Ruby Skrevet 21. april 2004 #1 Del Skrevet 21. april 2004 Hei alle sammen! Jeg har skrevet dagbok tidligere, men det var når jeg gikk gravid. Siden Ørjan nå har kommet til verden tenkte jeg at jeg skulle forflytte meg hit til de andre dagbøkene, og skrive ned noen tanker om hverdagen. For dere som ikke kjenner meg fra tidligere så har jeg altså fått en sønn som har ryggmargsbrokk. På fredag er han en måned. Han er verdens søteste lille gutt, og er så tapper og flink. Ellers er jeg gift med verdens herligste mann, vi har 2-års bryllupsdag i juni. :klem2: Jeg bor i Halden, og er 28 år. Jeg har mange rare og sprø tanker inne i hodet mitt, og noen ganger er det godt å få skrevet ned det du tenker på, derav denne dagboken. Håper at dere vil bli med på ferden. Klem fra Ruby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #2 Del Skrevet 22. april 2004 Gratulerer med dagbok!! Og med flott son! Går det bra med han, forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #3 Del Skrevet 22. april 2004 Velkommen som dagboknabo! Håper du vil trives her blant oss ikke-gravide O-U-ere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 22. april 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 22. april 2004 Gratulerer med dagbok!! Og med flott son! Går det bra med han' date=' forresten?[/quote'] Tusen takk, jo det går kjempebra med ham. Han har vært så utrolig heldig, og har følelse i både armer og bein. Bortsett fra at han har et arr på ryggen og en shunt satt inn i hodet, så er han som alle andre babyer. (Men mye nydeligere selvfølgelig... ) Han er en gladgutt, og vi synes ikke han bærer noe preg av alt han har vært igjennom. En skikkelig tøffing er han! Nå er han og pappa ute og går en tur i det fine vårværet. Jeg prøver å få unnagjort litt rydding her, men dere ser jo hvordan det ender... her på KG... :oops: Men sånn er det når man får noen timer fri... Har ikke noe lyst til å gjøre husarbeid da! Ja, Pepita, jeg kommer helt sikkert til å trives her, alle er jo så koselige her, så det er nok ikke noe problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2004 #5 Del Skrevet 22. april 2004 Godt å høre at alt går bra! No vart eg glad her!! Og sjøvsagt er han mykje finare enn alle andre babyar i heile verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 23. april 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 23. april 2004 I dag er lille Ørjan akkurat en måned. Nå ligger han og sover søtt i sengen sin etter et godt måltid. Det er så fantastisk å være mamma, det største som har skjedd meg. Han gir meg så mye, og jeg kan beundre ham i timesvis, tenk at han har lagt inne i magen min, jeg kan nesten ikke fatte det. Så er det helg igjen da, kan ikke si at jeg merker store forskjellen siden jeg bare går hjemme nå, men jeg merker jo at jeg får se litt mer til mannen min, og det er jo kjempekoselig. Skal ha noen venner til tacokveld i morgen, og det blir nok veldig hyggelig. Må passe på å holde kontakten selv om man får barn vet dere, det er mange nok som glemmer seg selv i en slik tid. Litt sosialt kan man jo ha. God helg til alle sammen, kos dere skikkelig, det skal jeg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 26. april 2004 #7 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg ville bare si at sønnen deres er helt nydelig! Håper at alt ordner seg for dere alle tre! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. april 2004 #8 Del Skrevet 26. april 2004 Må slutte meg til Liv, Ørjan er heilt herleg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 29. april 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 29. april 2004 Tusen takk Liv og Veslo for koselige hilsner, og Ørjan er stolt nå som han har fått så koselige kommentarer fra dere... Så sitter jeg her igjen da, mens Rubymannen er på jobb, og Ørjan tar seg en liten lur. Je har fått unna det emste avhusarbeidet, og skal snart ta meg en dusj, men må jo innom her for å se hva som er nytt. I går var lillegutt så flink, han hadde både fysioterapi og var på helsestasjonen for å måle og veie, og jeg skal si dere at han legger på seg godt. Det er så deilig å vite det også, for friske barn spiser mye! Vi venter på innkallelse fra Rikshospitalet om ny kontroll der, for han kan jo ikke ligge på ryggen før såret hans har grodd. Vi synes det ser veldig bra ut, men vi er jo ingen eksperter, så det er best å vente til vi har vært der inne. Håper i alle fall at vi får komme inn dit før dåpen som vi skal ha i juni. Uansett så er han en blid og snill liten gutt som man ikke kan se seg mett på. I dag er det bare herlig vær, og jeg har fått skikkelig vårfølelsen. Nå gleder jeg meg bare til grillsesongen og det å få være ute uten å ha et tonn klær på seg. Jeg har jo ogå vært så heldig at jeg har gått ned 15 kilo etter graviditeten, så jeg må nok kjøpe inn noen nye klær. Tittet litt i en katalog fra HM Rowells tidligere i dag, og der var det mye fint. Blir nok en bestilling der ja. (Kjekt med konto der altså...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 3. mai 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 3. mai 2004 Vet ikke hva det er med meg om dagen, men jeg føler meg veldig energisk... Står opp grytidlig for å ta fatt på husarbeidet, og når det ikke er mer å gjøre, så må jeg finne på noe annet. Så i går bakte jeg, ordnet i fotoalbum, ryddet i papirer osv. Er kanskje bare et lite snev av hyperaktivitet, ikke vet jeg... :klø: Jeg trodde jo at man ble veldig sliten i begynnelsen etter man har fått barn, men det stemmer ikke på meg foreløpig i alle fall. Men, så er jo lillegutt veldig snill også da, og sover mye, så jeg kan ikke klage på at jeg ikke får skjønnhetssøvnen min. I morgen skal vi på 6-ukerskontroll. Jeg synes tiden går rasende fort jeg. Snart er det 17. mai, så kommer sommeren og før vi vet ordet av det så er nok jula her igjen... Skal nyte denne sommeren fullt ut i alle fall. I juni er det fullt program med bursdag (jeg og mannen samme dag), barnedåp og bryllupsdag. Det er min tur i år til å planlegge noe på bryllupsdagen. Noen som har noen gode tips til meg kanskje? Det er vår andre bryllupsdag, og mannen gjorde en veldig god jobb ifjor... Alle tips mottas med stor takk! :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 8. mai 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 8. mai 2004 Å store skuffelse, Susanne gikk ut av Idol. Det var dumt synes ejg, for hun har vært noe spesielt hele veien. Men den siste sangen var helt feil låtvalg, og de dommerne som hele tiden klager på at deltagerne velger feil låter.... Må vel få med meg finalen alikevel, og da håper jeg virkelig at Margaret går av med seieren. Jeg liker ikke Kjartan, synes han er kjedelig og platt, og veldig selvsikker... :-x I dag er det så fint vær, at vi har tenkt oss en tur til byen med lillegutt. Kanskje vi tar årets første softis i dag, kan vel unne seg litt ekstra. :ekstra kul: Ha en fin helg alle sammen, kos dere i det herlige sommerværet!!! PS: Har forresten lagt inn noen nye bilder av Ørjan i albumet her på forumet, hvis noen vil ta en titt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 10. mai 2004 Forfatter #12 Del Skrevet 10. mai 2004 I dag er det jammen en sløv dag. Jeg og mannen gjorde rent hele huset i går, så i dag er det liksom ikke noe særlig å finne på, bortsett fra å holde på med babyen selvfølgelig. Men han sover jo så mye, og da er det greit å sitte litt foran pc'en også. Har sett etter babyklær på nett, og shoppet litt også. Har bestilt nye gardiner til både kjøkken og soverom, og de kommer før 17. mai, så da skal det pyntes. Ellers er det jo veldig spennende med Ørjan's aller første 17. mai-feiring. Han skjønner jo ikke så mye av det ennå, men det blir moro å kle ham opp og ha ham med ut i vogna med flagg og pynt. Stedatteren min på 6 år skal også være hos oss, så vi gleder oss veldig til en skikkelig barnefeiring. Skal lage til spekemat, eggerøre, potetstuing, flatbrød og rømme. Vi har ikke vært så veldig til å feire 17. mai egentlig, men nå er det jo stas! Det blir liksom noe helt annet når man har egne barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 10. mai 2004 #13 Del Skrevet 10. mai 2004 Legger igjen en liten :blomst_opp: til deg. Det høres så koselig ut å gå hjemme med en liten baby. Gleder meg til det blir min tur... Det er en del venninner som har fått barn den siste tiden, så det er ikke fritt for at man blir påvirket. Men først skal vi gifte oss, og det blir ganske stas det også! Ha en riktig fin 17.mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-hild Skrevet 14. mai 2004 #14 Del Skrevet 14. mai 2004 Hei på deg, Ruby! Oppdaget dagboka di nå - Maria sover, og jeg surfer litt mens jeg prøver å opparbeide viljestyrke nok til å fortsette med helgerengjøring av huset. Det er godt å se at det går så bra med Ørjan! Han er virkelig en nydelig liten gutt. Jeg har tittet litt på hjemmesiden hans, og jeg må si dere er flinke! Dere får kose dere i sola, så får vi håpe dette været holder til over helga, sånn at både store og små får en fin 17. mai! klem fra ragnhils og lille Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2004 #15 Del Skrevet 14. mai 2004 Ville berre sei hei, og ønske deg ei god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 14. mai 2004 #16 Del Skrevet 14. mai 2004 Heisann! Her inne trur eg nok ikkje eg har vore før, nei. Måtte berre innom og seie eit forsinka velkomen som dagbokskrivar. Og så må eg jo få seie at Ørjan er ein aldeles nydeleg gut! Ha ei god helg, og ei flott 17.mai-feiring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 18. mai 2004 Forfatter #17 Del Skrevet 18. mai 2004 Hei igjen, og vel overstått 17. mai alle sammen. Tusen takk for hilsner SuperC, Ragnhils, Veslo og Pip. Det er så koselig å se at noen stikker innom meg. :D SuperC; Ja, det er kjempekoselig å gå hjemme med en liten baby, jeg storkoser meg, og tar godt vare på denne tiden. Den går nemlig så altfor fort. Lykke til med bryllupsforberedelser, det er også veldig spennende. Selv har vi 2-års bryllupsdag 22. juni. Ragnhils; Lenge siden sist nå... he he. Skriver du ikke dagbok lenger? Du er vel kanskje altfor opptatt med Maria nå. Det er jammen spennende hvor fort de små utvikler seg. Ørjan lager søte små lyder og svarer når vi snakker til ham. Jeg kan sitte sånn i timesvis og bare småprate med ham og titte på ham. Han er den skjønneste gutten i hele verden. Kom innom en gang i mellom da, og fortell om hvordan det går. Har du lyst til å skrive mail, så send meg et pm, så kan vi utveksle mailadr. Veslo; Koselig at du stakk innom meg, håper du hadde en fin 17. mai feiring! Ha en flott uke! Pip; Håper du også hadde en flott 17. mai feiring, og Ørjan hilser og sier tusen takk for komplimentet. Nå ligger Ørjan og sover på babygymmen sin. Det har han aldri gjort før. Han er nok litt sliten fra i går, for nå har han sovet mye. Det er nesten så jeg må vekke ham for at han skal ha mat, og det pleier ikke å være nødvendig. Dagen i går var veldig koselig. Vi hadde også stedatteren min på 6 år her hos oss, og det var første 17. mai vi har feiret med barn i huset. Det er jo barnas dag, og jeg merket at jeg hadde mye mer 17. mai stemning nå, enn på de siste årene. Nå ble huset pyntet opp med lys og duker og flagg, og selvfølgelig måtte vi ha med oss barnetoget. Så var det pølsespising, is og brus (melk til Ørjan selvfølgelig).... 6-åringen fikk heliumballong og fløyte, og var veldig fornøyd hele dagen. På kvelden lagde vi en kjempegod gryterett og koste oss foran tv'en. Men jeg må innrømme at det er godt at denne dagen bare er en dag i året, for jeg var ganske sliten når jeg endelig fikk lagt meg. Det er jo typisk på denne dagen det også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruby Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 25. mai 2004 Hallo igjen! På søndagen reiste stedatteren min hjem til moren igjen. Det er nesten litt rart å ikke ha henne her. Hun storkoste seg med Ørjan, og var en tydelig stolt storesøster. :rosasmil: Det er nok stas å ikke være minstemann lenger. Det var veldig koselig å ha henne her hos oss, det var ikke det minste tegn til sjalusi heller. Og mannen min ringte til henne i sta, og da sa hun at hun skulle ønske at hun var hos oss... Det varmer oss veldig. :-D Ørjan bare vokser og vokser, og er 2 måneder og 2 dager i dag. Vi kjøper en liten gave til ham hver "månedsbursdag", så han fikk 3 små Ole Brumm bøker og to rangler på søndagen. Da han var en måned fikk han en kjempebamse, og den tar vi bilder sammen med ham for hver måned som går. Det er moro å se hvor mye han vokser. Han har begynt å småbable også, og det er kjempeskøy. Jeg kan sitte med ham på fanget i lange evigheter, jeg er bare så sjarmert av den lille gutten vår. :D Vi har fått innkallelse til Riksen igjen også. Ørjan skal ta MR, og vi skal inn dit dagen etter dåpen. De regnet med at vi måtte være der i ca. 3 døgn, så det blir spennende å se hva de mener om arret hans og om shunten. Gleder oss ikke akkurat til enda et opphold på sykehuset, men denne gangen er vi i alle fall forberedt på det, og dessuten vet vi jo at det er for å hjelpe lillegutt, og det er absolutt så verdt det. I dag får vi spisestue også. Har ventet lenge på å ha råd til det, men nå har vi spart opp noen grunker, så den kommer etterpå! Rubymannen sa at han skulle lage noe godt til oss i kveld, så vi kunne innvie spisestua. Koselig med en ordentlig spiseplass, og det går 8 mennesker rundt den. Gleder meg til å invitere venner og familie til middag. Ellers så er det dårlig vær, og jeg er helst inne. Koser meg masse med lillegutt. (Lurer på om jeg holder han for mye våken....) Det er jo så herlig å få masse tid med ham. Og når han sover så sitter jeg og ordner med fotoalbumet hans, og sitter her inne.... Får benytte sjansen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. mai 2004 #19 Del Skrevet 25. mai 2004 Er han blitt så stor alt? Hjelpe meg som tiden flyr.....synes ikke det er lenge siden han var nyfødt jeg :-) Sikkert stas for stedatteren din å bli storesøster kan jeg tro. Har hun flere søsken? Det går sikkert bra med dere på MR. Krysser fingre for det. Kos deg hjemme sammen med sjarmstrollet ditt, Ruby! Kjempekos dagbok du har forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emina Skrevet 26. mai 2004 #20 Del Skrevet 26. mai 2004 Hei! Bare tittet innom her litt,jeg Så nydelig Ørjan er Og bildene i albumet er kjempe fine :-) Ønsker deg og dine en fin kveld :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå