Gå til innhold

Lei av folk som er redd hunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så mange som er livredd hunder? Og hvorfor gjør de ikke noe med det? Jeg mener, det må jo være fryktelig slitsomt å gå rundt med en slik angst i et samfunn der hver 3. Nordmann har hund?? Hadde det vært meg så hadde jeg gått i terapi. Og som mor hadde jeg selvfølgelig sørget for å venne mitt barn til hunder, slik at barnet slapp å være redd hele livet.

Faen jeg er så lei. Jeg har en hund som er supersnill og lydig. Hun kommer på innkalling, hun går ikke bort til noen (verken mennesker eller dyr), og hun har ingen interesse av å jage vilt. Når vi går på tur uten bånd får hun beskjed om hun kan løpe fritt, eller om hun må gå ved siden av meg. Dette kaller jeg et bånd, et usynlig sådan, men med samme funksjon.

Hver gang denne hunden er løs kan du ta deg faen på at jeg blir snakka til. Går hunden bort til deg? Nei, plager denne hunden noen? Nei. Ser du ikke at hun går ved foten min?? Ja, men folk er redde!

Jeg er så lei av allergi og angst for hunder at folk aner ikke. Get a grip! Dette er en golden retriever, eid av et barn (mitt barn), trent med langline som valp nettopp for dette usynlige båndet som jeg kaller det. Allikevel finnes det ikke et sted hun kan gå løs i verden.

Dere med hundeangst: kom dere i terapi! Ta piller! Gjør noe med dere selv. Jeez...

Anonymous poster hash: c0b17...96a

Er så lei de helvettes naive trangsynte hundeeierne som virker som om de skulle vært lobotomerte som ikke skjønner ordet B-Å-N-D-T-V-A-N-G

Anonymous poster hash: dbe7f...61f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så lei de helvettes naive trangsynte hundeeierne som virker som om de skulle vært lobotomerte som ikke skjønner ordet B-Å-N-D-T-V-A-N-G

Anonymous poster hash: dbe7f...61f

Mens hundeeiere skal bare sitte å høre på den dritten og oppgulpet dere anti-hunde folk kommer med hele tiden? Vet ikke helt hvem som er lobotomert om man er så prippen og hysterisk redd mot noen usle hunder.. . Jeg har en frykt for edderkopper, hvem kan jeg kjefte på for min egen irrasjonelle frykt?! Det er jo tross alt alle andres feil når man selv utvikler en så sterk frykt for noe som ikke har rot i virkeligheten :filer:

Er så drittlei at hundeeire skal være fritt vilt for sure og negative folk!

B-Å-N-D-T-V-A-N-G-E-N er til for å beskytte vilt i deres mest sårbare periode, og har ingenting med å beskytte overhysteriske mennesker. Resten av året kan hundene løpe fritt så lenge eier har kontroll. Og skal man fungere i samfunnet bør man enten søke hjelp eller innfinne seg i det.

Anonymous poster hash: e33a3...73c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ, det har jeg da aldri ment heller! Jeg er jo enig med deg (folk og hunder må slutte å plage andre, og siden hunder blir oppdratt av mennesker må menneskene skjerpe seg). Men vi kan godt krangle litt likevel, hvis du veldig gjerne vil.

Jeg mener ikke at hunder skal gå løse. Jeg ville bare hjelpe deg til å forstå hvorfor disse monstrene du møter gjør som de gjør. Jeg mente ikke at det var greit at du møter løshunder. Men siden du tydeligvis gjør det, og det ikke kommer til å slutte bare fordi du skriver her at det er skikkelig teit, så tenkte jeg å komme med en praktisk løsning på problemet til neste gang du blir angrepet.

Anonymous poster hash: 8d1c2...510

Beklager om jeg misforsto deg, men jeg oppfattet at du bagatelliserte løse hunders hopping på mennesker ved å si at de jo bare vil hilse.

Anonymous poster hash: d1352...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager om jeg misforsto deg, men jeg oppfattet at du bagatelliserte løse hunders hopping på mennesker ved å si at de jo bare vil hilse.

Anonymous poster hash: d1352...102

Nei, jeg prøvde å hjelpe deg ved å forklare det fra hundens perspektiv og hva du kan gjøre på hundespråk så du har en mulig løsning på problemet neste gang det skjer ;) Jeg syns også løse hunder er kjempeirriterende når folk ikke har kontroll, og det har de jo ikke når hundene går bort til andre.

Anonymous poster hash: 8d1c2...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg prøvde å hjelpe deg ved å forklare det fra hundens perspektiv og hva du kan gjøre på hundespråk så du har en mulig løsning på problemet neste gang det skjer ;) Jeg syns også løse hunder er kjempeirriterende når folk ikke har kontroll, og det har de jo ikke når hundene går bort til andre. Anonymous poster hash: 8d1c2...510

Jeg vet jo at noen hunder bare vil hilse, og at det er deres måte å gjøre det på. Som sagt, jeg har hunder selv. Imidlertid hjelper ikke det meg mye, fordi jeg ikke kjenner alle løse hunder jeg møter, og vet om de er harmløse, og hva deres hensikt er. Får meg er fremmede, løse hunder en trussel, uansett. Jeg ser ingen forskjell på å utvise forsiktighet overfor en bundet, fremmed hund og en løs, fremmed hund. Jeg har inen forutsetning for å vite hvordan deres adferd er, og om de er en trussel for meg, derfor skal jeg ikke ta kontakt. Men det må jo gå begge veier, ikke sant? ;)

Anonymous poster hash: d1352...102

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for hunder, men ble skikkelig provosert en gang da en liten hund løp bort til meg og begynte å gneldre og snappe etter bena mine. Hunden kom overraskende på meg og det hele var ganske ubehagelig. Så kommer eieren ruslende rolig bak meg og sier "hunden er egentlig ganske snill altså", før de gikk videre. Hunden bjeffet og gneldret på flere andre turgåere også. Ble vannvittig paff, men hadde egentlig lyst til å gi henne skikkelig kjeft, for jeg kunne da vel ikke vite at hunden egentig var ganske snill, og jeg gir vel pokker i om hun synes hunden er så liten og søt at det ikke gjør noe.

Men veloppdragne hunder som går uten bånd, kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Tror de fleste har minst en erfaring med en idiotisk hundeeier uten selvinnsikt og/eller en aggressiv hund. Derfor kan man bli litt skeptisk når man ser en løs hund, selv om du har kontroll på hunden din, så er det vanskelig for andre å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Ja, æsj, de ekle folkene som har fobi mot hunder eller er allergiske, æsj ass! Kan ikke alle de flytte til en øy uten hunder? Så kan vi hundefolk sleppe løs bikkjene og sånn. Og ha med alle hundene våre i bursdager og dåp og spise kake og Griseører! Jaaaaaaa.

Og tenke på oss selv, og den selvfølgeligheten det er å ha hund. De allergikerNE kan dra bort. Assa.

Endret av Badebuksa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

av en eller annen grunn klarer jeg ikke å unngå å sammenligne det med å synes at sin egen hund er verdens søteste og snilleste med de som synes at sine egne, uoppdragne unger er verdens mest vidunderlige og ler når de frekker seg til...

jeg tror kanskje man blir litt blind på sin egen familie, og en hund er ikke nødvendigvis rustet til å takle et ukjent barns/menneskes reaksjon på at den kommer for nær. Det er ikke alltid man kan vite sånt, nettopp fordi det "aldri har skjedd før".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste innlegget jeg har lest på en stund. Du er lei av at folk er redde og til og med at de har allergi? Hva søren er det som er galt med deg?!

Hundefrykt er en frykt som er veldig bra å ha. Jeg er selv vokst opp med hunder, men samtidig er jeg ikke trygg på hunder den dag idag. Jeg liker ikke at mennesker tror de har kontroll på dyrene sine, for det har dere ikke. Jeg kommer ikke til å lære sønnen min å stole på dyr, for det bør man aldri gjøre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke så lenge siden en ettåring havnet på sykehuset fordi to bikkjer prøvde å drepe han, og her jeg bor var det nettopp en eldre kvinne som ble bitt til blods av en aggressiv hund som ville angripe hunden hennes. Selv om folk sjelden dør av hundeangrep så er det jo fremdeles rasjonelt nok å frykte det, ingen vil bli bitt i hånda av en hund selv om man kommer fra det med livet i behold. Selv har jeg blitt hoppet på av en hund som var aggressiv og bjeffet og flekket tenner, og syntes ikke det var trivelig i det hele tatt selv om jeg overlevde. Så det er jo ikke akkurat en irrasjonell frykt selv om hunder statistisk sett ikke er det farligste i verden, selv om angst aldri er sunt så skjønner jeg godt de som er skeptisk til fremmede hunder. TS: Det hjelper jo ikke at du vet hunden din ikke gjør en flue fortred og er den lydigste i hele verden, de du går forbi kjenner hverken deg eller bikkja di og har ingen forutsetning for å vite om den er kjempesnill eller gal. Anonymous poster hash: dba47...4a7

Nå har jeg aldri vært spesielt grovmasket på når en hund skal ut av min kennel så ser ikke hvorfor jeg skal trekkes inn. Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden vil en hund som biter mennesker alltid bli selektert ut hos meg alltid. For min del holder det faktisk med mistanke om at dyret innehar disse egenskapene.

I situasjoner med andre hunder her jeg nesten tilsvarende kriterier. Men her er det faktisk viktig å forstå situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for hunder, men ble skikkelig provosert en gang da en liten hund løp bort til meg og begynte å gneldre og snappe etter bena mine. Hunden kom overraskende på meg og det hele var ganske ubehagelig. Så kommer eieren ruslende rolig bak meg og sier "hunden er egentlig ganske snill altså", før de gikk videre. Hunden bjeffet og gneldret på flere andre turgåere også. Ble vannvittig paff, men hadde egentlig lyst til å gi henne skikkelig kjeft, for jeg kunne da vel ikke vite at hunden egentig var ganske snill, og jeg gir vel pokker i om hun synes hunden er så liten og søt at det ikke gjør noe.

Men veloppdragne hunder som går uten bånd, kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Tror de fleste har minst en erfaring med en idiotisk hundeeier uten selvinnsikt og/eller en aggressiv hund. Derfor kan man bli litt skeptisk når man ser en løs hund, selv om du har kontroll på hunden din, så er det vanskelig for andre å vite det.

De små hundene er ofte de mest aggressive (og bortskjemte). Man avler videre på aggressive individer av disse, fordi det ikke får samme konsekvenser som om man avlet videre på aggressive rottweilere. Mange små hunder var dessuten rotte/rev/grevling -og hihunder. De skulle være tøffe og ikke kjenne sine begrensninger.

Men folk som ikke liker dyr har jeg ingen sans for, de mangler noe i empatievnen sin.

Anonymous poster hash: 15067...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De små hundene er ofte de mest aggressive (og bortskjemte). Man avler videre på aggressive individer av disse, fordi det ikke får samme konsekvenser som om man avlet videre på aggressive rottweilere. Mange små hunder var dessuten rotte/rev/grevling -og hihunder. De skulle være tøffe og ikke kjenne sine begrensninger.

Men folk som ikke liker dyr har jeg ingen sans for, de mangler noe i empatievnen sin.

Anonymous poster hash: 15067...9a0

Interessant. Jeg hadde faktisk mistanke om det. I tillegg er kanskje ikke eierene like strenge fordi "de er jo så søte".

Det blir litt som fuglemoren og jegeren. Selv om du som hundeeier synes hunden din er "sååååå søt", så ser jeg bare en gneldrete, masete liten bikkje som forstyrrer søndagsturen min. Sier ikke at jeg har noe i mot hundeeiere generelt eller hunder for den saks skyld, jeg synes bare ikke den er "såååå søt" og derfor bør få gjøre som den vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvorfor er det så mange som er livredd hunder? Og hvorfor gjør de ikke noe med det? Jeg mener, det må jo være fryktelig slitsomt å gå rundt med en slik angst i et samfunn der hver 3. Nordmann har hund?? Hadde det vært meg så hadde jeg gått i terapi. Og som mor hadde jeg selvfølgelig sørget for å venne mitt barn til hunder, slik at barnet slapp å være redd hele livet.

Faen jeg er så lei. Jeg har en hund som er supersnill og lydig. Hun kommer på innkalling, hun går ikke bort til noen (verken mennesker eller dyr), og hun har ingen interesse av å jage vilt. Når vi går på tur uten bånd får hun beskjed om hun kan løpe fritt, eller om hun må gå ved siden av meg. Dette kaller jeg et bånd, et usynlig sådan, men med samme funksjon.

Hver gang denne hunden er løs kan du ta deg faen på at jeg blir snakka til. Går hunden bort til deg? Nei, plager denne hunden noen? Nei. Ser du ikke at hun går ved foten min?? Ja, men folk er redde!

Jeg er så lei av allergi og angst for hunder at folk aner ikke. Get a grip! Dette er en golden retriever, eid av et barn (mitt barn), trent med langline som valp nettopp for dette usynlige båndet som jeg kaller det. Allikevel finnes det ikke et sted hun kan gå løs i verden.

Dere med hundeangst: kom dere i terapi! Ta piller! Gjør noe med dere selv. Jeez...

Anonymous poster hash: c0b17...96a

Jeg forstår at her har det oppstått en uheldig hendelse og at du derfor måtte få utløp for din reaksjon.

Jeg forstår deg meget godt. Men jeg forstår publikum med egen hun og uten hund også.

Du skulle kanskje hatt din egen eiendom hvor din hun kunne løpt vilt? Eller oppsøkt en hundepark?

Jeg mener ikke noe vondt.

Det ligger i menneskets natur og være skeptisk for andre rovdyr.

Det er ingen her som trenger medikamenter. Det må bare tiltettelegges.

Dette vet du vel når du har roet deg litt ;)

Jeg har har en hund selv. Er på ingen måte en Hundeterapaut. Mrn en ting er HELT BANNA BEIN og det er når jeg eller min samboer går tur i nabolag eller i terreng, med vår Amerikanske Bulldog så er det alltid band på han. Dette handler om respekten man har for samfunn rundt oss. Jeg setter IKKE pris på når noen lar sin hund gå løs og innstinktene til den hunden vekkes til live når den ser vår hund.

Syns det er så dårlig gjort å la hunder gå løst og det kommer stakkar i band. Hunden i band VET godt at den er i band. Og det virker negativt på den at den er i band og en annen ikke.

De må stå likt.

Vi hundeeier må stå sammen som gode representanter.

Eksempel:

Det er også ett hat når hundeiere har helt åpne eiendommer og inget band på hunden sin. Den går akkurat hvor den vil. ( jeg ref.til mitt eget nabolag og en viss kongepuddel) Vi går aldri forbi det huset igjen.

For der var puddelen så agressiv på vår hun at det tørr vi bare ikke mer. Den kom ut i gata og eiern sto å styra med helt andre ting på verandaen...

Håpløse eiere.

Jeg mener ikke at du er uforsvalig. Men til syvende og sist så er det er mennesker før hund.

Vi må respektere hverandre. Og hvis du kjære deg, er lei av det, så foreslår jeg at du flytter ut av boligfelt og det som er :)

Ha en fin kveld både til deg og vofsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste er ikke redd hunder, men de er redd hunder de ikkje kjenner nettopp fordi det likesågodt kan være en biter som en ikke-bitende hund. Man har ikke tid å tolke dyret og det skal ikke være nødvendig å bli overrasket av en fremmed hund når man går ut av døra.

Jeg har fått uforventet kjempekos av en border collie uten bånd en gang som la seg rett inntil beina mine og ville ha klapp, og jeg har også runda ett hjørne ved min første videregående skole og kjent schaefer-tenner rundt armen min hvor det sto en dame med 3 hunder i bånd og ikke hadde kontroll over en eneste av de.

Elsker hunder av alle slag, selv om jeg aldri har hatt det, men jeg blir redd når det kommer en hund løpende mot meg uten bånd eller styrende mot meg i bånd fordi jeg aner ikke om den er trygg eller om den vil ta livet av meg. Dette kaller man for rasjonell frykt på samme måte som man kan bli redd om man står 30meter oppe i en gammel trestige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...