AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Her om dagen kalte flørten min meg for "lita og søt" i forbindelse med noe jeg sa. Er det et kompliment? Tidligere har det gått i "sexy", "vakker", "nydelig", men kan "søt" være et kompliment på lik linje med tanke på konteksten? Anonymous poster hash: ec6d7...cdf
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Er du jente er det et kompliment;) jeg tror ikke en mann hadde sett på det som et kompliment å bli kalt liten og søt:p 4
-Jiinxs- Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 (endret) Jeg ville tolket det som det som et kompliment. Altså om jeg hadde sagt det til en jente, så hadde det ment noe positivt. Vil selvfølgelig ikke bli kalt noe slik selv, siden jeg er en fyr. Endret 27. juli 2013 av -Leon- 1
Gutt95 Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Hvis du ser på hersketeknikker som et kompliment, så er det et kompliment. 1
Gjest avocadoen Skrevet 27. juli 2013 #5 Skrevet 27. juli 2013 Får høre det ofte jeg, men hvorfor skal jeg bli sur for noe som er sant? Han jeg var sammen med sa det hele tiden 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #6 Skrevet 27. juli 2013 Hvis du ser på hersketeknikker som et kompliment, så er det et kompliment. Boom. (A knowlegde drop indeed) En kan merke svært godt hvordan noens personlighet er, ut i fra hvilke kroppsdeler og eventuelt hva det er som blir komplimentert. Og naturligvis, hvordan komplimentene blir formulert. Derfor og, synes jeg ikke man burde bli usikker på hvordan man burde reagere på komplimenter. Fordi et kompliment er aldri bare et kompliment. Anonymous poster hash: 8cc26...226 1
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2013 #7 Skrevet 27. juli 2013 Her om dagen kalte flørten min meg for "lita og søt" i forbindelse med noe jeg sa. Er det et kompliment? Tidligere har det gått i "sexy", "vakker", "nydelig", men kan "søt" være et kompliment på lik linje med tanke på konteksten?Anonymous poster hash: ec6d7...cdf Det spørs på hva samtalen dreide seg om og hva han og du sa. Slike og lignende uttrykk blir også brukt som hersketeknikk
Alice123 Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Hva var det du sa og i hvilken forbindelse sa du det? Det betyr mye i denne sammenhengen. "Du er så liten og søt" kan likegodt bli brukt som hersketeknikk. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 Jeg konfronterte han med noe han hadde sagt, som jeg grublet på, men som han tydeligvis ikke tenkte noe mer på...Anonymous poster hash: b7c29...5de
Alice123 Skrevet 27. juli 2013 #10 Skrevet 27. juli 2013 Vanskelig å si. Jeg hadde ikke tatt det så bra, men det er umulig å si når jeg ikke vet hva dere snakket om og hva du tok opp. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #11 Skrevet 27. juli 2013 Vanskelig å si. Jeg hadde ikke tatt det så bra, men det er umulig å si når jeg ikke vet hva dere snakket om og hva du tok opp. Men hva er sannsynligheten for at han faktisk brukte deg som en hersketeknikk? Hvor mener du han ville? Jeg vil ikke gå mer i detalj om hva det var, men det var én enkelt setning som han sa til meg kvelden i forveien (alt annet som ble sagt og gjort var bare kos), som jeg som sagt gikk og grublet på, men som han som sagt ga uttrykk for at han ikke tenkte noe mer over.Anonymous poster hash: b7c29...5de
Alice123 Skrevet 27. juli 2013 #12 Skrevet 27. juli 2013 Men hva er sannsynligheten for at han faktisk brukte deg som en hersketeknikk? Hvor mener du han ville? Jeg vil ikke gå mer i detalj om hva det var, men det var én enkelt setning som han sa til meg kvelden i forveien (alt annet som ble sagt og gjort var bare kos), som jeg som sagt gikk og grublet på, men som han som sagt ga uttrykk for at han ikke tenkte noe mer over.Anonymous poster hash: b7c29...5de Det aner jeg ikke. Jeg kjenner ikke mannen og vet ikke hvordan han er i det hele tatt, jeg aner ikke hva dere snakket om og i hvilken sammenheng. Jeg og et par andre her inne skriver at i noen sammenhenger blir "du er så liten og søt" brukt som en hersketeknikk.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #13 Skrevet 27. juli 2013 Jeg konfronterte han med noe han hadde sagt, som jeg grublet på, men som han tydeligvis ikke tenkte noe mer på...Anonymous poster hash: b7c29...5de "Damer ass, må alltid mase om bagateller". Her betyr lita og søt at hans forsvar er å prøve å umyndiggjøre deg. Klassisk hersketeknikk. Nå var vel kanskje denne situasjonen peanuts, men hvis han gjør lignende når dere f.eks. diskuterer og er uenige om noe så bør du sette ned foten og informere ham om at sånt ikke er greit. Respekt er en fin bil. Anonymous poster hash: 527a8...585
Gutt95 Skrevet 27. juli 2013 #14 Skrevet 27. juli 2013 Får høre det ofte jeg, men hvorfor skal jeg bli sur for noe som er sant? Ja, selvdigger er du I HVERT FALL IKKE.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 27. juli 2013 #15 Skrevet 27. juli 2013 Ja, selvdigger er du I HVERT FALL IKKE. Ja, tenkt at hun selv syns hun er søt da! Fysj og fy! 4
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2013 #16 Skrevet 27. juli 2013 Er du jente er det et kompliment;) jeg tror ikke en mann hadde sett på det som et kompliment å bli kalt liten og søt:p En date kalte pikken min for liten og søt enda den er helt normal, men så lenge hun viste at hun var vill etter den, var det ikke noe problem. Liten og søt er da positivt selv for oss menn.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2013 #17 Skrevet 27. juli 2013 Ja, selvdigger er du I HVERT FALL IKKE. Hva i alle dager er galt i å si at det er mange som har sagt at man selv er liten og søt? Det er da ikke selvdiggende å presentere fakta?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #18 Skrevet 27. juli 2013 Hehe. Ikke det beste komplimentet en kvinne kan gi om en manns pikk akkurat da.Anonymous poster hash: 8cc26...226 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 27. juli 2013 #19 Skrevet 27. juli 2013 En date kalte pikken min for liten og søt enda den er helt normal, men så lenge hun viste at hun var vill etter den, var det ikke noe problem. Liten og søt er da positivt selv for oss menn. Jeg ser på både "liten" og "søt" som feminine ord, og jeg tror ikke det er mange kvinner som bruker disse ordene som kompliment til menn. Men det kommer selvfølgelig an på konteksten.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2013 #20 Skrevet 27. juli 2013 Det skal vel også nevnes at jeg faktisk ER liten av størrelse. Men om jeg er søt, det klarer jeg ikke å si om meg selv..Anonymous poster hash: b7c29...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå