Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I over 5 år har jeg beundret en gutt som er ett par år eldre enn meg. I disse fem årene har vi vært ekstremt gode venner, og vi har delt alt med hverandre. Han har i alle disse årene vært klar over at jeg liker han. Han har vært i forhold med et par stykker i løpet av disse årene uten at det har vært et problem for vennskapet. Disse forholdene har nå tatt slutt.

De siste ni mnd. har vi vært sammen nesten hver dag, og forholdet vårt har utviklet seg til å også inneholde sex. Jeg sa til han i mai at vi ikke kunne ha det sånn her lenger, siden jeg likte han såpass mye. Han sa at det forstod han godt. Men da vi møttes igjen - så skjedde det så klart igjen. Når han sier ja til å ha sex med meg, og jeg liker han så godt som jeg gjør - da er det nesten umulig å klare å motstå. Han vil ha sex, men det virker ikke som om han vil ha noe forhold. Jeg føler på en måte at han utnytter at jeg liker han så godt. Samtidig som at det virker som om jeg betyr mye for han også..

Det som er det største problemet er at jeg er ute etter et fast forhold. Så da traff jeg en veldig snill og kjekk gutt som absolutt vil meg alt godt. Vi ble sammen nå nylig, og jeg tenkte at problemet mitt nå var løst. Det store problemet er at jeg ikke klarer å slutte å være med/ligge med "bestekompisen" min, og jeg kjenner at selv om jeg liker kjæresten min så er "bestekompisen" min, som jeg har likt i fem år, den perfekte gutten for meg.

Såå.. Hva skal jeg gjøre? Jeg er et menneske som absolutt ikke liker utroskap, og jeg vet hvor fælt dette høres ut. Men dere skulle virkelig visst hvor vanskelig denne situasjonen er da du er midt oppe i det.. Men hva syntes dere jeg skal gjøre? Burde jeg være sammen med kjæresten min som liker meg veldig godt og behandler meg med respekt? Eller burde jeg prøve å få "bestekompisen" min til å føle det samme for meg som jeg føler for han? Når jeg har strebet for å få han i fem år føler jeg nesten at det er umulig, men samtidig er det akkurat som at jeg føler inni meg at han egentlig også liker meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

slutt å vær utro, eller slå opp med din nåværende kjærste først og fremst. du kan ikke unskylde utroskap for å få deg til å føle deg bedre, det er bare gjennomført råttent! du har egne meninger og kan ta egne valg du som alle andre eller????

du får si til han bestekompisen din at du vil ha et forhold. så enkelt. ikke gidd å før han stakkars kjæresten din bak lyset. hvordan tror du HAN har det??

utroskap får null respekt hos meg altså. fysj!!

Anonymous poster hash: dd338...f1f
Gjest Snørev
Skrevet

Ikke unnskyld utroskap. Du kan like kompisen din så godt du bare vil men du skal ikke pule han mens du har kjæreste.

Beste er sikkert å dumpe kjæresten. Betyr ikke at du får kompisen men du kan ikke ha kjæreste bare for å ha kkæreste. Det er hverken brs for deg eller kjæresten

Skrevet

Gjør det slutt med kjæresten og kutt kontakten med kompisen.

Når du har fått kompisen ut av systemet, kan du prøve med en kjæreste igjen. Før den tid holder du bare den nye for narr.

• Liker 1
Skrevet

slutt å vær utro, eller slå opp med din nåværende kjærste først og fremst. du kan ikke unskylde utroskap for å få deg til å føle deg bedre, det er bare gjennomført råttent! du har egne meninger og kan ta egne valg du som alle andre eller????

du får si til han bestekompisen din at du vil ha et forhold. så enkelt. ikke gidd å før han stakkars kjæresten din bak lyset. hvordan tror du HAN har det??

utroskap får null respekt hos meg altså. fysj!!

Anonymous poster hash: dd338...f1f

Setter pris på at du er ærlig og er fullt klar over hvilken fæl person jeg er akkurat nå. Sliter mye psykisk med det, depresjoner og slikt. Ikke bare pga utroskapen, men kom i en slags psykisk krise etter at jeg mistet både mor og far i 2012.

Og du spør om jeg er i stand til å ta egne valg som alle andre - og nei. Er det noe jeg absolutt ikke takler så er det situasjoner som det her.

Skrevet

Ikke unnskyld utroskap. Du kan like kompisen din så godt du bare vil men du skal ikke pule han mens du har kjæreste.

Beste er sikkert å dumpe kjæresten. Betyr ikke at du får kompisen men du kan ikke ha kjæreste bare for å ha kkæreste. Det er hverken brs for deg eller kjæresten

Nei det er jeg klar over, så klart. Har "bare" ligget med han en gang etter at jeg og typen ble sammen, så derfor jeg tar det opp nå. Skjønner jo at det ikke kan holde på sånn her.

Ja.. Tror nesten jeg må dumpe han. Men for å være ærlig klarer ikke å slå opp med folk. Kommer til å gjøre alt jeg kan for at han skal slå opp med meg i steden for. Ikke misforstå - er ikke sammen med han bare for å ha en kjæreste. Liker jo han godt, men poenget er at jeg liker "bestekompisen" min, en jeg mest sannsynlig ikke kan få, bedre.

Skrevet

Gjør det slutt med kjæresten og kutt kontakten med kompisen.

Når du har fått kompisen ut av systemet, kan du prøve med en kjæreste igjen. Før den tid holder du bare den nye for narr.

Godt tips. Tror kanskje jeg må komme over bestekompisen min før jeg finner en ny. I min verden går det bare an å ha følelser for èn person om gangen, og akkurat nå virker det som om det er bestekompisen min og ikke typen. Det eneste problemet er at jeg vet ikke om jeg klarer meg uten bestekompisen min... Han har liksom alltid vært der for meg, også når min mor og far døde i 2012.

Skrevet

Godt tips. Tror kanskje jeg må komme over bestekompisen min før jeg finner en ny. I min verden går det bare an å ha følelser for èn person om gangen, og akkurat nå virker det som om det er bestekompisen min og ikke typen. Det eneste problemet er at jeg vet ikke om jeg klarer meg uten bestekompisen min... Han har liksom alltid vært der for meg, også når min mor og far døde i 2012.

Skjønner hva du mener.

Men på den annen side - jeg syns vel ikke kompisen virker som verdens mest sjarmerende fyr heller da, når han bevisst utnytter deg og dine følelser for sex. Hadde han vært en skikkelig mann hadde han holdt fingrene fra fatet, og latt deg gå.

Skrevet

Igjen - med offerrollen og forsøk på å gi andre dårlig samvittighet?

Å lære seg å stå på egne bein, deprimert eller ikke,

er noe voksne mennesker bør lære seg igjen hvis de har mistet den egenskapen.

Å klamre seg fast til andre for at dem skal bære en er bare tåpelig og patetisk.

Det er ikke andres ansvar på den måten. Eet kan være kjekt med støtte i tyngre tider, men straks en er 100% avhengig av personen i ettertid, så er en blitt definisjonen på ubrukelig.

Og da bør man gå noen runder rundt seg selv, ta tak i sitt eget liv og sin egen psyke, og fikse hva enn.

Og det er utelukkende sitt EGET ansvar.

Anonymous poster hash: dbccb...3bc

Skrevet

Takk for fine svar. Har nå fortalt situasjonen min til typen, og det viste seg at han også hadde vært utro, bare med eksen. Så da lot vi forholdet gå, det var nok best :-) Takk for fine svar, jeg vil nå prøve å gjøre slik som noen av dere har sagt - prøve å komme over "bestekompisen" og bli sterkere på egne bein :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...