Gå til innhold

Blitt behandlet som ingen fortjener, bør jeg gratulere ex på bursdag?

Anbefalte innlegg

Gjest LysITunnelen
Skrevet (endret)

Heihei!

Først kan jeg si at jeg er en gutt.. Så det ikke det er noen tvil om det! :)

Jeg og dama hadde vært sammen i 5år, vi traff hverandre når vi var 18-19. Vi hadde gått i samme klasse i alle år, foruten VGS. Og har også vært naboer, men våre veier møttes først når vi var 18-19.

Vi hadde det helt supert de to første årene.. Alt gikk som en drøm ifra dag 1!

Men våren, et par år siden, kom hun til meg og ville ha pause.. Jeg synes dette var forferdelig, men jeg respekterte dette og vi hadde pause i vel noen uker.. Da tok hun kontakt og sa at vi skulle prate sammen..

Hun kom da med sannheten om at hun hadde vært utro mot meg. To ganger, med en tidligere "flørt" som hun var ferdig med når hun traff meg! Hun sa at det var grunnen til at hun ville ha pause, og at hun nå hadde funnet ut av ting og at det var meg hun ville ha! Det var hun sikker på!.. Jeg synes det var litt av ett slag i trynet, men jeg sa at det vi hadde betydde mye mere for meg, enn at dette skulle få ødelegge! Vi kom oss igjennom to-tre harde måneder(for min del spesielt).

Og ting ble bedre, mye bedre.. Vi flyttet sammen igjen, og vi hadde det toppers!

Men tidlig i fjor, så kom hun igjen og sa at hun var usikker, og at vi ikke passet sammen.. Samme dagen kom moren hennes og henta alle sakene, og en uke senere var huset rent.. Jeg var tilbake på gutterommet og hun hjemme hos seg.. Denne gangen slet jeg ekstremt med psyken, jeg måtte sykemeldes, gå til samtaler hver uke med psykolog.. Og samtidig drev hun å var på fester og reiste til noen guttevenner annenhver kveld/natt.. Det var tre utrolig tunge måneder, men jeg dro meg opp av kjelleren, sakte men sikkert!

Det var i fjor vår, hvor eks'n så meg og ei veninne av meg på butikken.. Hun jeg var med var rett og slett bare noen jeg kjente igjennom noen venner, og det var alt for store forskjeller mellom oss til at noe skulle ha skjedd.. Men eks'n hadde observert oss når vi hadde tulla litt i mellom noen butikkhyller.. Tulla = hun kilte meg litt på ryggen når jeg leita etter noe i hyllene..

Samme kvelden pakket jeg kofferten min, jeg skulle nemlig ut å reise dagen etterpå.. Og pakket ferdig det siste.. Når jeg fikk en melding på tlf hvor det var eks'n som lurte på om jeg snart hadde pakket ferdig (hun viste om reisen jeg skulle ut på).. Og det ble en liten chat hvor jeg sa jeg skulle ut med noen venner den siste kvelden før jeg dro..

Senere samme kvelden ringer hun meg og lurer på om jeg har drukket.. Og det hadde jeg ikke.. Jeg var sjåfør for gjengen jeg var med.. Hun lurte da på om ikke jeg kunne hente henne på fest.. Enda jentegjengen hun var med hadde skyss ifra festen de var på.. Så jeg skjønte fort at det var noe.. Tidligere hadde hun unngått meg..

Men joda, jeg har alltid vært aaaltfor snill.. Og det var jeg også denne gangen.. Jeg henta henne.. Og det var bare oss to i bilen.. Jeg skjønte straks at hun var i et helt annet humør enn hun hadde vært tidligere etter hun gjorde det slutt.. Og følelsene mine blusset veldig fort til live igjen. Det tok ikke mer enn en time til vi var på rommet mitt og vi prata en god time.. Om hva som hadde skjedd i mellomtiden, og hva vi følte. Hun hadde drevet med en fyr, og de hadde ligget sammen noen ganger. Hun sa at det var en "trøst" for henne.. Når jeg ikke hadde kontaktet henne etter bruddet.. Og hun hadde hatt en one night på en fest tidligere på vinteren.. Hun sa at hun hadde fått opp øynene for at hun kanskje hadde mistet meg for alltid når hun hadde sett med sammen med ei annen jente.

Atter en gang sa jeg at jeg hadde masse følelser fortsatt og at vi kunne prøve igjen.. Og vi endte opp under samme dyna den natta! Alt føltes bare så riktig igjen når det var vi to.. Så avslappet stemning og hjertet fikk igjen en stor bit som hadde manglet i noen måneder..

Vi ble sammen igjen etter jeg kom hjem ifra reisen. Og vi reiste på noen romantiske turer både i innland og utland samme sommeren! Vi skrev laaange erkleringer om at det skulle være oss for evig og alltid! Og vi hadde det atter en gang så godt som "perfekt".

I vinter flyttet vi sammen igjen, og vi fikk god kjemi med ett vennepar og hadde mange supre hytteturer og andre fine kvelder sammen! Jeg følte virkelig at bitene begynte å falle på plass i livene våre! Og det sa også eks'n ved flere anledninger.

Når våren kom, slet eks'n utrolig med utbrenthet og slapphet.. Hun var helt utkjørt etter en dag på jobb, og klarte bare to dager på jobb i strekk! Så hun fikk henvisning av fastlegen til å sjekkes opp på et senter for de som sliter med kroppen. I Mai reiste hun og skulle være borte i 2 uker.. Hun fikk helgeperm.

Alt var som normalt frem til 17. Mai-helga.. Vi var overlykkelige når vi så hverandre... Og vi hadde prata mye i telefonen i den perioden hun var på senteret!

Det var den første mandagen etter 17.Mai jeg begynte å skjønne at noe var på gang. Hun svarte ikke på meldinger, eller svarte når jeg ringte.. Når vi til slutt prata sammen så måtte hun plutselig legge på og jeg hørte tydelig at det var noen som åpnet en dør i bakgrunnen.. Og hun sa at det var en eldre dame hun hadde blitt kjent med der oppe.. Hun var aldri tilgjengelig før etter 00:00 på tlf, og sa hun hadde vært ute på gå-turer med noen venner der oppe..

Jeg hadde lovet henne når vi ble sammen, at hun skulle få beholde min fulle tillitt til hun evt. bryter den.. Og det samme gjaldt for meg. Dette fortsetter, og i tillegg takker hun nei til helgeperm den siste uka, for hun vil spare bensin på bilen sin.. Greit nok.. Helga går, og på tirsdag kommer hun hjem. Hun måtte ta en omvei på veg hjem fordi en hun hadde blitt kjent med skulle kjøre en annen vei..

Når hun omsider kommer hjem er det første blikket mitt treffer, røde øyne, hun har helt tydelig grått en del.. Men det var noen minutter siden.. Hun bare avfeier det og later som ingenting.. Hun har også ett nytt smykke.. Hvor halskjedet hun hadde fått av meg var byttet ut..

Det var her jeg virkelig fattet mistanken.. Jeg kunne nesten ikke ta på henne videre den kvelden.. Fordi hun hadde så utrolig vondt etter behandlingen, og det respekterte jeg..

Dagen etter reiser jeg innom en blomsterforretning og kjøper blomster som jeg gir henne når jeg kommer hjem ifra jobb.. Jeg ser henne dypt inn i øynene og sier: "Jeg elsker deg!". Hun sier det samme tilbake, men virker litt distre.. En time senere hun igjen og gjør det slutt med meg.. Denne gangen fordi hun har mistet følelsene når hun hadde vært bortreist, og de hadde ikke kommet tilbake når hun så meg igjen heller..

Jeg blir igjen sønderknust og besvimte når jeg gråt i armene til faren hennes (vi hadde/har fortsatt et veldig sterkt bånd).

Men man må jo bare se fremover.. Og det gjorde jeg også denne gangen!

Det gikk en uke, så ringte faren til eksen meg og fortalte meg noe som fikk magen min til å vrenge seg..

Dattera hans hadde satt seg ned kvelden før og sagt det som hadde skjedd på senteret hun hadde tilbrakt tiden..

Den siste 1,5 uka hadde hun truffet en som også var der pga. problemer med kroppen.. Og vært utro mot meg igjen..

Denne gangen med en mann som er eldre og som hadde kone og ett barn på tre år hjemme.. Hun hadde da i løpet av de dagene funnet ut at dette var mannen i hennes liv, og de skulle bli sammen.. Han skulle skille seg og flytte ifra den daværende kona..

De er nå et par, og han har flyttet og satt i gang med skilsmisse..

Jeg har klart å holde en positiv tone de gangene jeg har snakket med eksen, og føler vel at det er like greit.. Jeg hilser på begge to når jeg møter de på butikken og ellers.. Hun hilser, men ikke han.(det ser jeg på som en seier til meg)! :)

Hun har bursdag om en uke.. Bør jeg gratulere henne? Hjertet mitt sier ja, men mange sier at hun har behandlet meg så dårlig så jeg ikke bør kaste bort de sekundene det tar å sende melding en gang!

Dette ble en laaang historie en onsdags kveld! Men takker for de som tar seg bryet med å lese, og evt. svare meg!

Takk Og Takk!

Innlegget endret for identifiserende detaljer

Bond, adm

Endret av Bond
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg ikke du skal gratulere henne med dagen... Med mindre du ser henne tilfeldig på butikken eller lignende. Synes egentlig at du skal slutte å tenke på henne. Det fortjener hun ikke. Det er tydlig at du fortsatt tenker på henne siden du skriver dette innlegget. Håper du klarer å gå videre og at du finner ei som fortjener deg! :klem:

• Liker 1
Gjest Sebraen
Skrevet (endret)

.

Endret av Sebraen
  • Liker 2
Skrevet

Nei, ikke gratulerer henne.

Skrevet

Oj - jeg hadde tenk å si ja hvorfor ikke men etter å ha lest dette tror jeg at jeg hadde gitt en lang f i det gitt :) Hun kommer sikkert til å vente på gratulasjoner fra deg så la den utebli slik at hun kan kjenne på et lite savn.

Skrevet

Dette var en veldig trist historie! Håper det går bra med deg. Jeg personlig syntes ikke det er noe galt med å sende en bursdagshilsen til eksen, uansett hvordan den personen har vært mot meg. Hun fortjener ikke at du bruker tiden din på hun, men jeg syntes du burde det. Og ikke glem at denne jenta mest sannsynlig alltid kommer til å være utro så aldri finn på å ta hun tilbake. Varm klem til deg

Anonymous poster hash: dfbbb...21a

Skrevet

Hvorfor vil du bruke tiden og oppmerksomheten din på en som ikke er interessert i deg?

Skrevet

Nei bare la være. Jeg tror du har best av å bare ha så lite kontakt med henne som mulig, selv om det bare er et gratulerer med dagen. Du har jo tydeligvis ikke helt kommet over henne siden du tenker så mye på om du skal gratulere henne med dagen eller ikke. Best å få henne HELT ut av systemet.

Stor klem til deg!

Anonymous poster hash: d9efd...136
Skrevet

Etter første gangen var det ikke hun som behandlet deg dårlig, men du behandlet deg selv dårlig. Send henne en bursdagshilsen, why not?

Skrevet

Du er en dørmatte. Og så legger du ut hele historien, med den hensikt å spørre om du skal gratulere henne. NEI, du skal ikke gratulere henne. Men det er noe du burde ha forstått av deg selv.

Folk som oppfører seg som dørmatter vil alltid møte på folk som behandler dem som dørmatter.

Skrevet

Er enig med brukeren over. Det dummeste man gjør i en slik situasjon er å fortsette kontakten. Da kommer man aldri over eksen. Og stiller seg åpen til å bli manipulert eller brukt igjen.

Når det er så mye sterke følelser involvert så er det beste å bare avslutte kontakten hardt og brutalt.

Skrevet

Glem henne.

Anonymous poster hash: 707ab...500
  • Liker 2
Skrevet

Denne dama hadde jeg ALDRI stolt på! Hun kommer ALLTID til å være utro! Hun virker LØS!

Være sjeleglad du er kvitt henne!

Fatter ikke at du i det hele tatt tenker tanken på å gratulere henne med dagen? Hun har vært utro mot deg flere ganger, HALLO?!? Synes og det var rart at du kjøpte roser når du følte at noe ikke stemte! Du har vært altfor snill mot henne! Neste gang du møter noen, sett krav, og følg magefølelsen!

Skrevet

Lettere sagt enn gjort, men glem hu!

Ville ikke tatt meg bryet med å gratulere hu, snakke noe særlig på hu eller tenke på hu. Dette er ei jente som har satt dype arr i deg og virker likegyldig til all smerten hu har påført deg. Du burde være gla du er kvitt hu, du er altfor snill og det har hu utnyttet på det groveste.

Du fortjener ei snill jente som respekterer deg :)

Skrevet

Shit! Denne dama hadde jeg ikke orka å brukt en BITTELITEN kalori på engang! Bedriten oppførsel, rett og slett!

Skrevet

Jeg ville ikke gratulert henne med dagen. Du burde slette nummeret hennes fra mobilen din, så det ikke blir så lett å sende en sms.

Prøv å være i aktivitet, finn på noe med venner, bruk tid på hobbyer osv.

Håper du får til å gå videre med livet ditt, og at du får til å avvise henne hvis hun igjen kommer krypende. Har en følelse av at hun vil gjøre det, når ting ikke lenger er så hett mellom henne og han hun er sammen med nå.

Du har det bedre uten henne, håper du innser det! :)

Anonymous poster hash: 6e594...1df
Skrevet

Vet du hva slags senter hun var på forresten? Ei venninne av meg er veldig sliten, får ikke til å jobbe så mye, og kunne kanskje trengt et opphold der.

Anonymous poster hash: 6e594...1df
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Seriøst? Du kan heller legge en dritt i postkassa hennes.

• Liker 1
Gjest Superwoman!
Skrevet

Stakkars deg, ingen fortjener dette. Du høres ut som en person med et stort hjerte. :hug:

Og nei, ikke gi hun oppmerksomhet.

Skrevet

Hun behandlet deg skikkelig råttent, synes ikke hun fortjener at du bruker en eneste kalori mer på henne. Håper du kommer til finne deg en annen kjæreste som fortjener en så godhjertet mann som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...