Gå til innhold

Organsisering i din bestikkskuff

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

3åringen min bestemte seg for at det var lurt å stå opp klokka 2 i natt, etter en del skriking.

Vi er på besøk hos svigers og jeg skulle smøre en skive til gutten min. Når jeg skulle ta en kniv fra skuffen ser jeg at hu har bestikket helt likt organisert som oss og ble litt nysgjerrig på om det var en tilfeldighet eller om hu har tenkt likt som meg.

Jeg har gaflene til venstre, knivene i midten og spiseskjeer til høyre. Min årsak er fordi man spiser med (og dekker på med) gaffel i venstre hånd og kniv i høyre hånd. På denne måten blir det lettere å dekke på når man har tatt bestikket ut av skuffen med riktig hånd.

Hvordan har du organisert din bestikkskuff og hvorfor?

Utrolig tåpelig spørsmål og mye rart man kan tenke på altså, men ble oppriktig nysgjerrig :P

Anonymous poster hash: b5583...12c

Skrevet

Interessant. Jeg tenkte først vi at i stor grad fører med oss samme mønster som vi har vokst opp med. Jeg har fra venstre mot høyre: kniver, gafler, spiseskjeer. Det er sjelden jeg "dekker på" (jeg bor alene og spiser litt ad hoc), så det er verken mye eller lite praktisk å ha det sånn. Jo, bestikkskuffen er i et skap og knivene er lettest å få tak i, og det kanskje dem jeg bruker mest? Det varierer, noen perioder spiser jeg mye "påsmurt", andre ganger mye nudler, andre ganger mye frokostblanding. Har faktisk ikke tenkt over hvorfor jeg plasserte dem sånn, bortsett fra at det kjentes "naturlig". Hjemme var knivene til høyre! Og jeg husker nå at det var praktisk da jeg skulle dekke på.

Skrevet

Fra venstre: Skjeer-gafler-kniver. Helt til høyre: Biffbestikk.

Teskjeer nederst.

Skrevet

Skjeer- gaffler- kniver selvsagt. Teskjeer nederst. Saks, ostehøvel, grønnsakskniv og salatbestikk i storerommet ytterst.

Skrevet

Organiserer med gaffel-kniv-skje(fra venstre) og bruker den lilledelen til t skjeer og den nederste til pizzakutter ol

Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Hehe så godt å se at det finnes andre også som lurer på "rare" ting :P

Tror ikke vi har noe system her, da er det i så fall samboeren min som har et. Men her har vi spiseskjeene til venstre, gafler i midten og kniver til høyre. I den store ytterste greia har vi brødkniv, kjøttkniv(?) og biffkniver, i de to små "båsene" har vi en med små skjeer og en med potetskrellere og diverse annet :)

Skrevet

Fra venstre: Skjeer-gafler-kniver. Helt til høyre: Biffbestikk.

Teskjeer nederst.

Nesten samme her, bare at jeg har brødkniv og ostehøvel til høyre, ikke biffbestikk.

:heks:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Fra venstre;

I det lange rommet har jeg skreller, ostehøvler, grillpinner, boksåpner

I neste rom har jeg skjeer, gafler og kniver

I tredje rommet har jeg biffbestikk - gafler

I fjerde rommet har jeg biffbestikk - kniver

I det siste lille rommet nederst har jeg teskjeer og smørkniver

Skrevet

Jeg har skarpe kniver, skjeer, gafler og kniver.
nedenfor disse har jeg et rom for teskjeer

og ovenfor potetstikker og potetskreller,samt noen bitte små kniver

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

frå venstre: gaflar-skeier-knivar

Skrevet

Her har vi helt omvendt enn de fleste i tråden :fnise:

Biffkniver - kniver - gafler - skjeer

- og i rommet nederst små gafler og t-skjeer.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Kniv-gaffel-skjeer. Dette fordi skuffen står helt til høyre og knivene er det jeg har størst behov for.

Til venstre for bestikket, har jeg skarpe kniver og til høyre for bestikket, har jeg salatbestikk ol.

Gjest Daenerys
Skrevet

Gafler, kniver, spiseskjeer. Nedenfor er teskjeer, og nedenfor der igjen er biffkniver.

Ikke noe bevisst tanke bak dette, det bare ble sånn :)

Skrevet

Helt til venstre: div kniver(smørekniv, grønnskakskniv etc) og ostehøvler, så: kniver - gafler - spiseskjeer. Teskjeer nederst

• Liker 1
Skrevet

Jeg har knivene til venstre for jeg bruker som regel mest kniver(smøre på brødskiver etc.) Så gaflene i midtten og spiseskjeene til høyre.

Men er det noen man kan få lete seg i hjel etter i andre sine hjem så er det ostehøvelen, saksa og pizza skjæreren:P Folk legger disse på de merkeligste steder!! Alle disse tinga legger jeg i den øverste skuffa fordi man bruker dem så ofte. Til nød kan pizza skjæreren ligge i skuffen under hvor man har visp, stekespade etc. Samboeren min pleier å legge stekespaden øverst, og så leiter jeg meg i hjel i skuffa under :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har knivene til venstre for jeg bruker som regel mest kniver(smøre på brødskiver etc.) Så gaflene i midtten og spiseskjeene til høyre.

Men er det noen man kan få lete seg i hjel etter i andre sine hjem så er det ostehøvelen, saksa og pizza skjæreren:P Folk legger disse på de merkeligste steder!! Alle disse tinga legger jeg i den øverste skuffa fordi man bruker dem så ofte. Til nød kan pizza skjæreren ligge i skuffen under hvor man har visp, stekespade etc. Samboeren min pleier å legge stekespaden øverst, og så leiter jeg meg i hjel i skuffa under :fnise:

Hehe. Ja det er sant. Vi har ostehøvelen i øverste skuffen for den brukes mye, ellers er pizzaskjæreren i skuff nr2 sammen med stekespader, øser osv (roteskuffen)

Ts

Anonymous poster hash: b5583...12c

AnonymBruker
Skrevet

Stor skuff, alt i ett. Har kun samme type bestikk i den skuffen så ser ikke problemet med å plukke ut teskjeer, kniver, gafler eller skjeer etter behov jeg. Ser rotete ut, men bruker jo ikke noe lengre tid når jeg skal dekke på på grunn av det så.

Men er det en ting jeg hater, så er det "Skje, Kniv, Gaffel". Gaffel, Knif, Skje eller Kniv, Gaffel, Skje.

Anonymous poster hash: 929ac...61d
Skrevet

Som flere andre: Skjeer, gafler og kniver (fra venstre). Teskjeer nederst, småbestikk typ små gafler/tomatspade øverst og ostehøvler samt små skarpe kniver helt til høyre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...