Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kommet i en situasjon jeg aldri hadde trodd jeg skulle havne i.

Jeg og kjæresten min har vært av og på i to år, før vi fant hverandre igjen, for godt, for fire måneder siden, og ble offisielle for to mnd siden.

Og i går natt så snoket jeg på facebooken hans da han sov. Han har sagt han ikke har noe å skjule, så jeg tenkte at jeg ikke kom til å finne noe uansett.

Så gikk jeg inn på en samtale han hadde hatt med en jente han lovet å ikke snakke med, men det de hadde snakket om var greit, så ble ikke sur for det, men kikket litt oppover i samtalen, og kom til mai. Husker den datoen samtalen var skrevet, og jeg hadde vært med han den dagen til og med. Og da hadde hun skrevet om en jente som hun ville besøke han med, men han ville ikke fordi han var "helt på trynet etter henne" og hun var "the one that got away" og helt ubeksrivelig og wow, og alt mulig. Så derfor ville han altså ikke møte henne, fordi han ble helt øm og nervøs av bare tanken på det.

Altså, dette er en jente han holdt på med for flere år siden, før jeg traff han, men har tydligvis fortsatt følelser for henne...

Jeg synes det er så rart, for han har jo sagt alle disse tingene til meg også, og om meg, men vet ikke hva jeg skal synes om dette... Det er jo fire mnd siden han skrev dette, så lurer på om det fortsatt stemmer, han har jo tydligvis tenkt sånn hele det første året vi har holdt på også, og jeg har virkelig ALDRI sett noen tegn til dette, så ble litt sjokkert. Vet ikke om jeg burde snakke med han om det eller ikke. Vil jo ikke innrømme at jeg har snoket heller :/

Og er det en dumpegrunn?

Tenker... hva om hun begynner å snakke med han igjen...

Anonymous poster hash: 167fb...3e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere hadde pause. Aksepter det eller gjør det slutt.

Anonymous poster hash: 28a30...a18

• Liker 4
Gjest abcdefgh
Skrevet

Sånn går det når man snoker i business man ikke har noe med..

• Liker 6
Skrevet

Dere hadde pause. Aksepter det eller gjør det slutt.

Anonymous poster hash: 28a30...a18

Mulig jeg skrev litt rotete? Han holdt ikke på med henne da vi hadde pause, men før oss. Og da han skrev dette så hadde vi ikke pause.

Sånn går det når man snoker i business man ikke har noe med..

Har jeg ikke noe med at jeg egentlig bare er andrevalget til kjæresten min?

- ts

• Liker 11
Skrevet (endret)

Dette er fire måneder siden og hvis dere har hatt det fint i mellomtiden så er det jo bare forferdelig synd at du klarte å dra på deg denne bekymringen nå :/ Det er i utgangspunktet ingen dumpegrunn syns jeg med mindre hun fortsatt svirrer rundt i nabolaget som en konstant trussel.. Det er jo ofte sånn at man husker en special someone fra noen år tilbake og av og til tenker på hva som KUNNE skjedd hvis ting hadde gått annerledes så kanskje det bare er det som er saken og at han i tillegg smurte litt tykt på til henne han snakket med..

Endret av Hecubaa
  • Liker 3
Gjest abcdefgh
Skrevet

Mulig jeg skrev litt rotete? Han holdt ikke på med henne da vi hadde pause, men før oss. Og da han skrev dette så hadde vi ikke pause.

- ts

Nei , det synes jeg ikke. Dette var noe du ikke skulle lese ,og du fant noe som du ikke burde se..

Skrevet

Haha. Fine holdninger.

"Dette er slik det er. Du må akseptere det, og meg, også må du ikke snoke mer fremover nå, med mindre du vil bli enda mer skuffet."

Anonymous poster hash: 3971b...23b

• Liker 7
Skrevet

Dette er fire måneder siden og hvis dere har hatt det fint i mellomtiden så er det jo bare forferdelig synd at du klarte å dra på deg denne bekymringen nå :/ Det er i utgangspunktet ingen dumpegrunn syns jeg med mindre hun fortsatt svirrer rundt i nabolaget som en konstant trussel.. Det er jo ofte sånn at man husker en special someone fra noen år tilbake og av og til tenker på hva som KUNNE skjedd hvis ting hadde gått annerledes så kanskje det bare er det som er saken og at han i tillegg smurte litt tykt på til henne han snakket med..

Ja, det var veldig synd. Men måten han beskrev henne på, gjorde meg bare så usikker. Skjønner ikke at han vil skrive slik om en annen jente når han var med meg... Spesielt ikke til en person han vet jeg ikke kan fordra...

Haha. Fine holdninger.

"Dette er slik det er. Du må akseptere det, og meg, også må du ikke snoke mer fremover nå, med mindre du vil bli enda mer skuffet."

Ja, føler det på samme måten. Ikke greit at jeg snoket, jeg vet det, men det er jo enda mindre greit at han skriver slikt.

- ts

Skrevet

Helt greit å snoke, eneste måten man finner ut ting på ;)

Jeg forstår følelsene dine, og følelsen om å være andrevalget.

Hvordan løse det er vanskeligere.

Enten er han nå over henne og du er "the one".

Ellers vil det alltid ligge følelser der kun fordi han ikke fikk henne. Mest sannsynlig vil det ikke fungere om de får hverandre..slik er det for mange.

Jeg hadde ikke fortalt at jeg hadde snoket, men snoket litt fremover. Ikke daglig eller ukentlig, men månedlig kanskje, så du "ser" om det er noe som skjer mellom dem.

Lat ellers som ingenting.

Er alt bra mellom dere så kan det hende at han tok et valg, vil være med deg og avsluttet det helt med henne, derfor ingen besøk.

Skrevet

Det at dere har vært "av og på" i hele to år sier vel noe? Hvorfor var det så mange problemer denne tiden? Og at denne kvinnen er en person han har måttet "love å ikke snakke med"?

For å være ærlig høres det ikke ut som et helt stabilt forhold. For ikke å snakke om at du følte for å snoke.

• Liker 3
Skrevet

Ja, føler det på samme måten. Ikke greit at jeg snoket, jeg vet det, men det er jo enda mindre greit at han skriver slikt.

- ts

Det er som regel bedre å snoke, enn hva enn årsaken er for at en snoker.

Hvertfall hvis det viser seg til å være noe der da riktig nok.

Artig problemstilling da. Høres ut som en kjernekar. ^^

Skrevet

Selvom det er noe respektløst å skrive slikt som han gjorde til denne jenta mens dere var sammen, trenger det ikke å bety så mye som du tror. Jeg har også lirt av meg noen fraser i min tid for å få jenter til å føle seg spesielle i avslutningssamtaler, heller enn å si ting som at hun ikke er noe for meg, eller at vi rett og slett ikke klikker/at jeg ikke liker henne godt nok. Han er tross alt sammen med deg nå, hva forteller det deg?

Når det er sagt er det nok ikke et godt tegn hvis dette med usikkerhet og mistenksomhet er hyppige greier i deres forhold. Men snoker man, vil man nesten alltid kunne finne noe som er litt på kanten, uten at det behøver å bety all verden.

Anonymous poster hash: 4e938...88e
Skrevet

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du måtte snoke? Ja du fant noe du ikke likte, men hvorfor i alle dager gjorde du det? Dere har vært av og på i to år, først nå blir det seriøst, så det er for meg ingen bombe at han synes noen andre var sexy/fine å se på...

Sorry, jeg synes faktisk det er verre at du snoker enn at han skrev dette for fire måneder siden. Det er tross alt deg han er sammen med nå, så hvorfor gå tilbake i tid for å finne noe å ta han på?

Anonymous poster hash: 25eb1...ad5
  • Liker 2
Skrevet

Greit å snoke hvis man har sterke mistanker og trenger en sannhet. Synes du skal drite i den meldingen. Sårer, men hvis det var pause og han tom. Ikke møtte henne så er det faktisk mer ødeleggende i dette tilfellet at du snoket.

Skrevet

Ja, det var veldig synd. Men måten han beskrev henne på, gjorde meg bare så usikker. Skjønner ikke at han vil skrive slik om en annen jente når han var med meg... Spesielt ikke til en person han vet jeg ikke kan fordra...

Men han var jo ikke med deg for 4 måneder siden?

Anonymous poster hash: 89a3b...e46

Skrevet

Ansvarsfraskrivelsen kom forsåvidt med en gang, men den blir jo sporadisk gjentatt også.

Og standardkommentarer som " Han er med deg nå, er det ikke det som betyr noe? "

Det kan forsåvidt like gjerne bety at han liker å være med flere samtidig, men sier jo selvsagt akkurat dette til henne som går hjemme.

Hvem sin feil? Hæ? Hva er feil da?

Skrevet

Du er jo ikke nødvendigvis andrevalget selv om hun er "the one that got away". Jeg har også en av dem fra en del år tilbake, men jeg elsket da kjærester etter dette også. De var ikke andre eller tredjevalg av den grunn, men det ville fortsatt vært ubehagelig å treffe denne ene damen igjen, for jeg vet at vi kunne hatt noe bra, og jeg gav opp den muligheten og angret fort på det. Det vil være pinlig og ubehagelig å se henne igjen.

Men glem det, jeg ser nå at han også skrev at han var helt på trynet etter henne, og det er noe annet. Men det kan jo også være en unnskyldning. Men om han virkelig fortsatt har følelser for henne, sier det ikke litt om følelsene for deg at han IKKE ville møte hun andre?

• Liker 1
Skrevet

jeg skjønner deg godt ts- at du blir usikker osv.... særlig hvis det er sånn at du husker omtrent dagen eller den tiden rundt det. om dere var sammen og han har skrevet dette om en annen på samme tid. det er vel sikkert ikke greit og snoke, men jeg har gjort det ved mange anledninger i tidligere forhold, rett og slett fordi jeg VISSTE at jeg ble jugd for og holdt for narr, og begynte å tvile veldig på meg selv. ALLTID hadde jeg rett, men det er klart at dette ikke er noe bra i et forhold.

et sunt forhold skal jo bygges på gjensidig respekt og å lyve for hverandre er ikke ok. er det sånn at du kan ta dette opp med han uten at det skal ødelegge tilliten mellom dere?

jeg ville nok konfrontert vedkommende om dette, for å se hva slags reaksjon som hadde kommet. om dette er nok til å ødelegge forholdet deres så er det kanskje ikke "ment to be" likevel..? på den annen side, ubegrunnet sjalusi og snoking er ikke noe som styrker et forhold. det er vanskelig å gi noe konkrete råd når det ikke er mer info enn dette.....håper det årner seg for deg uansett.

Anonymous poster hash: 16ea6...3df
Skrevet

Ansvarsfraskrivelsen kom forsåvidt med en gang, men den blir jo sporadisk gjentatt også.

Og standardkommentarer som " Han er med deg nå, er det ikke det som betyr noe? "

Det kan forsåvidt like gjerne bety at han liker å være med flere samtidig, men sier jo selvsagt akkurat dette til henne som går hjemme.

Hvem sin feil? Hæ? Hva er feil da?

Hvis du faktisk ikke kan stole på partneren din og MÅ snoke så er det like greit å ikke være sammen med en.

Feilen er ikke hos noen her, om noe så er det galt å snoke. De har vært av og på i to år, først nå er de seriøse sammen. Hva annet kan du forvente når man kun "holder på" uten å ha definert hva det er man holder på med? Ansvaret ligger hos begge. Nettopp derfor er det også ikke greit å snoke i andre sine ting, rett og slett fordi man ikke har noe med det å gjøre når de ikke holdt på seriøst. Det blir jo som om man skal snoke blant tingene til dem man har datet uten å ha noe mer seriøst. På hvilket grunnlag er det oK??

Anonymous poster hash: 25eb1...ad5

• Liker 3
Skrevet

Beklager, TS.. Jeg forstår ikke hva du tar på vei for.

Dere var jo ikke sammen på denne tiden. For det andre er det bare noe han har skrevet. Til tross for det han skrev, har han likevel valgt deg fremfor henne i ettertid.

Ikke lag problemer der det ikke er problemer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...