Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 18 år som har ei veldig god venninne jeg har hatt siden ungdomsskolen. Jeg husker alt det syke vi har gjort sammen, vi hadde det alltid gøy. Men i 10. klasse fikk hun seg en kjæreste, da ble hun mye mer tilbakeholden som for så vidt er forstålig. Men dette forholdet var bare dritt for oss alle. Han var utro, hun gråt, og vi vennene hennes måtte trøste henne og høre på alle problemene hver eneste dag. Det er ikke det at jeg ikke vil høre på problemene hennes, men hun ble sur om vi snakket om noe som skjedde i våres liv eller om vi ikke hadde noe å svare. Men uansett hvor gode råd vi ga henne hørte hun aldri på det uansett.

Det ble endelig slutt, og jeg var glad for å få venninna mi tilbake. Men allerede en måned etterpå hadde hun ny kjæreste, og akkuratt det samme skjedde. Slik har det egentlig vært siden. Hun har bare vært med gutter som gjør henne vondt og hun har blitt paranoid og tror at bare han ikke svarer på telefonen er han utro. Helt ærlig er jeg lei av å høre på dette, rett og slett fordi hun aldri hører på hva jeg har å si om det, og når jeg har et problem som jeg forteller til hun svarer hun :hmm, åja, haha, eller hva faen? før hun forsetter å snakke om seg selv. Slik er det på melding, chat, jentekvelder, egentlig alle tider jeg er med henne, til og med på fest.
Og det er vel kanskje det som er det værste. Jeg husker ikke sist gang vi var på en fest uten at hun laget styr, enten så sitter hun å griner, eller så skal hun sitte å snakke alvorlig med noen, og det gir dårlig stemning. Jeg husker ikke sist gang hun slo seg løs og danset.
Hun vil ofte ha meg med på ting å får det til å høres skikkelig gøy ut, men så blir det ikke det. Hun sitter å sier "denne festen var utrolig dårlig!" men hun har jo heller ikke prøvd å gjøre noe for at det skal være gøy. Jeg vet ikke om dette er fordi hun holder på med noen eller om hun rett og slett bare har forandet seg veldig. men jeg vil ha den gamle venninna mi tilbake. Nå er det nesten slik at jeg MÅ ha med andre på fester for at jeg skal klare å ha det gøy. Jeg synes ikke lenger det er gøy å være med henne alene. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 5e636...fc2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

too long, didn't read.

Anonymous poster hash: c171f...cc9
  • Liker 4
Skrevet

Kutt henne ut og informer henne hvorfor?

Anonymous poster hash: 19aa4...221
Skrevet (endret)

(Til fremtidige tråder - bruk avsnitt. Blir tungt å lese...)

Jeg forstår frustrasjonen din! Har selv ei venninne som er slik.

Mitt eneste råd er å bare la henne innse selv hvor selvsentrert og deprimerende hun er.

Endret av Tibbie
  • Liker 1
Skrevet

(Til fremtidige tråder - bruk avsnitt. Blir tungt å lese...)

Jeg forstår frustrasjonen din! Har selv ei venninne som er slik.

Mitt eneste råd er å bare la henne innse selv hvor selvsentrert og deprimerende hun er.

Beklager..

Hun har nå spurt meg om jeg vil være med på en festival neste helg. Dette blir en dyr festival i tillegg til at vi må komme oss frem og tilbake, muligens taxi.

Jeg vil ikke kaste vekk så mye penger om det blir kjedelig. Hun har snakket med noen andre jenter som skal men jeg vet ikke om de kommer til å være så mye med oss.

Vi har også snakket med to andre i "gjengen" vår om de vil, men de orker ikke. Hva skal jeg gjøre med dette?

Skrevet

Beklager..

Hun har nå spurt meg om jeg vil være med på en festival neste helg. Dette blir en dyr festival i tillegg til at vi må komme oss frem og tilbake, muligens taxi.

Jeg vil ikke kaste vekk så mye penger om det blir kjedelig. Hun har snakket med noen andre jenter som skal men jeg vet ikke om de kommer til å være så mye med oss.

Vi har også snakket med to andre i "gjengen" vår om de vil, men de orker ikke. Hva skal jeg gjøre med dette?

Si at du gjerne blir med om hun ikke har tenkt å deppe så mye som hun vanligvis gjør på fest. Men si det med litt humor, slik at det ikke blir noen sure toner mellom dere.

Det flotte med festival er at det er mange til stede, så om hun blir kjip finner du alltids noen som er mindre kjip (det kommer vell ann på hvilken type festival det er).

Skrevet

Hun høres ut som en drama queen. Du får prøve å si det til henne på en rolig og konstruktiv måte. Se hvordan hun reagerer.

Skrevet

Si at du gjerne blir med om hun ikke har tenkt å deppe så mye som hun vanligvis gjør på fest. Men si det med litt humor, slik at det ikke blir noen sure toner mellom dere.

Det flotte med festival er at det er mange til stede, så om hun blir kjip finner du alltids noen som er mindre kjip (det kommer vell ann på hvilken type festival det er).

Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal ta sjangsen eller ikke, det som er er at når hun vil snakke eller gråte så forventer hun at jeg hører på å trøster henne, og jeg er lite gira på at hun skal begynne å stikke av å ikke svare meg på telefonen fordi hun er sur på meg for det...

Skrevet

Jeg klarer ikke å bestemme meg om jeg skal ta sjangsen eller ikke, det som er er at når hun vil snakke eller gråte så forventer hun at jeg hører på å trøster henne, og jeg er lite gira på at hun skal begynne å stikke av å ikke svare meg på telefonen fordi hun er sur på meg for det...

Da vil jeg si det er mer hennes tap enn ditt. Jeg syns hun virker som en drama queen som krever mer oppmerksomhet enn hun trenger. Spesielt når hun ikke vil være der for deg og dine problemer.

Hun blir kanskje sint og vil ikke svare på telefonen, men hun kommer alltids tilbake ;)

Skrevet

Noen jenter blir slik du beskriver din venninne når de får kjærester. Jeg tror du bare må innse at den gamle bestevenninnen din nå er byttet ut med dette selvsentrerte vesenet.

Det er ikke uvanlig at venner vokser fra hverandre, og det har skjedd med dere. Fas henne ut. Skulle hun vokse det av seg, kan dere alltids gjenoppta kontakten senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...