Gå til innhold

O`store orakler på kvinneguiden! Jeg trenger hjelp! Depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest stolthetasjøl
Skrevet

eller bare et lite dytt i riktig rettning! :P

Kort fortalt:

Jeg har en historie med en del psykisk ustabilitet. + en del sukker og kanel.

Di siste årene har jeg vært frisk, positiv, levende, engasjert i jobb og fritid klart å glede meg over alle små øyeblikk. hatt 1000 ting å gjøre hele tida og elsket det!
Jeg har sagt at jeg ser frem til å kunne "kjede meg" for da skal jeeg virkelig nyte. Jeg har mestret masse de siste åra.

Men nå pang... rock bottom, vært sykemeldt siden mai pga depresjon.
Alt forfaller, hus og hjem, meg selv... jeg rekker så lite i løpet av en dag, jeg bare sitter å "kjeder"meg...

Så store Orakler... hvordan skal jeg begynne/klare/ ymte innpå å fortelle dette til min sambo gjennom 1,5 år? Han tror jeg er sykemeldt fordi jeg har vondt i vilja og at det er dårlig bussforbindelser i sommer....

Takker på forhånd for alle vettuge råd, håper å kunne ta en prat i morgen.

Mvh slite, lei og likegyldig, Med en stor dose negativitet med en god dose mindreverdighetskomplekser :smilyblomst:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så store Orakler... hvordan skal jeg begynne/klare/ ymte innpå å fortelle dette til min sambo gjennom 1,5 år? Han tror jeg er sykemeldt fordi jeg har vondt i vilja og at det er dårlig bussforbindelser i sommer....

Så har han ikke dumpa deg?

Tar en deprimert fremfor en lat snylter any day.

Skrevet

Vet ikke samboeren din noen ting? Du må si at dere skal ha en lang samtale, og så forteller du han alt. Kanskje la han være i fred litt etterpå så han får tenkt litt for seg selv, det er mye å ta inn å vite at samboeren har slitt med mye psykiske problemer. Er godt mulig at han blir lei seg for at du ikke har fortalt noe tidligere, så det må du kanskje be om unnskyldning for.

Jeg husker hvor vanskelig det var å fortelle kjæresten at jeg var bipolar, men han var utrolig forståelsesfull :)

Anonymous poster hash: 018e0...bec
Skrevet

Høres nesten ut som om du har prøvd for hardt i lang tid og hatt for mange jern i ilden. Det er jo ikke så mange måter å fortelle det på, men det er jo bedre for ham å høre sannheten enn at han tror du har vondt i viljen. Kanskje du burde få hjelp av psykolog også?

Anonymous poster hash: d7e0e...a9f

Gjest stolthetasjøl
Skrevet

Vet ikke samboeren din noen ting? Du må si at dere skal ha en lang samtale, og så forteller du han alt. Kanskje la han være i fred litt etterpå så han får tenkt litt for seg selv, det er mye å ta inn å vite at samboeren har slitt med mye psykiske problemer. Er godt mulig at han blir lei seg for at du ikke har fortalt noe tidligere, så det må du kanskje be om unnskyldning for.

Jeg husker hvor vanskelig det var å fortelle kjæresten at jeg var bipolar, men han var utrolig forståelsesfull :)

Anonymous poster hash: 018e0...bec

Ts her:

Han vet ingen ting..og har det sikkert ikke godt han heller, for han tror sikkert jeg er fraværendefordi jeg tviler på forholdet :/

Jeg har forsøkt å lage avtaler. i dag ble han sur fordi jeg ombestemte meg på at vi burde prate for 2. gang.. jeg vet bare ikke hvordan jeg skal begynne den samtalen! Frustrert..

Takker for tipset i alle fall! når jeg kommer så langt skal jeg gi han tid tilå tenke :)

Skrevet

Dere kan ikke være særlig close når du kan skjule en depresjon.

Gjest stolthetasjøl
Skrevet

Dere kan ikke være særlig close når du kan skjule en depresjon.

Kjære Kråkefjas..

ekstremt mye sannhet i di korte direkte svare dine...

Jeg er jo anti "snike seg unna jobb og gå på nav" selv... hvor ironisk er ikke det?

Og vi var veldig close, vi pratet om alt, eller jeg tok opp alle gnisninger så vi kunne løse problemene. men det har sklidd litt ut kan du si. Men takk for svar! gav meg litt å tenke på ;)

Skrevet

Hva med denne?

http://www.youtube.com/watch?v=LdTMvlT1pEY

Anonymous poster hash: 59987...40e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...