Gå til innhold

Hva kalles dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Det er nesten ikke mulig å se på det. Det. Er. Så. Surt. Men jesuskristiansen, videoen er spredd!"

Når man skriver ett ord og avslutter med punktum - hva kalles det? Vet ikke hvorfor, men jeg kan ikke fordra det!

Anonymous poster hash: 02c1a...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur ikke det har noe spesielt navn...

Nei.

Vent litt.

Tåpelig, trur jeg det heter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig

#OMG #Sick #Video #JC

er enda mer plagsomt da. Jeg legger nesten ikke merke til den punktumgreia lenger, men det er tåpelig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#OMG #Sick #Video #JC

er enda mer plagsomt da. Jeg legger nesten ikke merke til den punktumgreia lenger, men det er tåpelig, ja.

#Enda #verre når de #hashtagger inni #setningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da forskjell på disse punktumene og det å bruke firkanttast/hashtag. Det siste har med søkbarhet på Twitter å gjøre og/eller er ment å skulle angi tema eller overskrift for innlegget. Å irrterere seg over det, er det samme som å irritere seg over sosiale medier generelt. Punktumene er mer en måte å liksom legge trykk på hvert ord på.

Men dette visste vel dere smartinger allerede.

Spørsmålet er altså hva dette kalles.

Anonymous poster hash: 223fe...8ad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det heter firkanttast!

Anonymous poster hash: 1ee07...1c1

Du mener hasj-tÆgg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da forskjell på disse punktumene og det å bruke firkanttast/hashtag. Det siste har med søkbarhet på Twitter å gjøre og/eller er ment å skulle angi tema eller overskrift for innlegget. Å irrterere seg over det, er det samme som å irritere seg over sosiale medier generelt. Punktumene er mer en måte å liksom legge trykk på hvert ord på.

Men dette visste vel dere smartinger allerede.

Spørsmålet er altså hva dette kalles.

Greit med søkbare ord, men hva er poenget med å hashtagge alle mellomordene? Det ser bare dumt ut.

#Spiser #reker #hos #Lotte #og #Tina. Hvem i alle dager søker på "hos" liksom?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener hasj-tÆgg?

Nei, på norsk heter det firkanttast! Jeg blir helt koko av all den engelsken!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, på norsk heter det firkanttast! Jeg blir helt koko av all den engelsken!

På norsk heter det faktisk emneknagg nå :P

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig ikke det har noe navn; er vel heller et internettfenomen. Jeg irriterer meg ikke på grunn av det, men ser heller på det som en måte å understreke noe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Firkanttast står til hash. Emneknagg står til hashtag.

Fenomenet i startinnlegget har kanskje ikke noe navn nei. Så lenge det bare foregår i sosiale medier kan jeg se gjennom fingrene på det. Det tjener en slags funksjon i skrift som ligger tett opp mot muntlig språk, ved å vise hvordan man ville lagt trykket om man sa utsagnet høyt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Firkanttast står til hash. Emneknagg står til hashtag.

Fenomenet i startinnlegget har kanskje ikke noe navn nei. Så lenge det bare foregår i sosiale medier kan jeg se gjennom fingrene på det. Det tjener en slags funksjon i skrift som ligger tett opp mot muntlig språk, ved å vise hvordan man ville lagt trykket om man sa utsagnet høyt...

Istedenfor å vise at man legger Trykk. På. Hvert. Ord kan man kanskje like gjerne bruke emneknaggen #FriendsJanice eller #OMGJanice.

Og ja, det er direkte teit å hastagge (emneknagge?) #hos og #og.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det er nesten ikke mulig å se på det. Det. Er. Så. Surt. Men jesuskristiansen, videoen er spredd!"

Når man skriver ett ord og avslutter med punktum - hva kalles det? Vet ikke hvorfor, men jeg kan ikke fordra det!Anonymous poster hash: 02c1a...832

Men du skjønner hva som er poenget med det? Jeg har aldri skrevet det selv, men jeg synes det har en ganske god virkning faktisk. Fungerer som det er tenkt.

Anonymous poster hash: c6094...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 02c1a...832

For øvrig gjelder dette (det sure) Valgerd Svarstad Hauglands Bobbysocks-cover under Den store klassefesten, en fryd for både øye og øret:

http://www.youtube.com/watch?v=nvXGloZTtzE

http://www.youtube.com/watch?v=nm5TBUQmrj0

Anonymous poster hash: f4587...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...