AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Datteren min er 8 år, og i klassen hennes er det en jente som skiller seg litt ut. Hun har en svært utagerende oppførsel og lite grensesetting (har merket det via kontakt med foreldrene). Det siste året har hun også begynt å gå med utfordrende klær og masse smykker. Jeg så henne her om dagen med kort topp som viste magen, korte olashorts, høyhelte sko og masse smykker. En 8-åring! Tidligere har det vært gjennomsiktige topper, sminke og høye støvletter. Hva er det som skjer?? Dette er vel ikke normalt, eller er det jeg som er en gammel dame? Anonymous poster hash: e7817...547
Missy1 Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Jeg håper ikke det der er normalt iallefall O.o 3
Gjest Herr Heftig Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Jeg tror det er vanligere å begynne når de er ca. 10-11. Så dette er nok rart.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #4 Skrevet 11. august 2013 Dette høres spesielt ut. Manglende grensesetting, helt klart. Min datter er nettopp fylt 11, og i hennes klasse har noen få begynt i 9-10-årsalder med sminke og noen får henge på køpesenter alene med full sminke, fake-pradavesker og prøve klær fra de er 10.. jeg synes dette er absurd. Tror du grensene der er utfyltende på mer negative måter enn klær også..? Man tenker jo sitt når en 8-åring går i høyhælte støvletter og gjennomsiktige topper Anonymous poster hash: 77001...46e 3
MissEi Skrevet 11. august 2013 #5 Skrevet 11. august 2013 Når jeg så på barnetoget på 17 mai så jeg at jeg følte jeg så på et horetog( fælt å si) men det er så mange barn som kler seg utfordrende. De har korte skjørt, støvletter dopaprir i bhen.. >FÆLT 3
navnet Skrevet 11. august 2013 #6 Skrevet 11. august 2013 Når jeg så på barnetoget på 17 mai så jeg at jeg følte jeg så på et horetog( fælt å si) men det er så mange barn som kler seg utfordrende. De har korte skjørt, støvletter dopaprir i bhen.. >FÆLT Horetog!! Hahaha Vi har en jente på 10 år hjemme, å hun er veldig interessert i sminke. Vi har ordnet henne litt koster å litt pudder å sånne småting, men vi er veldig strenge på at ute blandt folk er det KUN lipgloss, hjemme kan hun gjøre hva hun vil. Hun er meget interessert i min klesstil, tror kanskje det er fordi jeg er en '' ung'' stemor (som enda er litt kul utrolig nok) så hun bil gjerne gå kledd som meg, så da er det jeans og store skjorter med mønster eller lignende. Hun blir påvirket av venner, men vi setter tydelige grenser på hva som er ok, og det respekterer hun, jeg tror hun tar det så pent fordi jeg forklarer og gir henne andre alternativer,.. ''Nei denne toppen er for kort, men denne er like moteriktig og har fine striper''osv. Så enig med deg, grensesetting er tingen 7
MissEi Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 huff det er gjerne feil å ta alel under samme kam, men 17 mai er bunad/fine klær... Ikke støvletter og korte skjørt.. 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #8 Skrevet 11. august 2013 Vet ei i min datters klasse, de begynner i 5. Hun er en skikkelig "primadonna". Går med sort sminke rundt øynene, røde lepper, bomull i bhen og korte ankelstøvletter med 7-8 cm hel som er minst 2 nr for store. De finnes vel neppe i str 33-34... Tragisk å se på. Ingen andre jenter i den klassen går slik. Lurer på hvor foreldrene er! Stakkars de stille og rolige og forsiktige jentene om noen år når denbe usmakelige primadonnaen får noen år mer på baken. Synes allerede hun oppfører seg som en usmakelig troll-jente. En bitch rett og slett. Ikke anbet enn tragisk. Den dagen hun blir vildtatt som 15-åring får hun ikke min sympati for å si det slik.Anonymous poster hash: 123b5...d53 3
Gjest Blubberella Skrevet 11. august 2013 #9 Skrevet 11. august 2013 Den dagen hun blir vildtatt som 15-åring får hun ikke min sympati for å si det slik.Anonymous poster hash: 123b5...d53 Den var drøy. Så fordi jenta er bortskjemt og mangler grenser (som faktisk i stor grad er foreldrenes feil) fortjener hun å bli voldtatt som 15-åring? Du høres jo ut som at du har lagt denne stakkars jenta for hat eller noe. 19
Invicta Skrevet 11. august 2013 #10 Skrevet 11. august 2013 Vet ei i min datters klasse, de begynner i 5. Hun er en skikkelig "primadonna". Går med sort sminke rundt øynene, røde lepper, bomull i bhen og korte ankelstøvletter med 7-8 cm hel som er minst 2 nr for store. De finnes vel neppe i str 33-34... Tragisk å se på. Ingen andre jenter i den klassen går slik. Lurer på hvor foreldrene er! Stakkars de stille og rolige og forsiktige jentene om noen år når denbe usmakelige primadonnaen får noen år mer på baken. Synes allerede hun oppfører seg som en usmakelig troll-jente. En bitch rett og slett. Ikke anbet enn tragisk. Den dagen hun blir vildtatt som 15-åring får hun ikke min sympati for å si det slik.Anonymous poster hash: 123b5...d53 Dette er noe av det mest idiotiske og hjernedøde oppgulp jeg har lest her inne, og det sier faktisk en del. Jeg håper du er premenstruell og/eller ruset på et eller annet, og at du vanligvis ikke ville sagt/ment noe av det du sier her. Til info, sånn generelt sett: De jentene jeg hadde i klassen som kledde seg såkalt "utfordrende", brukte mye sminke o.l. hadde vanvittig lav selvtillit og dårlig selvfølelse. "Bitcheoppførsel" dekker gjerne over, man er hard utenpå, og liten og redd inni. Barn jeg ser som oppfører seg/kler seg sånn, prøver jeg å følge ekstra med på med tanke på mishandling. 6
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Barn jeg ser som oppfører seg/kler seg sånn, prøver jeg å følge ekstra med på med tanke på mishandling. TS her. Jeg lurer faktisk på hva jeg skal gjøre med dette. Vi er flere foreldre som reagerer på jentas oppførsel og påkledning, men det er ikke straffbart å ikke ha tilstrekkelig grensesetting... For alt vi vet så får hjemmet hjelp allerede? Jeg må nesten snakke med flere klasseforeldre og høre om noen vet noe, for sånn hun kler seg og ter seg er bekymringsverdig. Noen bør reagere. Anonymous poster hash: e7817...547 4
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 De får ikke nok oppmerksomhet og selvbekreftelse så de tror de må gå halvnakne fordi da får de hvertfall oppmerksomhet av menn/gutter. Trist utvikling. Enda en grunn til ikke ha barn 8-9 timer hver dag i barnehager og skole/sfo!!!!! Er så mange som sliter i dag at det er kjempeskummelt. De skal få det veldig travelt i Psykriatrien fremover vet jeg!!! Anonymous poster hash: 45b22...a57 3
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Vet ei i min datters klasse, de begynner i 5. Hun er en skikkelig "primadonna". Går med sort sminke rundt øynene, røde lepper, bomull i bhen og korte ankelstøvletter med 7-8 cm hel som er minst 2 nr for store. De finnes vel neppe i str 33-34... Tragisk å se på. Ingen andre jenter i den klassen går slik. Lurer på hvor foreldrene er! Stakkars de stille og rolige og forsiktige jentene om noen år når denbe usmakelige primadonnaen får noen år mer på baken. Synes allerede hun oppfører seg som en usmakelig troll-jente. En bitch rett og slett. Ikke anbet enn tragisk. Den dagen hun blir vildtatt som 15-åring får hun ikke min sympati for å si det slik.Anonymous poster hash: 123b5...d53 Jeg synes heller ikke at slike klær hører hjemme på barneskolelever, men de siste setningene i dette innlegget var helt forferdelige. Det er jo snakk om et barn! Anonymous poster hash: f2e40...c86 5
Invicta Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 TS her. Jeg lurer faktisk på hva jeg skal gjøre med dette. Vi er flere foreldre som reagerer på jentas oppførsel og påkledning, men det er ikke straffbart å ikke ha tilstrekkelig grensesetting... For alt vi vet så får hjemmet hjelp allerede? Jeg må nesten snakke med flere klasseforeldre og høre om noen vet noe, for sånn hun kler seg og ter seg er bekymringsverdig. Noen bør reagere. Anonymous poster hash: e7817...547 Be henne hjem til dere? Bli kjent med henne. Anbefaler det mye sterkere enn å involvere andre foreldre, etter min erfaring blir det mye slarv av sånt, noe som ikke er bra for noen (og spesielt ikke for barn). Be eventuelt foreldrene med - på kaffe? 2
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #15 Skrevet 11. august 2013 Be henne hjem til dere? Bli kjent med henne. Utelukket. Det skjer ikke. Hun er en uspiselig jente som min datter vegrer seg for å leke med. Hun er ufin, masete, frekk, kaller andre for stygge ting, banner, lyver og ødelegger leken for andre. Jeg vil ikke ha mer med henne å gjere enn burdagsselskaper. Moren og faren er greie nok, men vi er i vidt forskjellige omgangskretser. Det ville ikke vært naturlig å invitere de hit. Jeg ser ikke på det som min oppgave å finne ut hva som er jentas problem, heller ikke å grave etter løsningen på problemene hun har. Men det er noe i veien der i gården, og min tanke gikk heller mot bekymringsmelding. En 8-åring med gjennomsiktige klær, smike og høye hæler har ikke gått ut og kjøpt det til seg selv. Jente får ikke hjelp før foreldrene får hjelp. Det er i hjemmet hennes det begynner. Hilsen TS Anonymous poster hash: e7817...547 3
Lexandra Skrevet 11. august 2013 #16 Skrevet 11. august 2013 Utrolig dømmende dere er.. Folk må få kle seg som de vil! Vil jenta gå i "sexy, kule" klær og foreldrene syns det er ok, så er det det.. Fælt å høre at andre foreldre skal se på det som et problem, dette kan føre til mobbing .. Ikke fordi jenta går i andre klær enn ts sitt barn men fordi ts har de holdningene hun har.. Ts barn vil snappe opp ts holdninger og føle at det da er greit å mobbe.. Ingen antrekk er for utfordrene til at noen skal gjøre overgrep eller voldta jenta.. "Noen må reagere " skriver ts og JA!! Noen må reagere på TS'soppførsel og holdninger ...la jenta og hennes familie være i fred .. de har en mer sexy jente enn deg, det må du leve med, kanskje for alltid,,, det finnes de som har vakrere barn en deg, kler dem finere, styggere, sexyere, mer fargerike, mindre fargerike, søtere og tøffere.. Alle er forskjellige.. Det ene er ikke mer riktig enn det andre.. 1
Løvetanten Skrevet 11. august 2013 #17 Skrevet 11. august 2013 ...la jenta og hennes familie være i fred .. de har en mer sexy jente enn deg, det må du leve med, kanskje for alltid,,, Ordene du leter etter er "De har en mer sexy 8-åring enn deg" Finner du noe i den setningen som skurrer? 11
Kittykat Skrevet 11. august 2013 #18 Skrevet 11. august 2013 (endret) Det er ikke normalt for en 8-åring å gå kledd sånn, nei. Jeg har en datter på 13,5 år og til og med hun får ikke gå kledd sånn som 8-åringen i innlegget ditt. Hun bruker sminke, men kler seg normalt. Barna våre blir fort nok voksne. Når min datter var 8 år, så lekte hun med dukker og gikk med vanlige klær. Jeg har sett "horete" klær til 3-4 åringer bli solgt i butikken og det er helt horribelt. Barndommen blir kortere og kortere. Endret 11. august 2013 av Kittykat 1
Calypso Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 "Noen må reagere " skriver ts og JA!! Noen må reagere på TS'soppførsel og holdninger ...la jenta og hennes familie være i fred .. de har en mer sexy jente enn deg, det må du leve med, kanskje for alltid,,, Du er ikke helt vel bevart, eller..? 2
Lexandra Skrevet 11. august 2013 #20 Skrevet 11. august 2013 Ordene du leter etter er "De har en mer sexy 8-åring enn deg" Finner du noe i den setningen som skurrer? Nope... Om jentas foreldre osyns D er greit og jenta vil være pen så er det ok.. At TS finner det utfordrene får være opp til henne.. Noen liker den klesstilen, det er derfor de klærne finnes. Og syns jenta det er tøffe klær HUN føler seg vel i har TS den fordømte plikten til å HOLDE KJEFT, for det er TS som har et problem, ikke jenta... Et barn skal kunne gå splitter naken uten at voksne skal føle sexuell spenning... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå