Gå til innhold

Fortell meg om din(/deres) morgenrutine :)

Gjest Cevita

Anbefalte innlegg

I hverdagene når det er skole.

Våkner jeg av mannen som kysser meg før han står opp kl 06.15.

Stjeler dyna hannes og sover til kl er 7 da ringer klokka for første gang, slumrer til 07.30 og så står jeg opp. Går på bade og kler på meg, vekker guttene,de steller seg og så kler de på seg.Ned og ordner frokost til de. så spiser de.

Vekker stedatra mi kl 08.00.

Smører matpakke og pakker klar sekkene.

Guttene ser litt tv mens de venter på at klokka skal bli 08,20, da er det på meg sko og ytterklær og så går de ned til veien og venter på bussen. Da tar jeg min første røyk om mårran mens jeg ser at ungen drar med bussen.

Når ungene er dratt blir det en dusj på meg og så steller jeg meg og sminker meg. Spiser litt og så starter jeg på de daglige gjøremål, ta opp av fryseren middag, vaske klær, klippe plæna, handle, eller dra på besøk osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Står opp halv seks, går på do, klasker vann i ansiktet, fuktighetskrem, på med linsene, deodorant, sitter i senga og sminker meg litt, kler på meg i full fart og tusler til jobb fem over seks. :) noen ganger spiser jeg en banan på veien.
Kunne ønske jeg klarte å stå opp en halvtime tidligere sånn at jeg fikk bedre tid!

Tror det kommer til å bli tungt å stå opp halv seks når vinteren og mørket kommer :sukk:

Endret av Avi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Må veldig sjeldent opp tidlig, men om jeg må så er det;

Stå rett opp når klokka ringer.

Kaffe/snus samtidig som jeg sjekker nyheter (10 minutter)

pusse tenna

kle på meg

Dynke huet i vann og gre det om jeg har hår. Er jeg barbert tar det enda kortere tid.

Alt tar cirka 15 minutter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Hater å stå opp tidlig men jeg syntes det er verre å ha dårlig tid. Så jeg står opp tidlig.

Står opp 06.00-06.15. Setter på kaffen og tar en røyk. Drikker kaffe i ca en halvtime-trekvarter mens jeg tråler internett før jeg så spiser frokost rundt 07.00.

07.20 ca går jeg tur med hunden. 08.00 sminker jeg meg litt, pusser tennene og fjaser litt rundt (nyhetene, gi katten mat, facebook osv) før jeg går til bussen 08.40.

Jeg elsker å ha gode rutiner om morgenen, og jeg elsker å ha god tid. Står jeg opp senere blir jeg stresset og får en dårlig start på dagen. Er kjempedeilig å ha våknet ordentlig før jeg skal dra, og jeg tar det rolig om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp kl. 6. Setter på kaffe og lager matpakke til meg og datteren min på 4 år. Slå på barne-TV, og vekker vesla 6:30. Hjelper henne med å stelle og kle på seg, så tar vi Sanasol, deretter lager jeg frokost til henne. Hun ser på TV mens hun spiser. Jeg steller meg selv og kler på meg, pakker sekkene, kler på oss ytterklær og så går vi, ca. 7:30.

Jeg blir helt forvirret hvis rutinene brytes - snakk om vanemenneske :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Står opp halv 6. Sjekker dataen, eldstemann står også opp å begynner å mase om å se noe på youtube, så setter på en sang. Han danser og koser seg. Så lager jeg matpakker og så står yngstejenta opp, skikkelig b-menneske, må ligge litt på sofaen under dyna og på puta si. Samboeren går ut med bikkja, samboeren kommer inn. Skifter på unga klær. Går i dusjen, gidder sjelden å sminke meg. Ut døra kvart over 7. Levere i barnehagen halv 8. Og buss til jobb etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står opp 0630. Tar en kjapp dusj, kler på meg og sminker meg. Noen dager spiser jeg frokost hjemme, og da bruker jeg gjerne en halvtime - 45 minutter på frokost og kaffe. Andre dager er det mye som venter på jobben, så da blir det fort til at jeg stapper en nutrilett-bar i veska som jeg har til frokost foran PCen på jobb. Da sykler jeg så fort jeg kan til jobben etter å ha dusja, så da er jeg på jobb 30 minutter etter at klokka har ringt.

Anonymous poster hash: d80e9...da8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snooze en time med 5min intervaller. Endelig dra seg opp, ikke rekke spise eller dusje. Dra.

Endret av kråkefjas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står vanligvis opp 6.15. Bruker tiden fram til 7 på å spise frokost, vaske meg, evt dusje om jeg ikke har gjort det om kvelden, sminke meg, finne fram klær til meg selv og veslegutt på 1,5. Vekker mannen og veslegutt kl 7. Da drar jeg enten på jobb og lar de to andre styre seg selv, eller så hjelper jeg til med gutten og så har klokka plutselig blitt halv åtte før jeg drar. Syns jeg har det rimelig greit om morgenen. En av fordelene med at mannen leverer de fleste morgener. Leverer jeg, står stort sett mannen opp tidlig og har dratt før sju. Da skifter jeg bleie på gutten og gir ham litt yoghurt (siden han ikke klarer å vente til frokost i barnehagen), før han bæres ut døra. Hakket mer stress når jeg har ansvaret for barn om morgenen. Men heldigvis er han alltid så hoppende glad for å se oss og lekene sine igjen når han våkner, at alt går smooth - han glemmer til og med å protestere på å få skiftet bleia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du en av dem som bruker 10 min fra du våkner til du er ute av døra, eller er du en av dem som tar deg god tid med kaffekoppen og avisa? Lufter du hunden? Vekker du ungene? Smører du matpakker? Bruker du 45 min på badet? får du inn en treningsøkt?

Når står du opp? Hva gjør du? og når setter du evt. avgårde ut av døra?

Hvorfor jeg lurer på dette?

Egentlig bare fordi jeg lurer på hva som skjer hjemme hos deg i tidlige morgentimer, og litt fordi jeg starter i jobb igjen på mandag, og tenkte å bli inspirert av lure morgenfugler.

Står opp 0640. Da skal bikkja på do først. Så går jeg på badet, og er ferdig der i 07-tiden. Så skal bikkja ha mat, og jeg ordner min lunsj, og spise raskt frokost. Så får den firbeinte tilbud om en ny tur på do, før jeg drar 07.30.

Andre dager står jeg opp en time tidligere, leverer hunden, og gjør samme rutine som ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå så går jeg verken på skole, og jeg søker på jobb. Så mine morgenrutiner er:

Klokka ringer kl 9 ( vil helst ikke sove bort hele dagen)

Slumrer til ca halv 10-10, kanskje halv 11 hvis jeg er veldig trøtt. Men står som regel opp halv 10

Går på do, renser ansiktet, pusser tennene. Tar kanskje en dusj

Spiser frokost og ser på tv i mens

Sminker meg, retter håret, kler på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner av vekkerklokke kl. 6.00

Grabber til meg macen, oppdaterer meg på nyheter ol

Står opp fra senga kl. 6.10

Går inn på kjøkenet

Spiser ett rundstykke og drikker ett glass appelsinjuice

Dusjer kl. 6.25

Sminker meg kl. 6.40

Går inn i klesrommet 6.50

Går ut døra kl. 7.00

Går til jobb

Er framme på jobb 7.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står opp halv sju. Ligger å slumrer i senga/sjekke facebook, instagram osv i alt fra 1-10 minutter. Så står jeg opp, finner fram klær, drar ned på badet, dusjer, føner håret, setter håret i en dott mens det er litt småfuktig (for å få krøller). Da har det gått ca en halvtime og klokka er sju. Så lager jeg frokost og matpakke, en kopp te, og setter meg med dataen, eller ser på tv mens jeg spiser. Halv åtte gpr jeg på badet og tar på fuktihetskrem og litt maskara, tar ut hårdotten, fikser håret, og pusser tennene. Når klokka er kvart på åtte løper jeg ned til buss-stasjonen, åtte drar bussen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ca 45 minutter før vi er ute av døren (meg og barna)

kvelden før, smør jeg niste, og frokost, og finner frem rene klær til barna:)

Så når klokken piper 6.00, vekker jeg ungene, så tar jeg plastikken av skivene og serverer frokosten:) når de har spist så er det på badet og skylle seg i dusjen og tannpuss. Så kler de på seg de fremlagte klærene:) så da har vi ca 20 minutter til lek og moro før vi går til bussen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp og går rett til kjøkkenet for å steke og koke frokost og kaffe. Så går jeg på badet. På do, dusjer og renser ansiktet. Smører meg med body loation og ansiktskrem. Håret i en tutt. Tilbake på kjøkkenet for å spise imens jeg leser avis eller sjekker siste nytt med mobilen. Tilbake på badet for å sminke meg og fikse håret.

Anonymous poster hash: 3adb2...1b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våkner mellom klokken seks og halv syv en gang. Ligger i senga og sjekker mobilen (facebook etc.), og svarer på mail og meldinger som har tikket inn i løpet av natten (bor i en annen tidssone en familie og venner). Ligger og drar meg sånn i et kvarter før jeg hopper i dusjen, noe jeg må gjøre hvis jeg skal fungere på morgenen. Etter en kjapp dusj lager jeg kaffe og går og kler på meg, deretter sminker jeg meg. Alt dette til sammen tar som regel rundt tre kvarter. Når jeg begynner å bli klar setter jeg meg på pcen med kaffe og en sjelden gang noe å spise, og blir sittende der til det er ca 5 minutter før klokka er halv åtte, da ordner jeg håret som har fått lufttørke så lenge som mulig. Drar hjemmefra ca ti over halv åtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp, tar med bikkja på en joggetur, ser til at hestene har det bra, spiser frokost, springer gjennom dusjen, kler på meg og pusser tennene, og jeg er good to go. Tar i underkant av tre kvarter. :)

Anonymous poster hash: 1f69b...a67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Jeg er en av 10minutterne! Står opp, kler på meg, pusser tenna og løper ut døra!

Hvis bikkja er hjemme og resten skal avgårde må jeg opp 5 minutter før så jeg får sluppet ut hu litt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp, tar med bikkja på en joggetur, ser til at hestene har det bra, spiser frokost, springer gjennom dusjen, kler på meg og pusser tennene, og jeg er good to go. Tar i underkant av tre kvarter. :)

Anonymous poster hash: 1f69b...a67

Hvor bra for kroppen er det å ta en joggetur når du ikke har spist noe..? x.x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...