Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pus som jeg har hatt i tolv år, vil virkelig ikke gi hun bort eller avlive hun. Typen min er ekstremt allergisk!! Han tar allergi medisiner når han sover over osv, men det hender han sliter med å puste og øyene renner konstant. Leiligheten hans brant ned for ett par år siden mens han sov så han sliter kanskje litt ekstra med pustingen pga det? Ikke vet jeg.. Har dere noen ideer om hvordan vi kan få det til? Jeg vasker hver dag før jeg drar på jobb, det er alltid rent her( litt OCD hehe..)

Anonymous poster hash: 7b815...78c

Videoannonse
Annonse
Gjest Riskjeks
Skrevet

Du må gi bort katten. Ærlig talt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

For en uheldig situasjon. Katten din kan ikke flytte til foreldrene dine eller besteforeldrene dine feks? Da kan du dra å besøke den.

Jeg tror ikke jeg hadde klart å kvitte meg med min pus som jeg hadde hatt i 12 år. Da hadde typen måtte oppgradert allergimedisinen sin, så kunne katten sovet i bur om natten på et annet rom enn i stuen. Ett eller annet. Den er jo ute på dagen?

Endret av Alja91
  • Liker 1
Skrevet

Hva er vitsen med å beholde en katt som må være ute på dagtid og holdes i bur på et annet rom om natten? Stakkars dyr.

• Liker 4
Skrevet

Har pratet med foreldrene mine men de har hunder som passer lite godt sammen med pusen min. Veldig kjipt situasjon! Er ikke en gal kattedame men man blir jo veldig glad i dyrene sine. Nei, hun er ute hele natten og inne på dagen. Om jeg lar hun være inne skraper hun på soveromsdøra mi i 05 tiden..

Skrevet

Jeg har en pus på 12 år, og aldri om jeg hadde gitt hun bort. Men hun kan fortsatt leve i 12 år til, så er ikke bare å vente til hun går bort heller.

Jeg ville prøvd alle medisiner legen anbefaler, plutselig er det noe som funker? Ellers kan du stenge soverom og bad for katten. Kansje prøve å vaske katten litt med den shampoen mot allergi (beklager, men husker inne navnet akuratt nå).

En venninne av meg prøvde allergisprøyte, den funket ganske bra sa hun. Men hun merket allergien mot slutten av virkningen til sprøyten. Hun er også allergisk mot katt.

• Liker 2
Skrevet

Dere burde kanskje ikke flytte sammen.

Det er helt umenneskelig å leve i et hus der man er allergisk, men skjønner godt at du er glad i katten.

Kjipt!

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en kjæreste som hadde droppa meg til fordel for en katt, tror jeg det vel hadde sagt sitt om hvor glad den kjæresten hadde vært i meg ;)

• Liker 5
Skrevet

Tror jeg hadde forsøkt all verdens allergimidler, healing, sjamanisme og kurer. Samboeren min hadde sterk katteallergi før, men det ble bedre helt av seg selv. Mirakler kan skje.

Anonymous poster hash: ccb6b...8e8
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt en kjæreste som hadde droppa meg til fordel for en katt, tror jeg det vel hadde sagt sitt om hvor glad den kjæresten hadde vært i meg ;)

Dette er et dilemma, men jeg hadde ikke inngått i et kjæresteforhold hvor jeg vet han er allergisk. Så klart er man mer glad i et dyr man har hatt i 12 år enn en kjæreste som man har vært sammen med i noen år. Og du vet aldri om forholdet kommer til å ryke, men kattene har du frem til de dør.

• Liker 4
Skrevet

Jeg lever sammen med en allergisk mann og to katter. Hos oss fungerer det ved at han tar allergimedisin og at kattene ikke er på soverommet eller i sofaen. Og hyppig vasking (av hender og hus).

Men det viktigste må være at han går inn for å klare det. Det må være både på dine, hans og kattens premisser.

Anonymous poster hash: 040be...819
Gjest Miranda2011
Skrevet

Jeg har en pus som jeg har hatt i tolv år, vil virkelig ikke gi hun bort eller avlive hun. Typen min er ekstremt allergisk!! Han tar allergi medisiner når han sover over osv, men det hender han sliter med å puste og øyene renner konstant. Leiligheten hans brant ned for ett par år siden mens han sov så han sliter kanskje litt ekstra med pustingen pga det? Ikke vet jeg.. Har dere noen ideer om hvordan vi kan få det til? Jeg vasker hver dag før jeg drar på jobb, det er alltid rent her( litt OCD hehe..)

Her må du nok ta et valg, katt eller mann. Er han ekstremt allergisk kan han ikke leve med katt, det er direkte farlig. Tror ikke det hjelper samme hvor mye du vasker, dessverre.

Skrevet

Må han flytte inn da? Om han er veldig allergisk selv om han tar medisin er det vel ikke så mye håp (sprøyte er IKKE en langsiktig løsning), utenom det middelet man kan smøre dyret inn med?

Ville utsatt flyttingen (som allergiker kan jeg ikke forstå at han i det hele tatt vurderer å flytte inn før han har funnet en løsning) og prøvd ut dette middelet, og kanskje andre medisiner? Finnes det vaksine mot denne allergien?

Skrevet

Kansje prøve å vaske katten litt med den shampoen mot allergi (beklager, men husker inne navnet akurat må)

Petal Cleanser :jepp: Den funka for meg. Jeg var fryktelig allergisk, etter bare et par uker reagerte jeg bare når jeg ble klort. Fortsatt, etter vel fire år og like mange katter, tre er i hus nå. Har ikke behov for medisin heller. Kattene har ikke tilgang til soverommet, men de kan fint ligge på brystet mitt og kose.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :-) grunnen til at han ikke har flyttet inn enda er jo kun pga katten min, så vet dere som syntes det var merkelig at vi planlegger dette når jeg har katt. Vi får prøve noen av medisinene dere har anbefalt så får vi se hvordan det går :-) ringte bestemoren min i kveld for å høre om hun ville ha pus (katten heter pus...) og det var helt greit om ingen av medisinene kom til å fungere :-)

• Liker 3
Skrevet

Hva om han prøver å vaksinere seg?

Har ei venninne som også er fryktelig allergisk mot katt, og hun går og får noen sprøyter som gjør at hun etterhvert skal reagere mindre og mindre, og til slutt forhåpentligvis bli helt kvitt det. Det er hos fastlegen sin hun går, så helt vanlig behandling.

Anonymous poster hash: 572ac...3c2
Skrevet

Nei, det har han ikke prøvd. Vet sånn ca hva den behandlingen koster?:-). Ts

Skrevet

Og dersom jeg hadde møtt en fyr som var villig til å pælme ut en 12 år gammel katt pga meg hadde jeg revurdert hele fyren. Vi alle forskjellige, og jeg synes det er viktig å følge opp det ansvaret man har tatt på seg.

Anonymous poster hash: 1f720...c1f

• Liker 5
Skrevet

Helvete heller, drit nå i den jævla katten og lær dere forskjell på HUN og HENNE!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: 0c07e...23c
  • Liker 1
Skrevet

Har du forsøkt petclean? (Litt usikker på om det er slik det skrives) Men det er en væske som du skal smøre katten, for å gjøre den mer allergivennlig. Man kan ha den i sammen med vaskemiddel etc. Jeg har denne, er fornøyd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...