Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte jeg skulle bestille meg en ansiktsbehandling. Prisen er jo ganske drøy. Tenker dere at det er verdt pengene eller kan man gjøre mye hjemme selv? Hva er forskjellen?

Anonymous poster hash: ffa5f...6af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan fint gjøre mye hjemme selv.

Jeg bruker jo produkter fra hudpleiesalong. (MD), så hvorfor skal jeg gå til en hudpleier for å få huden min renset osv når jeg kan gjøre det hjemme selv?

Jeg har massasjeolje hjemme som jeg bruker til å massere typen og omvendt. Har en venninne som er hudpleier og hun har lært meg flere massasjegrep og teknikker.

Det jeg gjør i en hudpleiesalong er å fikse neglene :)

Anonymous poster hash: ef966...575
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe vits. Jeg gikk en gang, og eneste resultatet var utrolig blank hud! Hudpleieren brukte jo en helt utrolig fet krem/serum som umulig kan ha passet til min fete hud. Har hatt kviser og dårlig hud, men da gikk jeg heller til lege. Waste of money å gå til hudpleie, spør du meg.

Skrevet

Jeg fikk heller ikke så mye ut av det, for all del - det var avslappende og behagelig, men huden ble ikke noe særlig bedre. Jeg gikk jevnlig i noen mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet å røyke og har av den grunn fått en del urenheter. Har ikke lyst til å klemme på disse selv, og kunne tenkt meg en skikkelig hudanalyse. Men da tror jeg jammen med det blir med denne gangen altså...

Skrevet

Jeg synes det er unødvendig og bortkastet penger.

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg har aldri fått noen skikkelig hudanalyse før, og en skikkelig "opprenskning" i ansiktet før. Like bortkastet da?

Skrevet

Men jeg har aldri fått noen skikkelig hudanalyse før, og en skikkelig "opprenskning" i ansiktet før. Like bortkastet da?

Om du har problemer med huden, hadde jeg heller gått til lege hadde jeg vært deg.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke problemer. Noen få kviser på haka, men en del talg. Ønsker også tips i forhold til type hudpleie.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var verdt pengene. Huden ble blank og fin, og jeg fikk tips om hvilke produkter som passer til min hudtype :)

Anonymous poster hash: e9623...6d1
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå til hudlege/husSPESIALIST, hold deg unna hudpleiere på parfymerier/spa-salonger og den slags.

Anonymous poster hash: bb821...7e5
  • Liker 1
Gjest white tiger
Skrevet

Det var veldig behagelig der og da, men hun smurte meg inn med noe krem i ansiktet som fikk huden min til å se utrolig blank ut. Jeg har sensitiv hud som også er fet og jeg reagerer med å få kviser dersom jeg bruker solkrem, dagkrem eller egentlig noen form for krem i ansiktet. Jeg renser huden, that's it. Til tross for dette smurte hun meg inn i krem, og sminket meg til og med. Men ærlig talt så var jeg absolutt ikke fornøyd med resultatet. Jeg sminker meg finere selv.. I tillegg overtalte hun meg til å kjøpe et serum som skulle passe perfekt til min hudtype. Jeg var skeptisk, men tenkte å gi det et forsøk. Det endte med at huden i ansiktet nuppet seg, og var slik i en uke minst. Det gikk over etter jeg sluttet med serumet og gikk tilbake til min vanlige rutine med bare å rense huden grundig.

Rett etter timen var jeg overbevist om at jeg kom til å komme tilbake, men det kommer jeg ikke til å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det kommer ann på hva du selv vet om hudpleie om det er nødvendig eller bortkastet å gå til hudpleier. Jeg har lest meg opp såpass mye på hudpleie at for meg er det bortkastet. Jeg føler at jeg selv vet bedre hva min hud trenger enn en hudpleier. Men dersom du ikke vet hva slags type hud du har, produkter du trenger osv kan det sikkert være nyttig. Men igjen, ikke alle hudpleiere er flinke. Så jeg tror det smarteste man kan gjøre er å lese seg opp selv på hudpleie, finne ut hva slags hud man har, og hva den eventuellt reagerer på, så prøve seg frem med produktserier osv. Det som fungerer for en, behøver ikke fungere for en annen. Min hud f.eks, reagerer uansett på nye produkter og sminke fra såkalte trygge merker. Uten unntak. Så jeg må alltid gi nye produkter litt tid på seg. Før prøve jeg nytt hele tiden og syns ingenting fungerte. Men nå som jeg kjenner huden min, vet jeg hva jeg skal gjøre for at den skal se best mulig ut.

Avhengig av hvor mye tid/penger osv du vil legge i huden din syns jeg alle burde ha:

rensekrem/gel

toner

fuktighetskrem

nattkrem

event serum

øyekrem

en gang i uken (eller to)

skrubb

maske (etter behov)

Anonymous poster hash: 90339...41d
Skrevet

Gå til hudpleiere på skoler, da er det gjerne veldig mye billigere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...