AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Hei, jeg har nylig flyttet inn i en hybelleilighet og skal melde flytting til folkeregisteret. De ber om bolignummer, og da snakker jeg ikke om det vanlige nummeret, men det som brannfolk og ambulansepersonell bruker. (jeg får ikke fullført uten å registrere dette). Jeg finner ikke dette merket i hybelen. Jeg har kontaktet kommunen og bedt om svar, men har ikke fått svaret enda. Jeg har en brannplan i hybelen og ser at de forskjellige rommene i huset er delt opp i brannsoner. Før min hybel er det et bad og et kjøkken som er merket av som "en sone", og trappeoppgangen er også merket som en sone. Men man kan se et eksempel hos folkeregisteret der trappeoppgangene ikke regnes med.. Er det slik at man skal ta utgangspunkt i disse "sonenene"? eller skal man kun telle antall hybler? Dessuten er det et rom som er merket som hybel på brannplanen, men jeg vet ikke om det faktisk brukes som det. Det er ingen nummer på døren.. Noen som har peil på dette som kan hjelpe meg? For jeg må nemlig snart melde flytting..! Anonymous poster hash: 4303d...b39
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 du skal ikke ta utgangspunkt i sonene. kommunen du bor i har oversikt over dette
orgus Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Du får ta en telefon på mandag http://www.kartverket.no/Eiendom-og-areal/Matrikkelen/Bolignummerkontakter/
Skjoldmøy Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Er det mange boenheter i huset? Hovedleiligheten skal ha nummer H0101. Er det bare en hybel/leilighet i underetasjen skal den ha nummer U0101. Er det flere enheter enn det må du nok ringe teknisk etat i kommunen, evt kartverket, for å få svar. Jeg holder en knapp på kommunen, forresten.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Jeg har allerede snakket med kommunen, men han kunne ikke gi meg svar på telefonen. Jeg skulle sende han diverse info, og så skulle han se på det og gi meg svar. Men det er to dager siden. Litt utålmodig. Får nok svar. Men i mellomtiden har jeg tatt en sjans og registrert det jeg tror det er: Bor i 3 etg: altså H03 Deretter bor jeg i leilighet nr 3 på venstre side (slik som det står det skal telles) Men fordi kommune-mannen sa at det er registert 10 leiligheter i etasjen regner jeg med at "kjøkken&bad" delen regnes som én. Derfor blir jeg leilghet nr 4 på venstre side. Altså blir det: H0304. Jeg får heller prøve å endre det hvis det skulle være feil. Anonymous poster hash: 4303d...b39
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Siste innlegg: hilsen TS Anonymous poster hash: 4303d...b39
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 PS: alle gikk forresten glipp av at jeg har snakket med kommunen! Det var det første jeg gjorde. Men har bare en følelse av at når det er én person i en kommune som skal ordne disse sakene kan det ta litt tid. TS Anonymous poster hash: 4303d...b39
Amarinda Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Du kan sjekke i døråpningen (ved hengslene) til inngangsdøra. Det skal egentlig være merket der med H0.. Se om du kan finne det der
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Du kan sjekke i døråpningen (ved hengslene) til inngangsdøra. Det skal egentlig være merket der med H0.. Se om du kan finne det der Har sjekket, men skal sjekke EN gang til, GRUNDIG! TS Anonymous poster hash: 4303d...b39
Sunshine89 Skrevet 13. august 2013 #10 Skrevet 13. august 2013 Men om hybelen/leiligheita hybelen er i har adresse med tal og bokstav så skal du ikkje oppgje bolignummer. Eg spurte om dette på skattekontoret, då kunne han fortelje meg at sidan det var bokstav og, så er det ei spesifikk adresse.
Skjoldmøy Skrevet 13. august 2013 #11 Skrevet 13. august 2013 Men om hybelen/leiligheita hybelen er i har adresse med tal og bokstav så skal du ikkje oppgje bolignummer. Eg spurte om dette på skattekontoret, då kunne han fortelje meg at sidan det var bokstav og, så er det ei spesifikk adresse. Det stemmer ikke nødvendigvis, fordi det kan være flere leiligheter i samme oppgang, evt med inngang på samme side av huset, som deler bokstav. En firemannsbolig med to leiligheter oppe og to nede vil som regel ha to leiligheter med adresse 1A og to med 1B. Et firemanns rekkehus har 1A, 1B, 1C OG 1D. Noen steder får nye flermannsboliger som i første eksempel A, B, C og D slik som rekkehus får, men dette gjelder bare en liten andel av slike hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå