mannen vil kunne gjøre deg lykkelig uansett hvor mye han prøver, så lenge du ikke har romantiske følelser for ham. Og tenk hva det da vil gjøre med ham. Ønsker du å ta fra ham muligheten til å finne ei som gir ham alt han fortjener?

Takk for ett fint svar! Og jeg er helt enig med deg, derfor jeg også holder en kanpp på å la han gå..

Men samtidig, kan jeg ikke unngå å tenke HVIS jeg hadde gitt han alt, og virkelig sluppet eksen, om da kanskje også de rette følelsene ville kommet? Se så mange som er alene eller sliter i dårlig forhold.. Det er ingen forhold som vil bli perfekte, er det ikke greit å da ha en partener som er mer som en bestevenn? Romantiske følelser vil jo alltid bli borte .. uansett...

Skrevet

Romantikken MÅ ikke å dø ut den. Det avhenger av hva man er villig til å gjøre for den det.

I denne saken; Ingen verdens ting virker det som. Heller akseptere et liv helt uten gjerne.

En nydelig holdning dog! ^^

Skrevet

Eksen kan du kassere straks. Det blir garantert rot herfra og til månen, uten at noe godt kommer ut av det.

Etter at du har kuttet fokuset på eksen fullstendig og blokkert han ut av livet ditt, uavhengig av hva han synes om det, kan du ta en vurdering på hva du egentlig synes i forhold til "den snille"

Jeg mener som de andre at det er bedre for deg å være alene en periode og filosofere litt over hva du vil med livet ditt, ikke jage panisk mellom hannkjønn. Når du roter og styrer slik er det en del skikkelige menn som ser på deg som uaktuell i utgangspunktet.

• Liker 1
Skrevet

Takk for ett fint svar! Og jeg er helt enig med deg, derfor jeg også holder en kanpp på å la han gå..

Men samtidig, kan jeg ikke unngå å tenke HVIS jeg hadde gitt han alt, og virkelig sluppet eksen, om da kanskje også de rette følelsene ville kommet? Se så mange som er alene eller sliter i dårlig forhold.. Det er ingen forhold som vil bli perfekte, er det ikke greit å da ha en partener som er mer som en bestevenn? Romantiske følelser vil jo alltid bli borte .. uansett...

Når du har kjent den "snille" mannen i ti måneder og følelsene fortsatt har kommet så er det stor sannsynlighet for at de ikke kommer. Man trenger ikke nødvendigvis være dørgende forelsket, men en del bør man likevel føle for at et forhold skal være aktuelt mener nå jeg. Du tar hverken hensyn til deg selv eller han "snille" om du går for et forhold til han nå, du har ikke de rette følelsene og han fortjener jo noen som er oppriktig interessert i han på det romantiske planet. Ikke bare fordi han er "snill" og kan gi deg "alt".

Som mann hadde jeg virkelig ikke satt pris på ei jente som ble sammen med meg på falske premisser hvis jeg hadde funnet ut at hun egentlig ikke var interessert i meg på den måten, jeg ville nok sannsynligvis følt meg snytt og litt utnyttet.

Og henger meg på Themis her, "skikkelige" menn kan raskt anse deg som for ustabil hvis du hele tiden tiltrekkes to forskjellige poler. Jeg hadde hvertfall ikke orket en slik følelsesmessig berg-og-dalbane. Get your stuff together, finn ut hva du ønsker av en partner og vie din interesse og følelser til en person av gangen.

Anonymous poster hash: 7d875...a05

Skrevet

En STOR fordel å dumpe eksen før en tar stilling til om han nye er noe eller ei ja. En burde ikke ha forventninger til noe som helst før det egentlig.

Og skikkelige menn hadde nok snudd i døren når dama er SÅ involvert med eksen, fordi det er jo ganske tydelig at hun ikke er helt ferdig med ham...? Og hvorfor da orke å investere tid og energi i henne, når henne ikke engang klarer å ligge fortiden og gamle forhold bak seg. Og det nytter ikke å starte noe nytt med noe andre da.

Men så er jo dette en ganske spesiell situasjon da, så det er vel derfor han nye ikke har snudd i døren enda..

Skrevet

Ingen av dem ;)

Eksen er et dårlig kort som trengte et ultimatum for å ville satse på deg.

Han nye er en mann du ikke elsker.

Den eneste måten å være tro mot deg selv på, er å velge dem begge bort. Plutselig en dag møter du noen som kan gi deg begge tingene du ser etter :)

Skrevet

Nei til eksen. Enkelt og greit.

Tja, til han nye. Men da synes jeg du burde være ærlig med han å fortelle han hvordan ting ligger an.

Skjønner tankegangen din ang den nye.. For en kan jo være vanvittig glad i en person og virkelig, virkelig ha lyst til at det skal fungere. Og man vet jo ikke før en har prøvd.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...