Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke vært sammen lengre enn noen mnd, snart et halvår. Men han nekter å tenke fremover, jeg får for eksempel ikke tenke på å starte livet vårt sammen, fordi han tenker max et par mnd i fremtiden i gangen. Dette frustrerer meg ufattelig mye. Vi kan ikke planlegge, jula, nyttårsaften eller noen ting.

Det verste med det er at det ikke "tilfredsstiller" meg helt, for det er nesten som han virker at han er usikker på forholdet, hadde han vært sikker og ville satse - kanskje han kunne fortelle meg hva han hadde ønsket seg i fremtiden?

Jeg trenger råd til hvordan jeg skal takle det, og hva jeg skal gjøre...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mnder, er det ca 3 eller ca 10 mnder?

Få er vel sikker etter noen få mnder, som 2-3 mnder.

Skrevet

Noen mnder, er det ca 3 eller ca 10 mnder?

Få er vel sikker etter noen få mnder, som 2-3 mnder.

To mnd, max...

Skrevet

Nå ser jeg du skrev nesten et halvt år.

Du må bare gi han tid. Han er kanskje usikker

Om du ikke har tid til å gi han tid, vel da får du finne en annen.

Skrevet

Hvor gamle er dere?

20, det handler vel ikke om å starte en familie å få barn. men i det minste prøve å planlegge å flytte feks. hjemmefra og kanskje diskutere hva vi ønsker oss.

Skrevet

Kanskje han er sånn som person. At han generelt er dårlig på å på planlegge ting, eller ikke liker det.

Skrevet

20, det handler vel ikke om å starte en familie å få barn. men i det minste prøve å planlegge å flytte feks. hjemmefra og kanskje diskutere hva vi ønsker oss.

Det er greit å flytte hjemmefra. Men jeg synes at det er for tidlig å flytte sammen etter ca et halvt år.

Kanskje han også synes at det er for tidlig.

Skrevet

Du må nesten se selv om dette er noe du kan leve med eller ikke. Etter ett halvt år burde en kunne planlegge litt inn i fremtiden.

Jeg har vært sammen med min kjæreste i nesten ett halvt år, og vi planlegger både å flytte sammen og starte en familie. Dette er fordi vi begge er voksne og sikker på hva vi vill med livene våre.

Skrevet

Vi har ikke vært sammen lengre enn noen mnd, snart et halvår. Men han nekter å tenke fremover, jeg får for eksempel ikke tenke på å starte livet vårt sammen, fordi han tenker max et par mnd i fremtiden i gangen. Dette frustrerer meg ufattelig mye.1) Vi kan ikke planlegge, jula, nyttårsaften eller noen ting.

Det verste med det er at det ikke "tilfredsstiller" meg helt, for det er 2) nesten som han virker at han er usikker på forholdet, hadde han vært sikker og ville satse - kanskje han kunne fortelle meg hva han hadde ønsket seg i fremtiden?

Jeg trenger råd til hvordan jeg skal takle det, og hva jeg skal gjøre...?

1) Forteller han ikke en gang hva han har lyst til å gjøre i jula eller på nyttårsaften, om du spør han om det? Har du spurt direkte om hva han har lyst til å gjøre i jula?

2)Det er godt mulig at han er usikker. Har du spurt han rett ut om det? Eller kanskje det er best å ikke mase.

Hvordan har dere det sammen?

Er det godt, kanskje du kan la være å problematisere og heller ta problemene hvis/når de kommer,

og heller nyte nuet?

Mindfulness :) skal være bra

Skrevet

En 20åring som fortsatt bor hjemme og har vært i et forhold i bare noen måneder, og dermed ikke ønsker å prate seriøst om samboerskap, dét kan jeg godt forstå.

• Liker 1
Skrevet

1) Forteller han ikke en gang hva han har lyst til å gjøre i jula eller på nyttårsaften, om du spør han om det? Har du spurt direkte om hva han har lyst til å gjøre i jula?

2)Det er godt mulig at han er usikker. Har du spurt han rett ut om det? Eller kanskje det er best å ikke mase.

Hvordan har dere det sammen?

Er det godt, kanskje du kan la være å problematisere og heller ta problemene hvis/når de kommer,

og heller nyte nuet?

Mindfulness :) skal være bra

Ja, jeg spørr, men han skyver det unna eller blir sur. Nesten så at det kan bli stille i en lang stund. Har spurt han om han er usikker, det sier han ja til, når jeg spørr om det er oss han er usikker på, svarer han nei. Så vet ikke helt, han sier ikke hva han er usikker på.

Vi har det helt fantastisk sammen, vi er sammen med hverandre hver natt, og store, store deler av dagen. I begynnelsen var han overivrig og ville dele alt med meg og vi begge hadde samme ønskene. Men plutselig, dabbet alt ut. Og vi har det bra fortsatt, men virket som fremtida skremte han.

Kan heller ikke si at jeg problematiserer forran/med han, det er bare den usikkerheten om han fortsatt er glad i meg som grøsser i meg.

Skrevet

1)Ja, jeg spørr, men han skyver det unna eller blir sur. Nesten så at det kan bli stille i en lang stund. Har spurt han om han er usikker, det sier han ja til, når jeg spørr om det er oss han er usikker på, svarer han nei. Så vet ikke helt, han sier ikke hva han er usikker på.

2)Vi har det helt fantastisk sammen, vi er sammen med hverandre hver natt, og store, store deler av dagen. I begynnelsen var han overivrig og ville dele alt med meg og vi begge hadde samme ønskene. Men plutselig, dabbet alt ut. Og vi har det bra fortsatt, men virket som fremtida skremte han.

Kan heller ikke si at jeg problematiserer forran/med han, det er bare den usikkerheten om han fortsatt er glad i meg som grøsser i meg.

1) Jeg forstår ikke hvorfor han blir sur. Det er synd at han ikke kan være åpen om hva han er usikker på.

2) Kanskje forelskelsen har gått over.

Uansett; det er jo når forelskelsen har gått over at man ofte finner ut om man ønsker å dele livet sammen med den man har vært forelsket i.

Kan du spørre han rett ut om det var det med fremtida som skremte han, eller om det er andre grunner til at han forandret seg?

Kan du spørre om han fortsatt er så glad i deg som før?

Skrevet

Planlegge jula? Er vel naturlig at begge er hos hver sin familie, men nyttårsaften er vel naturlig å finne på noe sammen.

Anonymous poster hash: 84626...834
  • Liker 2
Skrevet

1) Jeg forstår ikke hvorfor han blir sur. Det er synd at han ikke kan være åpen om hva han er usikker på.

2) Kanskje forelskelsen har gått over.

Uansett; det er jo når forelskelsen har gått over at man ofte finner ut om man ønsker å dele livet sammen med den man har vært forelsket i.

Kan du spørre han rett ut om det var det med fremtida som skremte han, eller om det er andre grunner til at han forandret seg?

Kan du spørre om han fortsatt er så glad i deg som før?

Jeg tørr rett og slett ikke spørre om hvorfor han blir sur, og det er så rart, når han oppfører seg som at vi har det perfekt store deler av dagen. Vi har et fantastisk sexliv, kan være oss selv hele dagen, og vi liker de samme tingene. Vi smiler døgnet rundt sålenge dette ikke blir tatt opp.

Han sier han fortsatt er like glad i meg, men han er ikke villig til å ofre like mye som jeg er, for forholdet - det har jeg nylig funnet ut.

Så om det er fremtiden som skremmer han så mye, så må jeg faktisk prøve å spørre han om det er noe jeg skal fortsette å satse på, eller om han kommer til å være slik i langlang stund fremover...

Skrevet

Planlegge jula? Er vel naturlig at begge er hos hver sin familie, men nyttårsaften er vel naturlig å finne på noe sammen.

Anonymous poster hash: 84626...834

Mellomjula og hytta osv.

Skrevet

Jeg tørr rett og slett ikke spørre om hvorfor han blir sur, og det er så rart, når han oppfører seg som at vi har det perfekt store deler av dagen. Vi har et fantastisk sexliv, kan være oss selv hele dagen, og vi liker de samme tingene. Vi smiler døgnet rundt sålenge dette ikke blir tatt opp.

Han sier han fortsatt er like glad i meg, men han er ikke villig til å ofre like mye som jeg er, for forholdet - det har jeg nylig funnet ut.

Så om det er fremtiden som skremmer han så mye, så må jeg faktisk prøve å spørre han om det er noe jeg skal fortsette å satse på, eller om han kommer til å være slik i langlang stund fremover...

Kan du gi eksempler på hvordan du ser at han ikke er villig til å ofre like mye for forholdet?

Hva er det han gjør?

Det kan være at han ikke ønsker å ha forpliktelser.

Skrevet

Kan du gi eksempler på hvordan du ser at han ikke er villig til å ofre like mye for forholdet?

Hva er det han gjør?

Det kan være at han ikke ønsker å ha forpliktelser.

Hvis noe skjer , i foreksempel familien hans eller noe med han - så drar jeg med en gang, uansett hva jeg gjør (er med venner eller borte på noe annet)

Dette er langt ifra gjensidig. Samme gjelder sykdom, er han syk lager jeg mat, kjøper det han vil ha, og slike ting. Dette er heller ikke gjensidig...

Skrevet

Man skal ikke planlegge lengre frem enn forholdet har vart. Om dere har vært sammen i tre mnd, føles det overforpliktende å allerede nå snakke om ferien neste år. Synes det er i overkant tidlig å begynne å planlegge julen også jeg, uansett om jeg hadde vært sammen med gubben i 6 mn eller 6 år!

• Liker 1
Skrevet

Kjæresten min har også vært veldig sånn, og for hans del er det nok både fordi han er en "ta det som det kommer"-type (ikke uansvarlig eller lite voksen eller noe slikt, men mer litt sånn - "du, kan vi ikke bare se hvordan ting er om et halvt år og snakke om det da?), og litt fordi han er en type som ikke har så lett for å tenke "abstrakt". Fremdeles (etter to år) synes han det er vanskelig å snakke om ekteskap og barn, fordi det for oss ligger såpass langt inn i fremtiden. Jeg vet at det er noe han ser for seg at skal skje, han vil ha de elementene i livet sitt, men å snakke med meg om det, lage drømmer om fremtiden sammen - han er rett og slett ikke typen. Det såret meg i starten, jeg tolket det som han ikke var interessert i meg in the long run, men nå har jeg skjønt at det faktisk ikke handler om det. Han kan forresten også virke sur hvis jeg prøver å snakke med han om det, men det er fordi han blir litt frustrert og oppgitt fordi han ikke helt ser poenget. Vi lever NÅ liksom, og ikke om fire år. Jeg er en skikkelig planleggings- og drømmetype, men aksepterer jo at vi alle ikke er like på det området. Så lenge jeg vet vi er enige om de grunnleggende tingene livet vårt skal inneholde trenger vi ikke å snakke om det før det blir aktuelt på en måte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...