Gå til innhold

Ppiller og sexlyst :(


Gjest hei

Anbefalte innlegg

Jeg husker så godt tiden før jeg begynte med piller. De tidlige tenårene. hvor sinnsykt kåt jeg kunne bli bare sånn plutselig!! trengte nesten ikke å tenke på en gutt.. Blodet bare strømmet til nedentil, og det kjentes såååååå godt. jeg kjenner ikke slikt lenger. Går på mercilon, brukte trionrtta før. Har dette noen sammenheng? Noen ppiller som er mer "vennlige"? er veldig glad i kjæresten.. vi har det bra sammen, men jeg kjenner at det tar så laaaang tid å bli våt. ofte blir jeg våt uten at jeg kjenner det.. Altså det kribler ikke lenger. hva er vitsen da liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forskjell på tidlige tenår og senere i livet. Det kan også ha noe å si hvor lenge dere har vært sammen. Men det kan jo også ha med p-pillene som du mistenker.

Hva med å prøve p-ring, mindre hormondose ergo mindre bieffekter...

Innenfor p-pille-merker så er det veldig individuelt hvilke som fungerer best og værst på ulike områder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sexlysten tilbake da jeg sluttet på p-plaster (hadda også gått på p-piller hvor jeg også hadde dårlig lyst) og jeg har hørt om andre som har opplevd det samme. Nå bruker vi kondom, men jeg har plan om å enten begynne å bruke kobber-spiral eller PFC Pearly / LadyComp (www.pfc.no). Dette kan jo være alternativer for deg? :) kobberspiral kan føre til kratfige blødninger under menstruasjon og ved bruk av Pearly eller LadyComp må man bruke kondom på usikre dager, men det kan jo være verdt å prøve? Jegvet hvertfall at jeg aldri skal begynne på hormoner igjen.. Har endelig fått tilnærmet lik sexlyst etter at jeg sluttet med hormonprevensjon for noen måneder siden. I tillegg blir jeg lettere våt, var mye tørrere i skjeden før. Basert på egne erfaringer så anbefaler jeg å slutte dersom sexlysten er dårlig, men det kan litt tid før den kommer tilbake.

Anonymous poster hash: b85b7...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moirai

Jeg husker så godt tiden før jeg begynte med piller. De tidlige tenårene. hvor sinnsykt kåt jeg kunne bli bare sånn plutselig!! trengte nesten ikke å tenke på en gutt.. Blodet bare strømmet til nedentil, og det kjentes såååååå godt. jeg kjenner ikke slikt lenger. Går på mercilon, brukte trionrtta før. Har dette noen sammenheng?

Det kan godt hende. Jeg sluttet med hormonprevensjon i slutten av tjueåra pga tap av sexlyst og andre bivirkninger, og satte inn kobberspiral i stedet. Og har vært kåt som en tenåring siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har erfaring med spiral? Regner med det er individuelle plusser og minuser med den også, så må vel bare prøve selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også Mercilon og har veldig dårlig sexlyst, men vet ikke om det har en sammenheng..



Anonymous poster hash: c9591...3ed
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mistet sexlysten etter at jeg begynte på p-piller. Sluttet for flere år siden, men lysten har fortsatt ikke kommet tilbake :( Sliter veldig med det i forhold til min samboer.



Anonymous poster hash: d487a...407
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister lysten av p-piller. Gidder ikke sette inn spiral nå, men når nestemann har kommet i løpet av 2015, så blir jeg enten å sette inn spiral, eller så blir min samboer å sterilisere seg slik at vi slipper å bruke prevensjon. Det er så synd å miste lysten slik jeg gjør av disse pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet også sexlysten av mercilon :( Gikk over til cerazette etter en stund, men den kom ikke tilbake. Har sluttet på p-piller nå, for et par måneder siden, men sexlysten har ikke kommet tilbake sånn som den var før jeg startet på p-piller i alle fall...

Anonymous poster hash: 60533...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk redusert sexlyst av Yasmin p-piller og enda mer redusert da jeg byttet til Cerazette minipiller. Det er nettopp dette med kåtskap som er problemet. Det er ikke det at jeg ikke kan tenke meg til å ha sex, da sex føles veldig bra når jeg først kommer i gang. Men der jeg før kunne bli kåt av veldig lite og virkelig kjenne at det "kriblet" i underlivet, er jeg innmari treg i avtrekkeren nå. Må bestemme meg for at nå er det på tide med sex og selv da er det sånn at jeg må stimuleres for å bli kåt. Har hørt flere forklare det sånn etter hormonprevensjonsbruk.

Har veldig lyst til å slutte på minipillen og gå over til PFC e.l., men kjæresten vil ikke bruke kondom og jeg liker bivirkningen med å miste mensen helt.



Anonymous poster hash: 91267...660
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister lysten av p-piller. Gidder ikke sette inn spiral nå, men når nestemann har kommet i løpet av 2015, så blir jeg enten å sette inn spiral, eller så blir min samboer å sterilisere seg slik at vi slipper å bruke prevensjon. Det er så synd å miste lysten slik jeg gjør av disse pillene.

Hvorfor steriliserer ikke du deg?

Anonymous poster hash: d4a93...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor steriliserer ikke du deg?

Anonymous poster hash: d4a93...ccc

Hvorfor i alle dager skulle jeg? Det er det siste jeg vil, og er dessuten en stor operasjon.

Tror du det er jeg som vil han skal sterilisere seg kanskje? Nå nei du. Var det opp til meg så hadde vi fått mer enn to barn, men han vil ikke, og han sier selv at han vil sterilisere seg når barn nummer to kommer til verden.

Dessuten er det vel opplagt hvorfor han gjør det og ikke jeg: å sterilisere en kvinne er et større inngrep enn å sterilisere en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...