Gjest sunshine Skrevet 15. august 2013 #1 Skrevet 15. august 2013 Hvordan forventer du at din bestevenn skal stille opp når du har en vanskelig situasjon? Er det ok at din bestevenn ikke stiller opp og ikke gjør det h#n kan?
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #2 Skrevet 15. august 2013 Hvor gammel er du? Alle har sine egne liv, og har man familie, barn eller egne ting så kan man ikke alltid bare slippe alt man har i hendene. Det kommer an på hva det gjelder. Kan hende du forventer litt for mye. Jeg er 29 og forventer IKKE at mine venninner (jeg kaller ingen av dem bestevenner, de er alle gode venninner og jeg er ikke 14 år lenger), skal på pletten hoppe når jeg sier hopp. Om noe skjer, så ringer jeg dem... så snakkes/møtes vi jo selvfølgelig. Men jeg forventer ikke at de går bort fra sine egne liv for å hjelpe meg. Anonymous poster hash: 69082...a7f 3
Gjest Gjest Skrevet 15. august 2013 #3 Skrevet 15. august 2013 Jeg har en bestevenninne og vi stiller opp for hverandre i tykt og tynt. Vi er i 40-årene begge to og vi har vært bestevenninner i 25 år. Jeg ser det ikke som noe offer når jeg stiller opp for henne, hun er som familie for meg og det å stille opp er bare noe jeg gjør uten å vurdere om jeg skal eller ikke skal. Sånn er hun mot meg også.
Hecubaa Skrevet 15. august 2013 #4 Skrevet 15. august 2013 Hva er den vanskelige situasjonen er spørsmålet her.. Er du syk og trenger noen til å komme innom med brød og melk eller trenger du ei nyre? 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #5 Skrevet 15. august 2013 Jeg ønsker i det minste at hun tar kontakt for å høre hvordan jeg har det, spør litt om meg, eller kommer bort for en klem eller en rask prat. Viser at hun bryr seg rett og slett. Om hun er opptatt på egen side akkurat i samme periode, har jeg full forståelse for det og dette kan vi kommunisere åpent om. Anonymous poster hash: 47372...3e9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #6 Skrevet 15. august 2013 Jeg ønsker i det minste at hun tar kontakt for å høre hvordan jeg har det, spør litt om meg, eller kommer bort for en klem eller en rask prat. Viser at hun bryr seg rett og slett. Om hun er opptatt på egen side akkurat i samme periode, har jeg full forståelse for det og dette kan vi kommunisere åpent om. Anonymous poster hash: 47372...3e9 Du får mye bedre svar hvis du sier hvor gammel du er og hvilken vanskelig omstendighet det gjelder. Innleggene blir sånn at andre brukere må leke gjetteleken for å svare. Anonymous poster hash: 88b8f...165
Gjest sunshine Skrevet 15. august 2013 #7 Skrevet 15. august 2013 Du får mye bedre svar hvis du sier hvor gammel du er og hvilken vanskelig omstendighet det gjelder. Innleggene blir sånn at andre brukere må leke gjetteleken for å svare. Anonymous poster hash: 88b8f...165 Den du svarte er ikke ts. Jeg bare stilte to generelle spørsmål fordi jeg lurer på hvordan andre vurderer et bra og riktig vennskap. Min alder har ingenting med saka å gjøre. Hilsen Sunshine
Lucid Skrevet 15. august 2013 #8 Skrevet 15. august 2013 (endret) Selvfølgelig forventer jeg at mine beste venner stiller opp når jeg har det vanskelig, men jeg forventer ikke at de slipper alt de har i hendene hver gang det er noe, det må gå an å finne en mellomting. Jeg forventer spesielt mye av den ene bestevenninna mi på grunn av alt jeg har gjort for henne. Der kan du mange ganger snakke om å slippe alt man har i hendene. Jeg dro tidlig fra jobb en gang bare for å hjelpe henne. Men da var det snakk om noe ganske alvorlig også. Men altså.. Det kommer jo veldig an på hva du legger i det å stille opp. Når jeg har det vanskelig så trenger jeg ikke bestandig så mye mer enn en telefonsamtale der jeg får pratet med noen som bryr seg, og det skal ikke akkurat være et stort offer for de du kaller gode venner. Edit; beklager, leste kommentarene og glemte hva som egentlig sto i HI. Hvordan kommer veldig an på hva situasjonen gjelder. Hvis det er noe veldig VELDIG viktig som jeg ikke greier alene så forventer jeg at de som kan hjelper meg. Og der har du stikkordet; De som KAN. Og ja, når det er noe som er så viktig så forventer jeg også at mine beste venner strekker seg litt lenger for å få til å støtte meg. Altså; beklager, jeg er trett, kan vi ikke ta det en annen dag? Duger ikke. Endret 15. august 2013 av Lucid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå