Gjest Gjest Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Det ble slutt for litt over en måned siden. Trodde vi begge var enige i at det ikke fungerte så bra lenger. Han har sagt flere ganger nå at han ikke ønsker noe kontakt mellom oss i det hele tatt. Men han har kontaktet meg flere ganger siden det ble slutt. Han kan ringe eller sende melding og si ting som at han savner meg, tenker på meg, vil se meg og kaller meg jenta si.. Han har og sagt at jeg ikke bryr meg osv fordi jeg ikke tar kontakt.. Dagen etter kan han si at han ikke vil ha noe kontakt mer og at jeg bare skal la han være i fred. Det har ikke vært ofte han har kontaktet meg, ca. en uke i mellom hver gang. Tar jeg ikke telefonen når han ringer, sender han meldinger som gir meg dårlig samvittighet eller rett og slett dukker opp utenfor leiligheten min. Sist jeg hørte fra han var om lørdagen. Men jeg tror kanskje ikke jeg kommer til å høre fra han noe mer nå. Etter hver gang føles det som om jeg må begynne på nytt igjen.. Jeg bryr meg om han og er fortsatt veldig glad i han, derfor treffer og de tingene han sier veldig hardt. Vil gjerne møte han og prate ordentlig ut om ting. Vet ikke hva han vil. Når han ene dagen sier jeg ikke har tatt kontakt, og den andre at jeg aldri skal kontakte han igjen... Sist lørdag sa han og at han gjerne ville se meg, men når jeg på søndag foreslo å møtes for å prate ut så han brått ikke vitsen i det lenger.. Hva skal jeg gjøre? Vente og se om han tar kontakt igjen, eller er det ok å prøve og sende han en melding og høre om han vil prate ordentlig ut om ting? Eller rett og slett bare om det går bra med han?
Hecubaa Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Denne høres classic ut: Han velger å beholde deg litt fortsatt i kjipe stunder og den dagen livet atter en gang går på skinner for han så ditches du på nytt. 2
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Denne høres classic ut: Han velger å beholde deg litt fortsatt i kjipe stunder og den dagen livet atter en gang går på skinner for han så ditches du på nytt. Ja det kan nok stemme det, men det er og utrolig slitsomt...
Obiola Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Sånn var min eks også, samme opplegget. Tok kontakt, sa vi ikke kunne ha noe med hverandre å gjøre, men tok kontakt igjen. Det er du som bestemmer hvor lenge det skal pågå, for etter min erfaring kan man holde på sånn i evigheter. Man kommer seg jo ikke videre på den måten. Gi han en siste sjanse til å møte deg og prate ut om ting, få en grei og oppklarende avslutning. Vil han ikke det så bør du bare si klart ifra at han ikke bør kontakte deg mer, gjør han det så ikke svar. Er tydelig at han vil holde på deg i tilfelle han trenger deg, når det passer han. Han tar jo ikke mye hensyn til deg og dine følelser! 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Hm? Hensyn til folk og følelser? Anonymous poster hash: 3a69d...9d6
Nettinettet Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Jeg ville bare sendt han en melding nesten gang han tok kontakt, og gitt beskjed om at nå må han kutte ut. Han vet like godt som deg at det ikke fungerer og dere har blitt enige om å gjøre det slutt. Si at han skal la deg være i fred og at du ikke er interessert i å være noens Andre valg eller trøstepremie! Moove on!
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Skal jeg bare vente da og se om han tar kontakt igjen? Var temmelig sikker på at jeg ikke skulle høre fra han noe mer de andre gangene han brått kontaktet meg og.. Som sagt føler jeg at jeg starter helt på nytt hver gang, greier derfor ikke helt "roe meg" nå.. Prøvde nå om lørdagen ikke svare når han ringte, men da dukket han brått opp utenfor og DET gidder jeg ikke. Enda verre er det at jeg faktisk savner han..
Gjest anonym Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 Skal jeg bare vente da og se om han tar kontakt igjen? Var temmelig sikker på at jeg ikke skulle høre fra han noe mer de andre gangene han brått kontaktet meg og.. Som sagt føler jeg at jeg starter helt på nytt hver gang, greier derfor ikke helt "roe meg" nå.. Prøvde nå om lørdagen ikke svare når han ringte, men da dukket han brått opp utenfor og DET gidder jeg ikke. Enda verre er det at jeg faktisk savner han.. Høres ut som han jeg holdte på med...Veldig av/på, kunne plutselig dukke opp..Sikker på at ikke eksen din ser andre ? Hvor lenge var dere sammen? Hvorfor ble det slutt?
Nettinettet Skrevet 15. august 2013 #9 Skrevet 15. august 2013 Skal jeg bare vente da og se om han tar kontakt igjen? Var temmelig sikker på at jeg ikke skulle høre fra han noe mer de andre gangene han brått kontaktet meg og.. Som sagt føler jeg at jeg starter helt på nytt hver gang, greier derfor ikke helt "roe meg" nå.. Prøvde nå om lørdagen ikke svare når han ringte, men da dukket han brått opp utenfor og DET gidder jeg ikke. Enda verre er det at jeg faktisk savner han.. Men hvis du savner han og vil ha han så er det beste du kan gjøre å forklare han at du ikke vil ha et ustabilt forhold og at du føler dere virkelig trenger å få avstand fra hverandre for å finne ut av ting. At han må holde seg unna og heller ta kontakt hvis han ser at dette er noe han virkelig vil.. og la han jobbe for det.. ikke bli den som han alltid kan dette tilbake til når han er ensom!
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2013 #10 Skrevet 15. august 2013 Høres ut som han jeg holdte på med...Veldig av/på, kunne plutselig dukke opp..Sikker på at ikke eksen din ser andre ? Hvor lenge var dere sammen? Hvorfor ble det slutt? Nei det er jeg ikke sikker på. Jeg tror han mest nå er redd for at jeg skal finne en annen. Han innbilte seg at jeg var hos en annen gutt (etter det var slutt) derfor skulle vi ikke ha mer kontakt. Vi var sammen i to år. Lang historie hvorfor det ble slutt.. Han har sine problemer, men nekter å innse at han trenger hjelp med de eller prate om det, tok det ut over meg osv. Orket ikke mer til slutt. Skulle gjerne vært der for han, men han nekter å ta imot hjelp, og det går ikke som kjæreste... Kan jo legge til at han har gjort det slutt flere ganger i løpet av forholdet, jeg tok han selvfølgelig tilbake hver gang. Denne gangen når det var jeg som ikke orket mer, overså han det helt og gjorde det selv slutt. Tenker kanskje han derfor ikke forstår hvorfor jeg ikke "kryper etter"..
Gjest anonym Skrevet 15. august 2013 #11 Skrevet 15. august 2013 Nei det er jeg ikke sikker på. Jeg tror han mest nå er redd for at jeg skal finne en annen. Han innbilte seg at jeg var hos en annen gutt (etter det var slutt) derfor skulle vi ikke ha mer kontakt. Vi var sammen i to år. Lang historie hvorfor det ble slutt.. Han har sine problemer, men nekter å innse at han trenger hjelp med de eller prate om det, tok det ut over meg osv. Orket ikke mer til slutt. Skulle gjerne vært der for han, men han nekter å ta imot hjelp, og det går ikke som kjæreste... Kan jo legge til at han har gjort det slutt flere ganger i løpet av forholdet, jeg tok han selvfølgelig tilbake hver gang. Denne gangen når det var jeg som ikke orket mer, overså han det helt og gjorde det selv slutt. Tenker kanskje han derfor ikke forstår hvorfor jeg ikke "kryper etter".. Jøss, det minner fortsatt veldig om min...og det ble nylig slutt, vi snakker dager. Han har og problemer jeg har sagt at han bør ta tak i, men nekter som din å ta imot hjelp. Vi har og hatt av på perioder, minner og i den forstand at han ofte skal ha siste ordet, som din. Han taklet ikke at du sa slutt, han skulle ha kontrollen.. Hmm, må bare spørre, begynner navnet hans på K?
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2013 #12 Skrevet 15. august 2013 Jøss, det minner fortsatt veldig om min...og det ble nylig slutt, vi snakker dager. Han har og problemer jeg har sagt at han bør ta tak i, men nekter som din å ta imot hjelp. Vi har og hatt av på perioder, minner og i den forstand at han ofte skal ha siste ordet, som din. Han taklet ikke at du sa slutt, han skulle ha kontrollen.. Hmm, må bare spørre, begynner navnet hans på K? Glad når jeg leste slutten, nei navnet begynner ikke på K.. Hvordan er forholdet dere i mellom nå da? Utrolig slitsomt.. Men samtidig er jeg glad i han og ønsker han får et godt liv, derfor vil jeg og gjerne hjelpe han..
Gjest anonym Skrevet 15. august 2013 #13 Skrevet 15. august 2013 Glad når jeg leste slutten, nei navnet begynner ikke på K.. Hvordan er forholdet dere i mellom nå da? Utrolig slitsomt.. Men samtidig er jeg glad i han og ønsker han får et godt liv, derfor vil jeg og gjerne hjelpe han.. Ja, det var godt det ikke er samme mannen! Hehe, man vet jo aldri i disse dager... Vi har ikke kontakt nå. Det har vært så mye...Enig med deg, vil jo og gjerne hjelpe, men de må ville det selv! Synes det Nettinettet skrev var bra, det at du kan sette et slags ultimatum, men tenker at det kanskje er bra at dere ikke har kontakt en periode, for å se. Jeg tenker det samme om meg og min. Mulig det ikke er noen sjanse hos min lenger, selv om det var jeg som sa jeg ikke ønsket kontakt, jeg har reagert på ting, hatt sterke reaksjoner, vet ikke helt om jeg bør unnskylde meg for det, eller bare være stille..Et brudd er jo vanskelig, spesielt hvis det er følelser der, føler du at dere begge har fortsatt følelser for hverandre? Føler jeg har det for min, og følte nylig han hadde det for meg, men pga mange ting, tenker jeg at en avstand kan være bra, da får man virkelig kjenne etter om det er han du/jeg vil ha eller ikke. Er kjærligheten sterk nok, vil man finne tilbake til hverandre igjen tenker jeg. Hva føler du selv? Vil du ha han tilbake?
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2013 #14 Skrevet 16. august 2013 Ja, det var godt det ikke er samme mannen! Hehe, man vet jo aldri i disse dager... Vi har ikke kontakt nå. Det har vært så mye...Enig med deg, vil jo og gjerne hjelpe, men de må ville det selv! Synes det Nettinettet skrev var bra, det at du kan sette et slags ultimatum, men tenker at det kanskje er bra at dere ikke har kontakt en periode, for å se. Jeg tenker det samme om meg og min. Mulig det ikke er noen sjanse hos min lenger, selv om det var jeg som sa jeg ikke ønsket kontakt, jeg har reagert på ting, hatt sterke reaksjoner, vet ikke helt om jeg bør unnskylde meg for det, eller bare være stille..Et brudd er jo vanskelig, spesielt hvis det er følelser der, føler du at dere begge har fortsatt følelser for hverandre? Føler jeg har det for min, og følte nylig han hadde det for meg, men pga mange ting, tenker jeg at en avstand kan være bra, da får man virkelig kjenne etter om det er han du/jeg vil ha eller ikke. Er kjærligheten sterk nok, vil man finne tilbake til hverandre igjen tenker jeg. Hva føler du selv? Vil du ha han tilbake? Det er nok lurt å ikke ha kontakt, men det er nettopp det.. Han har kontaktet meg etter bruddet, selv om han har bedt meg aldri kontakte han mer og at han ikke skal det med meg. Igjen og igjen. Det er derfor jeg tenker at jeg kanskje kan sende han en melding, høre en siste gang om han vil møtes for å prate ut om tingene på en ordentlig måte, få han til å forstå. Istedet for å vente å se om han kanskje eller kanskje ikke kontakter meg igjen.. Etter de gangene har jeg på en måte måtte begynne på nytt for å komme over han. Og ettersom han har sagt flere ganger han aldri skal snakke til meg mer, har han likevel gjort det.. Men så er det det at jeg ikke vet om han kommer til å gjøre det igjen, og da kan jeg gjøre vondt verre ved å snakke til han.. Samtidig som jeg ikke orker en telefon/melding til med 'hadde du brydd deg hadde du tatt kontakt'...
Gjest Skrevet 16. august 2013 #15 Skrevet 16. august 2013 Du lar han styre alt for mye av livet ditt! Han får bestemme at dere ikke skal han kontakt. Han tar kontakt og sier masse tøv. Så vil han ikke ha kontakt. Dukker opp ubedt hjemme hos deg om du ikke svarer! Det er rimelig sykt! Han vil eie deg, men ikke investere noe selv. Du er best tjent med å kutte han ut og komme deg videre. Blokker telefonnummeret. Slett han fra Facebook. Pass på at profilinnstillingene dine er private. Bytt alle passord først, så han ikke kan finne på noe rot. Logg av tingene dine på alle andre dataenheter, i fall det finnes gamle innlogginge fra hans mobil eller data. Ikke svar på henvendelser. Ikke åpne døra. Det beste som kan skjer er at han finner seg en annen dame å plage. Det kommer til å gjøre vondt for deg, men det er bedre å ha det ille en kort stund, enn å seigpines lenge sånn du har det nå.
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2013 #16 Skrevet 16. august 2013 ja denne er så klassisk. jeg har vært på begge sider av den historien. kutt han ut!! ikke svar han, ikke kontakt han. du må komme deg videre og eneste måten å gjøre det på er å ikke bli eksponert for trynet hans,stemmen hans eller mld. sett beinet ned rett og slett. jeg kom aldri over min ex selv om det hadde vært slutt i over et år. det var fram og tilbake. han savna meg og så savna han meg ikke. så ville han ha kontakt, så ville han ikke ha kontakt. tror mange opplever dette ved et brudd. en dag sa jeg nok er nok og gadd ikke prate med han mer. da tok det jammen meg ikke lange tida før jeg faktisk var over mannen. angrer på at jeg kasta bort et år på vas og vingling, aldri mer. slutt er slutt. så får man heller e om vennskapet kan gjenopptas når begge er følelsesmessig ferdige
Gjest Gjest Skrevet 16. august 2013 #17 Skrevet 16. august 2013 Du lar han styre alt for mye av livet ditt! Han får bestemme at dere ikke skal han kontakt. Han tar kontakt og sier masse tøv. Så vil han ikke ha kontakt. Dukker opp ubedt hjemme hos deg om du ikke svarer! Det er rimelig sykt! Han vil eie deg, men ikke investere noe selv. Du er best tjent med å kutte han ut og komme deg videre. Blokker telefonnummeret. Slett han fra Facebook. Pass på at profilinnstillingene dine er private. Bytt alle passord først, så han ikke kan finne på noe rot. Logg av tingene dine på alle andre dataenheter, i fall det finnes gamle innlogginge fra hans mobil eller data. Ikke svar på henvendelser. Ikke åpne døra. Det beste som kan skjer er at han finner seg en annen dame å plage. Det kommer til å gjøre vondt for deg, men det er bedre å ha det ille en kort stund, enn å seigpines lenge sånn du har det nå. Takk for dette svaret! Jeg vet det jo innerst inne selv og, at han bare vil ha meg her i tilfelle han trenger meg.. Får heller la være å ta noe kontakt med han. Og om han gjør det en gang til får jeg ta en prat med han da. Det føles bare så vanskelig å komme meg videre når han brått har trengt seg på igjen.. Alt blir revet opp på nytt, og det orker jeg ikke en gang til. Og det er som du sier at jeg lar han styre livet mitt for mye.. Skal ta til meg det dere har skrevet til meg, takk :-)
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Takk for dette svaret! Jeg vet det jo innerst inne selv og, at han bare vil ha meg her i tilfelle han trenger meg.. Får heller la være å ta noe kontakt med han. Og om han gjør det en gang til får jeg ta en prat med han da. Det føles bare så vanskelig å komme meg videre når han brått har trengt seg på igjen.. Alt blir revet opp på nytt, og det orker jeg ikke en gang til. Og det er som du sier at jeg lar han styre livet mitt for mye.. Skal ta til meg det dere har skrevet til meg, takk :-) Det er vel ikke helt din egen feil heller. Mye er jo selvsagt, fordi det er jo 100% frivillig også. Men det tar to til å danse tango, og det er ingen som ser ut til å ha tenkt å GJØRE noe med situasjonen uansett. Anonymous poster hash: 3a69d...9d6
Gjest Gjest Skrevet 18. august 2013 #19 Skrevet 18. august 2013 Det er vel ikke helt din egen feil heller. Mye er jo selvsagt, fordi det er jo 100% frivillig også. Men det tar to til å danse tango, og det er ingen som ser ut til å ha tenkt å GJØRE noe med situasjonen uansett. Anonymous poster hash: 3a69d...9d6 -.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå