Gå til innhold

Jeg gruer meg til jeg skal på leir...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er student på en høyskole, og i forbindelse med 2.året, skal vi studenter ut i leir sammen før vi skal ut i praksis. Det blir ingen kjente fjes der for meg, da alle studentene ved denne skolen er utplassert til andre deler av landet. Jeg skal være på denne leiren i tre uker, og jeg gruer meg så vanvittig mye..

Jeg er 24 år, men har aldri vært av den typen som har blitt med i fadderuker o.l. da jeg føler at jeg ikke er flink til å ta kontakt med andre mennesker. Jeg har prøvd utallige ganger i andre settinger, meg jeg ender som oftest opp med å være alene. Har derfor holdt meg unna fester osv med skolen, da jeg alltid blir sittende alene.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan jobbe med meg selv?

Har vanskeligheter for å formulere meg her, for det er vanskelig å sette ord på følelsene mine...

Anonymous poster hash: fbe74...a3d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edit, mente at studentene fra klassen min er utplassert til andre steder i Norge..

Skrevet

Hvorfor skal dere ut i leir? Handler det bare om å bli sosialt sammensveiset?

Om det ikke er noe faglig du går glipp av, kunne du kanskje henvendt deg til rådgiver e.l. ved høgskolen og spurt om det var mulighet for å slippe. Det kan jo finnes grunner til at noen ikke kan delta på den leiren i tre uker, så ikke sikkert du er den eneste som ikke kan være med.

Ellers kan det tenkes at du hadde trivdes også, når man drar på en sånn leir er mange åpne for å bli kjent, og du ville muligens ikke ha noe vansker med å bli inkludert.

Gjest Snørev
Skrevet

Leir må vel være en av de letteste måtene å bli kjent på. Tror dette faktisk er en gavepakke til deg.

Skrevet

Hva er formålet med leiren? Kan du få noe info om du må dele rom, hvor mye fast opplegg det er på kvelden og litt sånt?

Anonymous poster hash: 1c72d...1e5

Skrevet

Tre uker på leir.

Hva legger du i det? Når du sier leir, så tenker jeg med en gang på speidern og ikke faen om jeg hadde levd tre uker i skogen for å bli kjent med andre!

Skrevet

Finn på noe gøy, så kommer andre til deg. Hvis du for eksempel har kortstokken, eller Ludo, så løser det mye.

Skrevet

Se på det som en gyllen mulighet til å bli kjent med andre. Mange knytter jo bånd på sånne turer, og da står du automatisk litt utenfor når gjengen kommer tilbake igjen.

Skrevet

Samarbeid er veldig viktig, og du må også selv gjøre en innsats for å bli inkludert.

Den yrkesretningen du har valgt, er full av utfordringer. Se på disse obligatoriske tre ukene som en av de mange utrygge og utfordrende oppgavene du vil stå overfor. De som du skal løse de oppgavene sammen med, de som skal jobbe ved siden av deg i gata når den tid kommer, det er de du nå skal omgås i leir. Du knytter bånd til fremtidige kolleger, dere trener på å løse oppgaver i fellesskap og får oppleve samhold, og det er uvurderlig.

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for avsporing og innlegg fra utestengt bruker, samt svar til dette.

ninuska_, mod

Endret av Tekola
Skrevet

Takk for hjelp. Det er ikke nødvendigvis det at jeg har problemer med å ta kontakt med nye mennesker, men jeg liker ikke settinger hvor jeg må gi mye av meg selv for å passe inn i en gruppe. Jeg pleier alltid å ende opp alene, og det er nok derfor jeg gruer meg sånn. Jeg gir mye av meg selv, så blir det som oftest slik at de andre finner hverandre, og jeg blir type "tredje hjulet på vogna".

Kortstokk var en god ide, det skal jeg ta med meg :)

Jeg kommer til å forberede meg mye mentalt, møte opp med en positiv innstilling, men jeg frykter at jeg blir alene. Da blir det nok tidlige kvelder på meg. Jeg må møte opp på leiren da den er obligatorisk for å kunne gå videre på studiet.

Samarbeid er veldig viktig, og du må også selv gjøre en innsats for å bli inkludert.

Den yrkesretningen du har valgt, er full av utfordringer. Se på disse obligatoriske tre ukene som en av de mange utrygge og utfordrende oppgavene du vil stå overfor. De som du skal løse de oppgavene sammen med, de som skal jobbe ved siden av deg i gata når den tid kommer, det er de du nå skal omgås i leir. Du knytter bånd til fremtidige kolleger, dere trener på å løse oppgaver i fellesskap og får oppleve samhold, og det er uvurderlig.

Takk! Jeg skal gjøre mitt beste! Du kom med gode innspill! Selve yrket er jeg klar over at vil kreve mye av meg, men det er de settingene hvor jeg må gi mye av meg selv for å passe inn, da har jeg ofte en tendens til å holde meg alene. Det er litt vanskelig å forklare, men det har nok mye med det at jeg har endt opp alene (mange ganer) før, og det har vært veldig sårende for meg..

ts..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...