Gjest StivKuling Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Hei! Har et lite problem med min kjære akkurat nå. Vi er begge i begynnelsen av tjueårene og har vært sammen i ca 5år. Vi krangler sjeldent og går godt sammen som par. I dag morges dro han ut for å fikse noe og lovet å komme rett hjem etter han hadde gjort det han skulle. (Det tok ikke så lang tid) Så nærmer klokka seg halv tre og han har fortsatt ikke kommet, så jeg sender melding og spør hvor det blir av han. Han svarer ikke, så jeg prøver å ringe. Han svarer ikke, så jeg prøver å ringe igjen. Da legger han på og skur av mobilen. Får senere melding om at han er der og der. Jeg bestemmer meg for å ta meg en kjapp tur til mine foreldre, for jeg ser de så sjeldent. Sender han melding og sier ifra.. Da virker det som at han blir sur på meg. Jeg spør hva som er feil, men får kun et kort og avvisende "ikke noe". Blir litt frem og tilbake, men jeg får fortsatt bare avvisende og korte svar. Jeg sendte han melding for en time siden og spurte om det gikk bra, fikk ikke noe svar og jeg prøvde å ringe han igjen, uten å få svar.. Han ignorerer meg! OG JEG ANER IKKE HVORFOR!! Han legger på når jeg ringer og svarer ikke på sms. Hva skjer?
Hecubaa Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Tja.. Indre krise? Eller kanskje han planlegger en overraskelse til deg Dette er veldig teit oppførsel av han men utover det er det ingen her inne som kan gi deg noe svar på spørsmålet tror jeg. 2
MissEi Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Du får ta tiden til nytte å vente til han kommer hjem;)
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Kanskje han syns du er for intens og masete? Noen som hadde insistert på kontakt konstant hadde fort gjort meg temmelig lei. Anonymous poster hash: f1df3...68b 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Sånn går det når smågutter flytter hjemmefra. Anonymous poster hash: 4ba0d...0d7 6
Gjest StivKuling Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Jeg føler det slik at han kan gjøre hva han vil når han vil, men dersom jeg har lyst til å gjøre noe annet enn å sitte hjemme å glo i veggen og vente på han hele-tiden så er det feil. Jeg klarer meg fint uten kontakt med han en dag, men nå prøver jeg å finne ut av hva som er feil slik at vi kan ordne opp. Skal jeg møte bestevenninna mi så blir han småfurten, men at han skal møte sine venner tar han som en selvfølge! Jeg har nesten ikke kontakt med mine egne foreldre, søsken eller venner lengre og synes det var på tide med et lite besøk til mamma og pappa nå. Blir så jævlig lei dette!
Gjest StivKuling Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Sånn går det når smågutter flytter hjemmefra.Anonymous poster hash: 4ba0d...0d7 Bor hos hans familie, så nei.
jukajuka111 Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Snakk med han og si akkurat det du sa her, verre er det ikke. 1
Gjest StivKuling Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Snakk med han og si akkurat det du sa her, verre er det ikke. Er ikke så lett når han ikke svarer og legger på når jeg ringer for også skru hele mobilhelvete av.
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Jeg føler det slik at han kan gjøre hva han vil når han vil, men dersom jeg har lyst til å gjøre noe annet enn å sitte hjemme å glo i veggen og vente på han hele-tiden så er det feil. Jeg klarer meg fint uten kontakt med han en dag, men nå prøver jeg å finne ut av hva som er feil slik at vi kan ordne opp. Skal jeg møte bestevenninna mi så blir han småfurten, men at han skal møte sine venner tar han som en selvfølge! Jeg har nesten ikke kontakt med mine egne foreldre, søsken eller venner lengre og synes det var på tide med et lite besøk til mamma og pappa nå. Blir så jævlig lei dette! Det ringer en alarmklokke her, angående hans oppførsel og ting han sier til deg i forbindelse med at du treffer dine venner og familie. Og det bekymrer meg at du nesten ikke har kontakt med dine egne foreldre, søsken og venner pga hvordan han er. Du kan godt lese sjarmør og tyrann for å lese om helseskadelige mennesker og hvordan å beskytte seg mot dem. Det finnes mange forskjellige grader av helsefarlige mennesker. Noen har noen av disse helseskadelige (for andre) trekk i mindre grad. F.eks å gi andre skyld for at de er sinte, å manipulere, gjøre ting for å ha makt, er bare noen av disse trekkene. Du bør sette grenser, og ikke la han påvirke hvor ofte du har kontakt med dine venner/familie. Hvordan er han ellers? Hvordan har du det i forholdet med han?
Mireille Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 Må du snakke med han akkurat nå, på telefon da? Det kan vel vente til dere kommer hjem?! Uansett så virker det som et ganske usunt forhold om han blir gretten av at du går ut med venner o.l., men at han skal få gjøre som han vil - det grenser til psykopatiske (midhandler) trekk (just saying). Det er ikke ditt ansvar om han er i dårlig humør. Du sier at du ikke vet hva som er galt, og da er det heller ikke din skyld - du er mer berettiget til å være sur når han ikke kommer hjem som avtalt og ikke melder ifra. Det skal aldri være ditt ansvar å holde han i godt humør. 3
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 Har han problemer, f.eks stress, for tiden? Er han i arbeid?
Havbris Skrevet 8. august 2013 #13 Skrevet 8. august 2013 Dette må da være en påminnelse om at dere kommuniserer dårlig? Dere har vært sammen 5 år og har så lite kontakt at du må spørre på KG om hva som skjer? Mannen kunne sendt deg en sms for å forklare situasjonen, verre burde det ikke være. 3
Gjest Differ Skrevet 8. august 2013 #14 Skrevet 8. august 2013 Ved første innlegget så virka det som lyn fra klar himmel at han oppfører seg sånn. Men så nevner du at han reagerer på at du møter en venninne og har lite kontakt med dine folk pga han. Det betyr at det er dårlig stemning i forholdet deres. Og jeg tror at det ligger noe mer bak at han er stille nå. Det er noe du overser. Dette sier jeg fordi du ikke følte at info om det negative i forholdet var viktig for at vi skal få bedre innsyn i hva som kan være galt. Da tyder det på at du overser visse ting som kan være viktige. Det trenger ikke å ha vært en krangel eller noe sånn. Det kan ha vært dårlig stemning pga andre ting. Han rømmer tydeligvis fra noe. Mennesker gjør sjeldent ting helt uten årsak, spesielt når det er ute av karakter for dem. Jeg syns ikke du er masete. Hvis det er vanlig for dere å si fra hva dere skal og når dere skal hjem, så er det jo rart at han slår av tlf sin og ignorerer deg. Da må han tåle at du stiller spm og ringer noen ganger. Vil han ha slutt på maset, får han svare.
jukajuka111 Skrevet 8. august 2013 #15 Skrevet 8. august 2013 Er ikke så lett når han ikke svarer og legger på når jeg ringer for også skru hele mobilhelvete av. Dere skal vel snakke sammen en annen gang? Ikke stress med det og ta tiden til å gjøre noe du vil, kanskje han ville ha en 3-4 timers pause.
Gjest StivKuling Skrevet 8. august 2013 #16 Skrevet 8. august 2013 Det ringer en alarmklokke her, angående hans oppførsel og ting han sier til deg i forbindelse med at du treffer dine venner og familie. Og det bekymrer meg at du nesten ikke har kontakt med dine egne foreldre, søsken og venner pga hvordan han er. Du kan godt lese sjarmør og tyrann for å lese om helseskadelige mennesker og hvordan å beskytte seg mot dem. Det finnes mange forskjellige grader av helsefarlige mennesker. Noen har noen av disse helseskadelige (for andre) trekk i mindre grad. F.eks å gi andre skyld for at de er sinte, å manipulere, gjøre ting for å ha makt, er bare noen av disse trekkene. Du bør sette grenser, og ikke la han påvirke hvor ofte du har kontakt med dine venner/familie. Hvordan er han ellers? Hvordan har du det i forholdet med han? Han er vel grei ellers og en ganske snill og grei mann! Han har mange gode kvaliteter og jeg føler meg trygg i hans nærvær. Noe jeg har stusset over er at hvis jeg spør han pent om å kjøre/hente meg et sted så er bensinprisen så høy og det er så dyrt å kjøre, men et par timer senere kan han være ute å kjøre med venner i flere timer + kjøre venninner hit og dit, da er ikke bensinprisene så verst lengre. Eg har det bra i forholdet, det bare tærer på meg at jeg føler at jeg ikke kan gjøre noe uten å få det godkjent fra han først. Jeg føler meg litt innesperret og var overhodet ikke så asosial før som jeg er nå. (Før var jeg ofte med venner, nå er Kr kanskje med bestevenninnen min 1gang hver tredje måned)
Havbris Skrevet 8. august 2013 #17 Skrevet 8. august 2013 Han er vel grei ellers og en ganske snill og grei mann! Han har mange gode kvaliteter og jeg føler meg trygg i hans nærvær. Noe jeg har stusset over er at hvis jeg spør han pent om å kjøre/hente meg et sted så er bensinprisen så høy og det er så dyrt å kjøre, men et par timer senere kan han være ute å kjøre med venner i flere timer + kjøre venninner hit og dit, da er ikke bensinprisene så verst lengre.Eg har det bra i forholdet, det bare tærer på meg at jeg føler at jeg ikke kan gjøre noe uten å få det godkjent fra han først. Jeg føler meg litt innesperret og var overhodet ikke så asosial før som jeg er nå. (Før var jeg ofte med venner, nå er Kr kanskje med bestevenninnen min 1gang hver tredje måned) Les det du skriver selv, en gang til. Du sier at du føler deg trygg samtidig som du uttrykker at du ikke kan gjøre noe uten hans godkjenning. Dette rimer ikke godt, og noe er ikke i balanse i dette forholdet, slik jeg ser det. 11
Gjest Faerunpedia Skrevet 8. august 2013 #18 Skrevet 8. august 2013 Ikke nedprioriter venner pga ham. For det første er det ikke riktig at han "kontrollerer" deg, for det andre, hva hvis forholdet tar slutt? Venner er viktig å ta vare på.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #19 Skrevet 8. august 2013 Åpenbart kommunikasjonsproblemer. Og han prøver nok å fortelle deg massevis i småhint, som å ignorere deg bl.a. Jeg kan vel bare tippe, men jeg antar han også "hinter" frem problemene sine ved å heller sove på gjesterommet? Eller ikke snakker verbalt med deg i det hele tatt om viktige ting, som følelser og slikt? Just sayin. Anonymous poster hash: 7c669...bea 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #20 Skrevet 8. august 2013 Vi har det jo bra sammen, men plutselig blir han sånn ut av det blå. Jeg synes det er dårlig gjort å være sånn mot meg. Han har faktisk vært sånn tidligere når han var på bar med ei venninne... Har enda ikke hørt noe spesielt fra han siden jeg startet tråden. Bare et "Er hos *navn* på *stedsnavn*" Han påstår at det ikke er noe, men hvis det ikke hadde vært noe hadde han ikke vært sånn mot meg heller. Eller? En annen mulighet kan jo være at han er sur på/har krangla med mora si. Da kunne han ihvertfall sagt ifra at "jeg er ikke i humør pga blablabla" På en side så har vi det bra, jeg føler meg trygg hos han osv, men så snur det helt plutselig. Han blir sur og ignorerer meg og jeg blir da usikker på han og forholdet. Han er ikke en person som snakker om følelser og ting som skjer i livet, men han er veldig påpasselig med at JEG skal fortelle alt som skjer på innsiden hos meg. Når han kommer hjem (om han kommer hjem i det hele tatt) regner jeg med at han ikke gidder å kaste så mye som et blikk på meg før han dusjer og legger seg... /TS - StivKuling Anonymous poster hash: b692c...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå