Gå til innhold

lokaler i Oslo omegn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømmemannen har fridd :) Men hvor skal vi ha selve bryllupet? Er det noen som planlegger å gifte seg i Oslo, og har noen gode tips til hvor. Jeg skulle helst hatt et lokale der man kan ha med egen drikke, da det blir litt rimligere...

Skrevet

Hei.

Gratulerer så mye :) Da er det bare å sette igang med det som er gøy - nemlig planleggingen ;)

Det finnes noen lokaler i Oslo hvor man kan ha med egen drikke, men de blir leid ut fort. Det dere må avklare er først hvort stort bryllup dere skal ha og med hvor mange gjester. Vil dere ha bonderomantikk eller en annen type. Når det er avklart så er det litt lettere å begynne å lete :)

Skrevet

Hei.

Gratulerer så mye :) Da er det bare å sette igang med det som er gøy - nemlig planleggingen ;)

Det finnes noen lokaler i Oslo hvor man kan ha med egen drikke, men de blir leid ut fort. Det dere må avklare er først hvort stort bryllup dere skal ha og med hvor mange gjester. Vil dere ha bonderomantikk eller en annen type. Når det er avklart så er det litt lettere å begynne å lete :)

Hei.

vi b lir rett under 70 mennesker, vi hadde opprinnelig tenkt til å ha det på familiegården hans, men det ble ikke helt godtatt av familien (hans). så jeg kunne helst tenke meg noe romantisk/klassisk, og ikke alt for stivt. Jeg har lett masse på internett, men nekter å tro at de få stedene jeg har funnet er de eneste som finnes i stor.Oslo...

Takk for hjelp!! :)

Skrevet

Der man kan ha med egen drikke er som regel de ulike bydelshusene og endel gårder sånn som Disen og Årvoll.

Skrevet (endret)

Risvollen er veldig fint! Det tror jeg passer godt til det antall gjester dere skal ha. Jeg er LITT usikker på om duk an ha med egen drikke...Og Sørbråten Gård er nydelig! Vi skal ha vårt på Bygdøy Roklubb. Der kan man også ha med egen drikke og lokalet er flott.

Ellers har du Nordre Skøyen Hovedgård, som også er et veldig koselig lokale :) Har dere tittet på noen av disse?

Endret av Ella1981
Skrevet

Tusen takk, nei ingen av de lokalene har jeg klart å finne. Risvollen så jo kjempe fint ut!!

Roklubben var jo nydeilig, der kommer dere til å få et flott bryllup :)

AnonymBruker
Skrevet

Nordre Skøyen er for lite for 70 stk, har vært der i et bryllup i omtrent den størrelsen. Joda, vi fikk jo plass. Men det var kjempetrangt, ble utrolig varmt og endel av gjestene satt halvveis inn i et annet rom... IKKE koselig.

Anonymous poster hash: 26563...70d
Skrevet

Risvollen er kjempefint! Vi hadde bryllupet vårt der. Hvis det ikke er forandret siden da kan du ha med egen alkohol, men må kjøpe mineralvann... MEN det er etter min mening for lite for 70 gjester. Vi var i underkant av 50 til middag og da var det trangt i spiserommet. De sier de får plass til 70 dersom de dekker gjennom en dobbel dør og ut i neste rom. Har bekjente som har sittet i det andre rommet og de fortalte at de ikke så brudeparet og følte ikke helt at de var i et bryllup... Men vet de har dekket på denne måten flere ganger. Uansett, de vet hva de driver med, de er profesjonelle og maten er god. Lykke til!

Skrevet

Risvollen er veldig fint! Det tror jeg passer godt til det antall gjester dere skal ha. Jeg er LITT usikker på om duk an ha med egen drikke...Og Sørbråten Gård er nydelig! Vi skal ha vårt på Bygdøy Roklubb. Der kan man også ha med egen drikke og lokalet er flott.

Ellers har du Nordre Skøyen Hovedgård, som også er et veldig koselig lokale :) Har dere tittet på noen av disse?

Jeg tror man kjøper mat og ikke - alkoholholdig drikke der, så det kan bli billig. Eksklusivt og utrolig fint

Skrevet (endret)

Sørbråten ble ganske dyrt når vi sjekket ut prisene der.

Lambertseter gård har god plass, men er ikke skikkelig fancy. Men koselig var det der da! Voksenåsen hotell er ganske billig men flott, men da må du kjøpe alt der (tilkommer ikke leieavgift der som på andre steder). Det er moderne, med megautsikt over byen og stor terrasse hvis man gifter seg på sommeren (og så er det utendørs basseng) ;) Vi skal ha musserende til velkomst, stor festbuffet, 4. gl vin, kaffe, kaker og nattmat. 1000kr per person, noe jeg ikke synes er ille!

Hvis dere ønsker å ha festen ved sjøen, er villa Lilleborg fint. Tar med alkohol selv, men kjøper resten gjennom dem.

Endret av *nordby*
Skrevet

Nordre Skøyen er for lite for 70 stk, har vært der i et bryllup i omtrent den størrelsen. Joda, vi fikk jo plass. Men det var kjempetrangt, ble utrolig varmt og endel av gjestene satt halvveis inn i et annet rom... IKKE koselig.

Anonymous poster hash: 26563...70d

Takk for at du sier i fra, ikke noe hyggelig at det ikke blir plass til gjestene :)

Det er jo de som gjør selskapet!!

Skrevet

Tusen takk for masse flotte tips!

Dette er virkelig til stor hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...