Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden satt jeg og kjæresten og snakket sammen om alt og ingenting. Husker ikke helt hva hva sammenhengen var men samtalen gikk sånn her:

Jeg: Alle jenter er en trussel vet du! (Mot forholdet vårt)
Han: Det er i grunn ganske få.
Jeg: Å? Hvem er de få da?
Han: Neeh, det er ikke akkurat slikt jeg går å tenker på.

Så begynte vi å snakke om noe annet. I ettertid har jeg tenkt litt på det han sa, og ja jeg kjener at jeg blir litt bekymret... :klo:

Hilsen *overtenkeren*

Anonymous poster hash: 92d51...3d8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det han sa her er jo bare at få jenter er en trussel mot forholdet deres.

Ikke nødvendigvis at "de få jentene" er noen han kjenner eller spesifikke jenter, men at han mener at han vil ha deg og ikke la seg gå over til noen andre jenter.

Ro ned tenkinga, det hjelper på å føle seg sterkere i forholdet. Det han sa her er IKKE noe å henge seg opp i!

• Liker 2
Skrevet

For noen dager siden satt jeg og kjæresten og snakket sammen om alt og ingenting. Husker ikke helt hva hva sammenhengen var men samtalen gikk sånn her:

Han: Det er i grunn ganske få.

Jeg: Å? Hvem er de få da?

Han: Neeh, det er ikke akkurat slikt jeg går å tenker på.

Så begynte vi å snakke om noe annet. I ettertid har jeg tenkt litt på det han sa, og ja jeg kjener at jeg blir litt bekymret... :klo:

Hilsen *overtenkeren*

Kunne vært å tolke noe slikt (min tolkning):

Du: Tror du ville hoppet fra meg over til hvilken som helst jente straks du får sjansen! (dårlig selvtilitt)

Han: Nah. Liker deg jeg. Kanskje noen som jeg kunne tenkt meg.

Du: Å? Hvem er det som du sikler etter?!?!? Jeg skal ta henne!

Han: Neeh, litt flaut å innrømme det med hu syyykt fine skuespilleren, da...

Ikke stygt ment, på noe vis. Men det er slik jeg tolker samtalen. Trenger ikke overtenke alt! :blomst:

Anonymous poster hash: 597f9...89f

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor sier du dette til han i utgangspunktet? Dårlig selvtillit? Stort behov for bekreftelse?

Anonymous poster hash: b70b5...b04

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor sier du dette til han i utgangspunktet? Dårlig selvtillit? Stort behov for bekreftelse?

Anonymous poster hash: b70b5...b04

Jeg sa det i forbindelse med noe annet vi snakket om, i et humoristisk tonefall. Altså ikke ut av det blå på en anklagende måte.

Og ja, jeg har dårlig selvtillit, men gjør så godt jeg kan for at det ikke skal gå utover han. :)

Skrevet

Vettu, samboeren min har også noen utsagn som ikke bestandig egner seg på trykk.. :P So no big deal.. :P

Anonymous poster hash: c46e2...db7
Skrevet

Og ja, jeg har dårlig selvtillit, men gjør så godt jeg kan for at det ikke skal gå utover han. :)

Vel, du kommer ikke til å lykkes så godt hvis du blir bekymret av slikt, og har null tillit til ham (slik første setning i samtalen viser).

Anonymous poster hash: 6f81e...f47

Skrevet

Jeg tolker det som om at han mener han ikke er så attraktiv? At det generelt er få.

Anonymous poster hash: df305...74f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du var ute og fisket og pakket det inn i en humoristisk tone. Han har svart på det du spurte om og har ikke lagt noe mer i det. Men du analyserer en samtale som består av 4 setninger. Slapp nå av, og ikke analyser hvert eneste ord som blir sagt. Og ikke spør om det du ikke vil ha svar på.

Skrevet

Bekrefter jo at det er noen da. Men å nevne hvem, ville jo aldri ha skjedd vel. Og da sier man noe annet.

Men hva er dette behovet for å påpeke at spørsmål MÅ stamme fra dårlig selvtillit eller stort bekreftelsebehov da?

Jeg tolker ikke den første setningen som noe slikt.

Det er jo forsåvidt realistisk at alle jenter KAN teoretisk sett være en trussel.

Har ingenting med dårlig selvtillit å gjøre. Men det er jo ikke rart folk får det når andre hele tiden må påpeke hva som KAN tolkes som det. Men det er også VELDIG situasjonsbetinget om det skal være det, samt også selvsagt HVEM som sier det.

Tror dere jeg tuller, når jeg sier at faenskap avler faenskap..?

Neida, kom heller etterpå og vær nysgjerrig på hvordan i alle dager man kan miste selvtilliten.

Eller bedre, hvordan er det mulig få seg en bedre selvtillit?

Anonymous poster hash: 8163e...5b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...