Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er du sammen med en narkoman, eller har vært sammen med noen? Hvordan er/var det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, sånn halvveis. Det vil si jeg datet en gutt for noen år siden som var litt for glad i kokain og ecstasy. Dumpet han da jeg ikke syns noe om droger. Han forandret personlighet når han var ruset. Anbefales IKKE.

Anonymous poster hash: 52f16...452
  • Liker 1
Skrevet

Var sammen med en i 10 mnd. Var ikke så gøy. Sa vi var over og gikk mange ganger, men han følget etter meg hver gang, og jeg var jo glad i han, så det var ikke så lett.

Til slutt endte jeg med å si jeg skulle på skolen som normalt, reiste hjem til mamma og kom aldri tilbake.

Ene dagen kunne vi ha det kjempefint, andre dagen var det grusomt. Og alt var såklart min feil...

Hvis du tenker å bli sammen med en, så burde du tenke om igjen.

Skrevet (endret)

Jeg har vokst opp med to narkomane jeg. En mor og en far. Hvordan det var? En oppvekst preget av mye ensomhet, avvisning, følelsen av å bli nedprioritert, ikke sett eller hørt, løyet for, blitt manipulert og lurt. Blitt lovet gull og grønne skoger, men opplever svik gang på gang.

Følelsen av å gå å vente på når det neste gang skulle gå galt, følelsen av å aldri være sikker eller trygg på situasjonen. Det har ødelagt store deler av livet mitt, og den i dag i dag, 7 år etter jeg flyttet for meg selv sliter jeg enda. Jeg går i behandling og sliter med relasjoner.

Don't do it. Du kan ikke hjelpe vedkommende. Det er ingenting du kan gjøre annet enn å bli med ned i dragsuget.

Edit: En rusmisbruker har ikke evnen til å se egne feil. De takler ikke konfrontasjoner, og tar all kritikk som personlig angrep. De slipper ingen inn, de skyver deg bort. Det er kun rusen som står i sentrum, og den vil alltid bli prioritert først.

Endret av Alja91
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har vært sammen med 2 rusmisbrukere. Det var veldig destruktivt og ødela meg ganske mye.

Skrevet

Hva legger du i 'narkoman'?

Skrevet

10 år. men han har vært på avrusing nå så siste året så har han vært rusfri.

har vært et helvette store deler av tiden. han har vært i fengsel. en stund så det har også vært hardt.

han har ingen skikkelige venner. familien hans har sviktet han helt. eneste skikkelige personen han har har i livet sitt er meg. jeg er den eneste som har stilt opp 150%,vil ikke anbefale det videre til noen men jeg er så alt for glad i han til å bare gi han opp selv om det har vært tøft.

og før noen begynner å skrike om barn her. så er både jeg og han barnløse. og planlegger heller ikke barn før han har vært rusfri i mange år og han er ferdig med utdannelsen sin+ har jobbet en stund.

Anonymous poster hash: b0b85...1fb
Skrevet

Er du sammen med en narkoman, eller har vært sammen med noen? Hvordan er/var det?

ja! min kjøre som jeg enda er sammen med gikk på amfetamin når jeg møtte ham. det var fint helt til det var et helvette. han var ekstremt paranoid å det ble til at jeg måtte forklare hele dagen min i detalje, sa jeg noe feil hadde jeg vært utro/tatt narkotika. slik var han helst når han var på på slutten av rusen og gjerne vært våken noen dager.

grunnen til jeg ble sammen med ham var for han kunne vær så snill og når han var "normal" var han veldig sympatisk,trøstende og viste hvor glad han var i meg. det kom dog et punkt der jeg hadde nok og han måtte velge meg eller stoffet, han valgte meg. veien var steinhard! men alikevel vi kom oss gjennom det å er lykligere enn noen gang og rusfri selvfølgelig.

om jeg hadde gått igjennom det samme igjenn ? det tviler jeg på. kan si at det å bli holdt våken hele natten å bli beskyllt for utroskap og for å lyve OSV har tatt en del av meg og jeg er ikke den samme lenger.

heldigvis endte det godt for oss vi har skapt et godt liv sammen, er lykkelige og jeg er evig takknemlig for han valgte meg istedenfor narkotikaen :)

Skrevet

Ja, en gang. Han ble paranoid og gjorde ting som kunne skade han (som å hoppe ut av vinduer i høye etasjer i tro om at noen var ute etter han). Mistet stadig venner og var konstant i konflikt med familie og huseier. Dette gikk ut over økonomien og livskvaliteten. Han innså det og er nå helt ren.

Nå har han god utdanning, en kjempefin toppleilighet, god økonomi og rører ikke en gang alkohol (selv om han ofte er på byen). Han er blitt kjempekjekk og svært populær hos damene :)

Han gikk fra bånn til topp. Det er mulig :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i starten av et forhold med en som røykte veldig mye. Jeg forsto fort at det ikke var noen nåtid eller fremtid der, for når han hadde kjøpt inn stort for å selge, ble det til at han røykte seg bort fra virkeligheten. Han ante ikke om jeg var der eller ikke. Helt slått ut. Jeg droppet prosjektet.

Anonymous poster hash: 0a740...f58
Skrevet

Jeg har vokst opp med to narkomane jeg. En mor og en far. Hvordan det var? En oppvekst preget av mye ensomhet, avvisning, følelsen av å bli nedprioritert, ikke sett eller hørt, løyet for, blitt manipulert og lurt. Blitt lovet gull og grønne skoger, men opplever svik gang på gang.

Følelsen av å gå å vente på når det neste gang skulle gå galt, følelsen av å aldri være sikker eller trygg på situasjonen. Det har ødelagt store deler av livet mitt, og den i dag i dag, 7 år etter jeg flyttet for meg selv sliter jeg enda. Jeg går i behandling og sliter med relasjoner.

Don't do it. Du kan ikke hjelpe vedkommende. Det er ingenting du kan gjøre annet enn å bli med ned i dragsuget.

Edit: En rusmisbruker har ikke evnen til å se egne feil. De takler ikke konfrontasjoner, og tar all kritikk som personlig angrep. De slipper ingen inn, de skyver deg bort. Det er kun rusen som står i sentrum, og den vil alltid bli prioritert først.

Jeg også, samme beskrivelse egentlig.

Man opplever jo å være tilstede i total omsorgssvikt, og bli nedprioritert på de nedrigste måter egentlig.

Man må lyve konstant, dekke over både økonomiske og sosiale aspekter hver dag.

Så har jo rusmisbrukere en tendens også til å ikke ha et helt normalt forhold til hverken helse, seksualitet eller andrerelasjoner(finner seg ofte voldelige partnere eller om de holder sammen kan det fort bli vold mellom begge bioforeldre) - så for min del gikk også noe av oppveksten ut på å leve i tja......en kombinasjon dødsangst og frykt for sitt eget liv/ønske om at en vedkommende skulle dø.

Det er vondt å sitte som 12åring og vurdere det slik at "jeg vil ta livet at denne personen, men det ødelegger mitt liv - så jeg kan ikke". Da er man ganske desperat og langt nede, og slik skal man jo ikke ha det.

Nå tror jeg at min alder er høyere enn denne brukeren som jeg siterte, så jeg har vel hatt flere år til å jobbe med saken.

Jeg gikk i terapi noen runder på en klinikk med spesialkompetanse på rusmisbruk, da også pårørende. Det har nok avgjort mye av mitt liv i etterkant på en positiv måte - jeg har en langt større ro rundt det nå enn før.

Jeg vil si jeg har fått livsvarige "mèn", men jeg har klart meg veldig mye bedre enn ganske mange andre i samme situasjon.

Jeg vil tro situasjonen er ganske jævlig for en person som lever med en partner som er rusmisbruker også, selv om de utad ser "normale/vellykkede ut" dersom de er velstående rusmisbrukere i mer "høyt ansette miljø". Mer ustabilitet skal man lete lenge etter.

Anonymous poster hash: a46a3...870

Skrevet

Nei, ikke i forhold med en. Men har en i nær familie. Har sett flere jenter i forhold med han som skal "redde" ham ved å vise han godhet og være snille med han. Eneste jentene har fått ut av det er å blitt utsatt for psykisk vold og tomme bankkontoer etter å lånt penger til narkogjeld, og psykisk vold pga rusen har gjort han veldig ustabil.

TS, hvis du spør fordi du vurderer forhold med en rusmisbruker, vær klar over at du ikke kan "redde" noen fra rusen.

Anonymous poster hash: 3d59e...8da
Skrevet

Ja, har det.

Vi var sammen i noen mnd, og jeg prøvde da også ut et par ting. En dag ville jeg ta meg sammen og starte livet på ordentlig uten alt det tullet. Han ville det han også, men han greide ikke å holde seg unna så jeg gjorde det slutt med han.

Han slet veldig tiden etterpå, krasjet sin nyinnkjøpte bil og var i flere uheldige hendelser i påvirkning av rus. Jeg tenker at jeg er glad jeg ikke var der når det skjedde for det ble mye saker utav det.

Anonymous poster hash: 612cc...a08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...