Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg begynner mitt tredje år på høgskole, og har ikke klart å få venner enda. Kjenner bare de i klassen, men jeg er liksom bare "klassekamerat" å jobbe med, selv om de fleste har "gjenger" i klassen de jobber i gruppe med. Jeg henger meg på der det er ledig og føler meg litt uønsket eller som et tredje hjul. Jeg er vennlig med alle i klassen men det er liksom ikke plass til meg. Føler også at alle aktivitetsgruppene er egne vennegjenger, og vil ikke trenge meg på.

Lurte på om jeg kanskje finner noen venner i fadderuka nå, men jeg er ikke fadder selv, så det er vel ikke naturlig å bli med på noe når jeg ikke er fadderbarn heller? Føler også at det hadde rart å bli med i aktivitetsgruppe først på det tredje året. Noen råd? :(

Anonymous poster hash: f0c35...567
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, innlegget hang seg opp og ble posta tre ganger, unnskyld!

Gjest Snørev
Skrevet (endret)

Vet ikke hva aktivitetsgruppe er, men alt er lov som student.

Endret av Snørev
Skrevet

Vet ikke hva aktivitetsgruppe er, men alt er lov som student.

Frivillige fritidsgrupper av studenter som driver med en hobby eller aktivitet sammen.

Gjest Snørev
Skrevet (endret)

Frivillige fritidsgrupper av studenter som driver med en hobby eller aktivitet sammen. Anonymous poster hash: f0c35...567

Herregud da er svaret et soleklart ja på at du bør melde deg inn. Gruppene nærmest tigger folk om å bli med også femteårsstudenter.

Endret av Snørev
  • Liker 1
Skrevet

Herregud da er svaret et soleklart ja på at du bør melde deg inn. Gruppene nærmest tigger folk om å bli med også femteårsstudenter.

Men ingen av gruppene har en type aktivitet som jeg synes er interessant i seg selv, og jeg har dårlig erfaring med forrige gruppe jeg prøvde å bli med i. Traff bare på folk som allerede var vennegjenger.

Gjest Snørev
Skrevet

Men ingen av gruppene har en type aktivitet som jeg synes er interessant i seg selv, og jeg har dårlig erfaring med forrige gruppe jeg prøvde å bli med i. Traff bare på folk som allerede var vennegjenger. Anonymous poster hash: f0c35...567

Hva med å jobbe frivillig i bar eller hva som helst? Mange har internfester nærmest hver uke og et feløesrom man bare kan henge i. Men man bør melde seg inn på høsten altså nå før folk har fått nok venner. Når det er sagt tror jeg du har hatt maks uflaks så det burde ordne seg i år om du prøver på nytt.

Skrevet

Hva med å jobbe frivillig i bar eller hva som helst? Mange har internfester nærmest hver uke og et feløesrom man bare kan henge i. Men man bør melde seg inn på høsten altså nå før folk har fått nok venner. Når det er sagt tror jeg du har hatt maks uflaks så det burde ordne seg i år om du prøver på nytt.

Å jobbe i bar takler jeg ikke, det blir for sosialt. Vet jeg er vanskelig...

Skrevet

Men ingen av gruppene har en type aktivitet som jeg synes er interessant i seg selv, og jeg har dårlig erfaring med forrige gruppe jeg prøvde å bli med i. Traff bare på folk som allerede var vennegjenger.

Du vil oppleve at de fleste grupper har en kjerne som har blitt ganske gode venner, men det betyr ikke at det er vanskelig å komme inn i gjengen på de fleste av dem. Mange av dem er veldig gode på å inkludere nye medlemmer.

Skrevet

Du vil oppleve at de fleste grupper har en kjerne som har blitt ganske gode venner, men det betyr ikke at det er vanskelig å komme inn i gjengen på de fleste av dem. Mange av dem er veldig gode på å inkludere nye medlemmer.

Kanskje... Jeg klarte ikke å komme inn i gjengen i gruppen jeg var litt interessert i, så jeg ga opp. De andre interesserer meg ikke.

Skrevet

Hvorfor har du ikke meldt deg inn i noe sosialt før? Og hvorfor er du ikke fadder når du så sårt trenger å bli kjent med noen nye mennesker? Hva gjør DU egentlig for å finne deg venner?

Det hjelper desverre ikke bare være søt og snill, og gjøre skolearbeidet... man må faktisk gjøre en innsats selv, også utenom skoletid, for å få venner.

Skrevet (endret)

Det er aldri for seint å begynne. Prøv å bli med på fadderukene, og ta det rolig - ha det gøy underveis! :)

Jeg kjenner meg igjen i din situasjon - er fryktelig dårlig på sånt selv, og finner liksom ingen vei. Men jeg har prøvd og feilet - og noen ganger har det gått bra. Jeg tror det hele handler om to ting: kjemi og timing. Er begge på plass, vil det fungere. Så kast deg ut i det og grip enhver sjanse som byr deg, men et tips: ikke slit deg ut. Det er OK å trekke seg tilbake noen ganger og si nei om du ikke orker.

Endret av sunglasses
Skrevet

Hva med å bli med på sport eller en forening for noe du har interesse for, og så få deg venner derfra?

Skrevet

Fritidsaktiviteter? :-)

Bli med i studentorganisasjoner?

Skrevet

Ønsker å bli kjent med noen nå tredje året også. Jeg har noen venner fra klassen, men det er ikke så mange, kunne gjerne tenkt meg å ha fler å henge med enn de samme hele tiden.. Men jeg har alltid sugd i å være sosial og ta intiniativ, det er litt vanskelig for meg.

Jeg skal være fadder da, så håper jeg blir kjent med noen.

Men når begynner du på skolen? Kan du ikke bare sende en mail til fadderkomiteen og spørre om du kan være med som fadder? Hvis du vil da. Jeg var selv i fadderkomiteen ifjor og vi ga plass til folk som kom litt i etterkant og ville være faddere, sålenge vi hadde noen ekstra t-skjorter. (Var noen som ikke skulle være fadder likevel så da ble det noen ledige t-skjorter)

Evt spørre om det er noe de trenger hjelp til, så kan du være med. Kanskje høre med studentpuben om dere har noe sånt. Der kan du jo også melde deg til å jobbe frivillig:)

Men jeg tenker nå i år, at om jeg får kontakt med noen, at jeg kan jo prøve å invitere de med på vors eller noe sånt. Eller bare tvinge meg til å snakke med de om jeg møter de i gangen på skolen eller noe. Jeg er alt for flink til å bare si hei og gå videre igjen..

Men ja, ellers er det vel alltid en god ide å bli med i studentgrupper og sånn. Vi har ikke så mange av de, siden det er en ganske liten skole :/ Menmen..

Anonymous poster hash: a7036...ea3
Skrevet

Hvorfor har du ikke meldt deg inn i noe sosialt før? Og hvorfor er du ikke fadder når du så sårt trenger å bli kjent med noen nye mennesker? Hva gjør DU egentlig for å finne deg venner?

Det hjelper desverre ikke bare være søt og snill, og gjøre skolearbeidet... man må faktisk gjøre en innsats selv, også utenom skoletid, for å få venner.

Ja, jeg har innsett det og sliter jo nå… Jeg prøvde en forening før, men ingen virket interessert i å bli kjent, alle hadde en etablert vennegjeng. Å være fadder virket skummelt, jeg ville ikke ha ansvaret hvis fadderbarn følte seg utenfor og jeg klarer ikke å bli kjent med noen hvis det er en stor gruppe.

Skrevet

Er det viktig å få venner som går på samme skole som deg, eller viktig å få venner generelt? Om det sistnevnte er viktigst åpner jo det for en hel masse aktiviteter som ikke gjør det rart for deg å begynne på dem som tredjeårsstudent.

Anonymous poster hash: 8e025...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...