Gå til innhold

Rare retter man lager kun til seg selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De fleste ser litt rart på meg når jeg henter et flatbrød (helst korni), smører på et tykt lag med rømme og så drysser en god del salt oppå og spiser dette.

Jeg kan også dyppe en skje i rømme og strø salt på.

Salt og rømme er en digg kombo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ser litt rart på meg når jeg henter et flatbrød (helst korni), smører på et tykt lag med rømme og så drysser en god del salt oppå og spiser dette.

Jeg kan også dyppe en skje i rømme og strø salt på.

Salt og rømme er en digg kombo!

Jeg ble sett rart på når jeg blandet masse mais rett oppi rømmeboksen og rørte inn masse grillkrydder og spiste det rett fra boksen.

Anonymous poster hash: 665f5...d5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med leverpostei dyppet i kakao ♡

Anonymous poster hash: 1934f...b0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knekkebrød med ost og grillkrydder i mikroen til osten smelter

Ris, smør, ost og mais

Kun mais

Macaroni, smør, ost og grillkrydder

Restekjøttdeig fra kjøleskapet med ketchup, ost og grillkrydder i mikro 2 min(min favoritt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg er alene, men bare noen få ganger i året, lager jeg stekte maiskolber med utilgivelige mengder smør og salt på. Elsker det!

Hver gang jeg lager gulrotkake må jeg alltid lage nesten dobbel porsjon kremost frosting. Jeg spiser resten av frostingen med en skje. Har av og til bær på.

Den siste der er jeg utrolig flau over! Gjør det KUN når jeg er sikker på at jeg kommer til å være alene noen timer.

Hvorfor gjør ikke jeg det samme??!! :sjokkert::sjokkert::sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før pleide jeg å lage kakerøre bare for å spise røra. Det var før jeg oppdaget mugcakes :danse:

Ellers har jeg ingen rare ting jeg lager bare til meg selv. Eller, hvit baguette med aioli, kanskje?



Anonymous poster hash: f2482...ff6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

off.

Nugatti fra boksen med skje

Browniedeig

Rosa melis

Makaroni og ost med hvitløk og pepper. (NAM) Har gulerøtter til om jeg skal være sunn.



Anonymous poster hash: d80cd...b39
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med masse sukker og litt brunost på toppen. Har aldri hørt om noen andre som spiser brunost på havregrøt.

Fersk brødskive (må være grovt brød) med masse honning og tynt lag med brunost

Til "middag" lager jeg ofte makaroni med smeltet ost, piffi og ketchup. Varierer noen ganger med pommes frites i stedet for makaroni. Jeg kan spise dette nærmest hver dag dersom jeg er alene. Tortillachips med smeltet ost og tacosaus er også en klassiker jeg kun spiser alene. Osten blir forøvrig smeltet i microen.

Spiser også mye brødskiver med ost og har solbærsyltetøy ved siden av (spises med skje)

Brødskiver med ost mens jeg spiser en god porsjon sursild ved siden av. Sursilden kan ikke være på skiva, den må spises utenom med gaffel. Drikker helst sjokolademelk til dette.

Ellers er min standardmiddag et halvt horn med masse ost, skinke og piffi i mikroen til osten smelter. Kanskje ikke de rareste kombinasjonene, men alt dette er altså middag.



Anonymous poster hash: bbade...cf2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble en smule inspirert av denne tråden, så nå har jeg lagd nudler med smeltet ost, stekte pølsebiter og sweet chili saus. NAMME!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg spiser brødskiver med leverpostei, så må det være grov ovnsbakt leverpostei. ( den gule runde boksen er fy fy her. Ikke god!) og jeg vil ha en kopp med lipton gul te ved siden av. Det er noe med komboen leverpostei og te som er digg.

Jeg må ha smørøye i brun lapskaus.

Rømme med litt tacosaus,mais og ost oppi er veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Smør i brun lapskaus er digg. Brukte å kjøpe slik boks og hadde ii usannsynlige mengder smør når jeg bodde på hybel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke en rett som man lager men, jeg elsker den brente osten. Om vi har lasagne , for eksempel, så blir osten som har ligget på sidene brent. Det er sykt godt. Jeg foretrekker også kantene på pizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør i brun lapskaus er digg. Brukte å kjøpe slik boks og hadde ii usannsynlige mengder smør når jeg bodde på hybel.

Ikke sant. Du er den første, unntatt nærmeste familie, som har nevnt dette. Alle har sett rart på meg da jeg skal ha smør. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om gubben jobber hele kvelden så gidder jeg sjeldent å lage middag, er så kjedelig å lage middag til en! *fnise* Så da kjøper jeg den Findus Oppdag Verden greia med Chinese Noodles, har oppi en eller to bokser med babymais og vannkastanjer, også innimellom tar jeg oppi Chop Suey sausen til Blue Dragon! Beste jeg vet!! :D

Ellers blir det sånn kjedelig salat, kanskje med kylling oppi om vi har noe i frysen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje ikke så rart, men jeg har bevisst kjøpt inn og laget meg middag alene bestående av: fersk champignong, kjøttdeig og løk stekt sammen, med brun posesaus over. Dasj med pepper. Sykt godt, og kan fint finne på å ha den middagen igjen.

Bare fløtegratinerte poteter med hvitløkskrydder.

En boks med mais, heller av vannet og har i en god hvitløksdressing og spiser med skje rett fra boksen.

Frossen pose med wokgrønnsaker stekt med sweet chilisaus og soyasaus.

Har vi lomper til overs hender der jeg spiser disse med nugatti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Kjenner at jeg blir nysgjerrig på hvordan dere har kommet frem til disse rettene, jeg. :)

Mye som høres snadder ut, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskive med gulost...

... og salt & pepper potetgull under osten :spise:



Anonymous poster hash: 29f7d...4d7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt med masse sukker og litt brunost på toppen. Har aldri hørt om noen andre som spiser brunost på havregrøt.

Anonymous poster hash: bbade...cf2

Spiser gjerne brunost på havregrøt. Helt normalt der jeg kommer fra :) Men uten masse sukker da. Det liksom litt i stedet for sukkeret.

Anonymous poster hash: 9eebc...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...