Gå til innhold

Hvorfor mange menn foretrekker at kvinner har langt hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje menn ikke selv er klar over grunnen, men de bare vet at det er slik? ;)

"Langt hår

En undersøkelse gjennomført av Pantene avdekket at hele 82 prosent menn mener håret til en kvinne er hemmeligheten bak hennes sex-appell.

De mener også at det er viktigere bryster og utringning.

I tillegg favoriserte nesten halvparten langt hår, men det trengte ikke være like langt som Rapunzel sitt. «Bare så det var litt å ta i» uttrykte de fleste.

«Langt hår er et tegn på femininitet og ungdommelighet, som igjen indikerer fertilitet og kvinnens mammapotensiale», forklarer Yvonne Fulbright, PH.D. og ambassadør for Astroglide.com."

http://www.nettavisen.no/tjenester/article3446360.ece

Videoannonse
Annonse
Gjest RamaLama
Skrevet

Mammapotensiale ja :fnise: Det forsvinner fort det håret når det blir benyttet som klatretau, fingerheklingsmateriale og gripepunkt..

• Liker 4
Skrevet

Så er det jo noe å holde i også når man blir tatt bakfra :lur:

• Liker 14
Skrevet

Jeg tror nok at det stemmer at de fleste menn foretrekker langt hår, men jeg syntes det tallet, 82%, var litt høyt. At det er en shampoprodusent som har gjennomført undersøkelsen gjør det ikke mer troverdig.

For meg så høres det ut som en løgn .

Jeg tenker at de har blitt stilt spørsmålet i en setting hvor pupper og rumpe ikke var helt stuereine svar og at slik "et vakkert smil" eller "langt hår" var bedre alternativer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så er det jo noe å holde i også når man blir tatt bakfra :lur:

Den der er så oppbrukt. Om noen hadde prøvd det der med meg (holde fast i håret mitt), hadde jeg søren meg vridd meg vekk.

Anonymous poster hash: 813f0...e4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Langt, tilsynelatende sunt hår er et tegn på at kroppen over lengre tid har mottatt nok næring, blondt hår er et tegn på ung alder. Det er veldig merkelig å bruke "mammapotensiale" i denne sammenhengen. Grunnen til at noe hårlendge ofte foretrekkes er nok at "sunt", langt hår er et tegn på varig tilgang til mat - tilgang på mat betyr at kroppen mer sannsynlig kan bære frem et barn. For en drittartikkel du linker til, TS.

Anonymous poster hash: 89a26...44d
Skrevet

Jeg tror nok at det stemmer at de fleste menn foretrekker langt hår, men jeg syntes det tallet, 82%, var litt høyt. At det er en shampoprodusent som har gjennomført undersøkelsen gjør det ikke mer troverdig.

Jeg tenker at de har blitt stilt spørsmålet i en setting hvor pupper og rumpe ikke var helt stuereine svar og at slik "et vakkert smil" eller "langt hår" var bedre alternativer.

Kanskje du har rett! :)

Her; mer om hva menn ser :wow: etter:

http://www.forskning.no/artikler/2010/september/266623

Og om hvorfor menn mister håret ;)

http://www.forskning.no/artikler/2012/februar/312511

Skrevet

Langt, tilsynelatende sunt hår er et tegn på at kroppen over lengre tid har mottatt nok næring, blondt hår er et tegn på ung alder. Det er veldig merkelig å bruke "mammapotensiale" i denne sammenhengen. Grunnen til at noe hårlendge ofte foretrekkes er nok at "sunt", langt hår er et tegn på varig tilgang til mat - tilgang på mat betyr at kroppen mer sannsynlig kan bære frem et barn. For en drittartikkel du linker til, TS.

Ok. Takk for tilb.mld!

Du peker på viktige ting!

Også det at kvinnen har lys hud er attraktivt.

Brede hofter er også viktig.

Alle disse tingene ligger sikkert i genene, og menn ser kanskje etter visse ting hos kvinner uten at de trenger å være bevisst på det, men at det kanskje er underbevisst?

Skrevet

Mammapotensiale ja :fnise: Det forsvinner fort det håret når det blir benyttet som klatretau, fingerheklingsmateriale og gripepunkt..

Ikke alle kvinner lar seg forfalle etter fødsler. Min mamma hadde (og fortsatt har) hår til livet omtrent. Brukte aldri det som klatretau, fingerheklingsmateriale eller gripepunkt :klo:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Alle disse tingene ligger sikkert i genene, og menn ser kanskje etter visse ting hos kvinner uten at de trenger å være bevisst på det, men at det kanskje er underbevisst?

Sosialisering og samfunn har stor påvirkning på preferansene våre, men det er evolusjon som har ført til at mange ubevisst foretrekker lengre hår, ja.

Gjest RamaLama
Skrevet

Ikke alle kvinner lar seg forfalle etter fødsler. Min mamma hadde (og fortsatt har) hår til livet omtrent. Brukte aldri det som klatretau, fingerheklingsmateriale eller gripepunkt :klo:

Skrev ut fra personlig erfaring, har ikke barn selv, men de små jeg møter griper alltid etter håret mitt og skal tvinne på det og dra i det. Kjenner flere som må sette det opp hele tiden og som har klippet det av pga. fikling :) Handler ikke om å la seg forfalle, hvorfor tolket du det slik? :)

• Liker 2
Gjest Moirai
Skrevet

Jeg tror nok at det stemmer at de fleste menn foretrekker langt hår, men jeg syntes det tallet, 82%, var litt høyt.

Det er ikke det som står der heller. Det står at 82% mener håret er viktig for hennes sexappell. Og nesten halvparten favoriserte langt hår. Det betyr faktisk at flertallet liker kort hår eller ikke bryr seg.

• Liker 1
Gjest Svampebob1
Skrevet

Det spørs nå hvilket perspektiv du tar dette fra.

Om spørsmålet var om menn ikke ville ha hatt interesse for ei dame dersom hun hadde hatt kort hår, så ville nok prosentandelen vært mye lavere. Så ja, da blir det en løgn.

At 82% av menn foretrekker langt hår på damer er nok ingen løgn. Nå er det slik at man ikke alltid får det man drømmer om og at det som oftest er helt andre ting enn fysiske attributter som gjør at 2 mennesker ender opp i et partnerskap.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke det som står der heller. Det står at 82% mener håret er viktig for hennes sexappell. Og nesten halvparten favoriserte langt hår. Det betyr faktisk at flertallet liker kort hår eller ikke bryr seg.

Riktig. Og mange kler faktisk kort hår bedre enn langt hår, pga ansiktsform.

Kanskje de som har det mest attraktive ansiktene også kler langt hår best?

Mange som har et smalt ansikt kan lage en illusjon av at ansiktet er bredere ved å bruke spesielle frisyrer, som bla en del korte frisyrer (Langt, ukrøllet/ubølget hår kan få ansiktet til å virke enda lengre/smalere) Mange oppfordrer til å bruke en frisyre som gjør ansiktet bredere og/eller kortere dersom

man har et smalt og/eller langt ansikt. Grunnen må vel nettopp være at det er for at den ansiktsformen de prøver å skape en illusjon av å ha, er den mest attraktive.

Plasseringen av munn, nese, øyne, og proporsjonene og ansiktsform leste jeg om at var de samme for et vakkert, attraktivt ansikt, uansett hvor i verden man er. Ill.vit hadde en artikkel om dette. Det er kanskje denne:

http://illvet.se/manniskan/jakten-paa-ett-perfekt-ansikte

En digresjon: Lukt er også viktig i forb. m tiltrekning. Her om hva kvinner finner tiltrekkende i forb. m duft hos menn:

http://illvit.no/mennesket/kjaeresten-skal-lukte-som-far

AnonymBruker
Skrevet

Vel, nå har jeg hatt langt hår i 12 år men har aldeles ikke draget på menn og er evig singel. Så nei, man blir ikke mer attraktiv med langt hår.

Anonymous poster hash: e8b58...e59
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis menn favoriserte blond hår og lys hus, burde vel alle andre enn nordeuropeiske dødd ut?

Anonymous poster hash: 6dee6...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Nesten helt utrolig at jeg har sånn draget da! Har hatt kort hår i 12 år. Ser ikke ut til å skremme noen :-)

Anonymous poster hash: 28f58...6f6

• Liker 1
Skrevet

Eh, ja for det å klippe håret er det samme som å la seg forfalle!
  • Liker 2
Skrevet

Eh, ja for det å klippe håret er det samme som å la seg forfalle!

Når man gjør det bare fordi man passerer en viss alder eller får barn, så ja.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...