Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren min igjennom 3 år skal sone en lenger fengselsdom om ikke så altfor lenge.. Det blir veldig rart å bo alene etter så mange år sammen. I tillegg er jeg spent på hvordan det vil være å ha kjæresten sin bak murene.. Hvor mye kontakt får vi ha, på hvilke premisser vil kontakten skje, hvor lenge får vi ringe hverandre osv osv..

Er det noen her som har erfaringer rundt dette å dele?

Takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tittelen skulle selvsagt være 'skal sone fengselsdom' - ikke i fengselsdom..

Skrevet

Det kommer vel an på hvor han skal sone. På åpne anstalter kan du besøke han på cella og gå fritt rundt inne på området sammen med ham, men i lukkede fengsler må dere være på et besøksrom.

Skrevet

En kamerat av meg skal sone. Da får han treffe kjæresten en gang i uken, samt 20 min tlf pr uke. DET ække mye ass.

Skrevet

Det kommer helt ann på hvilket sikkerhetsnivå han skal sone, og hvilket fengsel han skal sone i. I høysikkerhetsfengsel, får de ringe inntil 20 minutter i uken, og ofte kun motta et besøk i uken. Disse minuttene og besøkene skal da fordeles på både familie og venner/samboer

Skrevet

Hvis du sier hvor han skal sone er det lettere å si hva besøksregler er...

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Samboeren min igjennom 3 år skal sone en lenger fengselsdom om ikke så altfor lenge.. Det blir veldig rart å bo alene etter så mange år sammen. I tillegg er jeg spent på hvordan det vil være å ha kjæresten sin bak murene.. Hvor mye kontakt får vi ha, på hvilke premisser vil kontakten skje, hvor lenge får vi ringe hverandre osv osv..

Er det noen her som har erfaringer rundt dette å dele?

Takk! :-)

Hva i alle dager har han gjort som gjør at han skal sone en "lenger fengselsdom" å som gjør at du fortsatt gidder å bo med han?

Regner med at det ikke er en liten forseelse han har gjort...

Anonymous poster hash: 5fde4...3e9

• Liker 5
Gjest Phoenix
Skrevet

Som andre sier, det spørs helt hvor han skal sone straffen sin.

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager har han gjort som gjør at han skal sone en "lenger fengselsdom" å som gjør at du fortsatt gidder å bo med han?

Regner med at det ikke er en liten forseelse han har gjort...

Anonymous poster hash: 5fde4...3e9

Om så, det er hennes valg og tydligvis noe som ikke spiller størst rolle i deres forhold. Kanskje det var noe stort, kanskje ikke. Betyr ikke at mannen er en kriminell hardbarka morder av den grunn, kan være en bra mann uansett tidligere og småtenkte valg. Har en kamerat som sitter sitt 3 år, pga en småtenkt men alikavell stor tabbe, men han er helt utrolig fantastisk dog!

Så det er vel opp til TS, og ikke oss og dømme :)

Og som sagt, TS, det kommer helt ann på hvilket fengsel han skal inn i.

Anonymous poster hash: fdf0c...a4b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min sitter inne, han sitter i et fengsel med lavt sikkerhetsnivå. Han kan ringe så mye han vil men han tjener ca 300 kr i uken og de pengene går til telefonkort og snus. Det koster 4 kr i minuttet så det blir jo ikke all verden vi får snakket. Vi sees en time i uken. Når han ringer så står det skjult nummer men jeg vet at noen fengsler ikke har det sånn, feks bastøy. Da kan du ringe opp igjen så blir det ikke så dyrt.

Anonymous poster hash: a939e...d59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...