Gjest Is_te Skrevet 16. juli 2013 #21 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Se på busjettes deres, så forstår du. Jeg ville aldri oppført meg som henne og hadde vært fornøyd med noen andre. Det er sikkert veldig lett for deg å si når du ikke går i hennes sko... Og det var vel ikke akkurat som hun ble "merkediva" over natten? Det hadde kanskje passet bedre om hun hadde opprettholdt stilen hun hadde da hun møtte kronprinsen? Btw så selges kjolene hennes, der jeg vil tro potten går til veldedighet. Media er furtne etter at de ble felt for bildene tidligere i år, så la oss ta hevn! Endret 16. juli 2013 av Is_te Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LadyGlaGla Skrevet 16. juli 2013 #22 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg blir litt flau av Mette-Marit og får lyst til å gjemme meg i genseren min. Det gjelder forsåvidt alle kongelige. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 16. juli 2013 #23 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep og avsporinger. Alice i Eventyrland, mod Endret 16. juli 2013 av Alice i Eventyrland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 16. juli 2013 #24 Del Skrevet 16. juli 2013 Fordi hun ikke har vett til å takke pent nei til gratisklær - fordi hun ikke klarer å innfinne seg i den rollen hun har. Det virker rett og slett som om slottet mangler rådgivere - eller så er hun så bisk at det er ingen som tør si mot henne. Hun virker ufordragelig. Og den fotoreportasjen i alle aviser i dag er jo kun for å snu den elendige oppfatningen folk har fått av henne den siste tiden. Hun vil ha både i pose og sekk - og det går aldri bra. Anonymous poster hash: ff67b...f53 Selv liker jeg Mette-Marit. Synes hun og Haakon er flotte representanter for Norge Å kalle en person du ikke kjenner, eller noen gang har møtt, for ufordragelig blir for dumt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #25 Del Skrevet 16. juli 2013 Dette skulle være en overrasklese til kronprins Haakon, nå er jo den ødelagt av media. Hvem tystet til VG her?? Ikke kjekt å planlegge når folk tyster. Hun kan jo ikke stole på noen. Synes synd i henne jeg. Pengene var istedenfor gaver, så jeg syntes det var fint gjort. Heia MM!! Anonymous poster hash: fcf77...dff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 16. juli 2013 #26 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg liker Mette Marit. Synes hun gjør en fantastik jobb som representant for Norge. Vi er heldige som har henne som kronprinsesse. Å være smålig og henge seg opp i detaljer rundt hvilke klær hun går i, er smålig. Det er virkelig ikke det som har betydning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #27 Del Skrevet 16. juli 2013 Mette-Marit er så kjedelig at det er godt gjort. Jeg har ikke fått med meg at hun har sagt eller gjort noe dumt, jeg hører bare masse uinteressante, intetsigende floskler og går litt i koma hver gang hun åpner munnen. Å se på bilder av henne i de forglemmelige antrekkene hennes er også like søvndyssende som å telle sauer. Så jeg kan vel hverken like eller mislike henne, men det og synes at en person er helt ufattelig døll og har den nærmest unike egenskapen å være fullstendig blottet for karisma ligger vel kanskje nærmest det sistnevnte. Det gjør meg nok iallefall (enda) mer negativ til monarki, mange nordmenn som meg har nok hatt litt sympati med kongehuset fordi vi har hatt kule konger i det siste, men når Norges kjedeligste par inntar tronen så tror jeg flere vil tenke at vi kunne klart oss helt fint uten. Anonymous poster hash: d847c...dcc 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #28 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg liker Mette Marit. Synes hun gjør en fantastik jobb som representant for Norge. Vi er heldige som har henne som kronprinsesse. Å være smålig og henge seg opp i detaljer rundt hvilke klær hun går i, er smålig. Det er virkelig ikke det som har betydning. men det har jo betydning at millioner brukes på klær, millioner som kunne vært brukt på andre og nyttige ting. Absolutt ingen, kongelig eller ei, trenger vesker til 65 000 og kjoler til 100 000 kroner Anonymous poster hash: f29bc...fe4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #29 Del Skrevet 16. juli 2013 Synes hun tar en del merkelige valg som ikke sømmer seg for en kongelig. Skal hun behandles som en kongelig bør hun også oppføre seg som en. Dette gjelder alt fra å klikke på pressen som fotograferte henne da hun gikk inn i et fly (mange år siden) til å dra til India for å hjelpe noen som fikk barn via surrogati (sier ikke det er feil, men hun tar indirekte standpunkt i debatten da) og å la seg sponse av designere. En ekte dronning hadde tenkt mer rasjonelt før hun handlet. Anonymous poster hash: 09597...634 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 16. juli 2013 #30 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg syntes det var veldig spesielt av henne å bruke en Pradaveske i en slik anledning: http://www.tv2.no/gmn/-velg-noe-billigere-neste-gang-mettemarit-3716261.html (2. avsnitt) http://www.aftenbladet.no/nyheter/politikk/Kronprinsparet-far-mer-okning-enn-kongeparet-3045676.html#.UeVZ5G09WQE Nå krever hun også penger av gjestene sine i bursdagen, har hun virkelig ikke millioner nok selv til å betale det? Hun sier at hun selv ikke skal betale det. Hvorfor reagerer ingen på de dyre klærne til f.eks Kate? Nå er jeg fan av Kate, men jeg bare lurer? Både MM og Kate kommer fra vanlige familier som har kommet seg opp og frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #31 Del Skrevet 17. juli 2013 Hvorfor reagerer ingen på de dyre klærne til f.eks Kate? Nå er jeg fan av Kate, men jeg bare lurer? Både MM og Kate kommer fra vanlige familier som har kommet seg opp og frem. Fordi denne tråden handler om MM. At Kate "også gjør det" forandrer ikke en dritt. Anonymous poster hash: e00a8...81d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 17. juli 2013 #32 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg liker også MM, ut fra det jeg ser av henne, og med høyde for at jeg ikke kjenner henne. Jeg syns det står respekt av historien hennes og av hvem hun stort sett framstår som i dag, og jeg syns hun er kjempesøt. Men jeg er likevel republikaner/motstander mot kongehus og jeg syns MM og Haakon tar mange rare og litt dumme valg. Det blir framstilt som om det er MM som gjør de dumme valgene, men jeg tenker de er to om det. Og denne festen har jo blitt en farse før den får begynt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 17. juli 2013 #33 Del Skrevet 17. juli 2013 Nå er ikke jeg den som roper høyest om kongefamilien, men nå har jeg et tankekors, etter å sett henne i 10 år... Jeg tenker det må være en grunn til at alle kongehus har tatt henne sånn inn i varmen. Hun har rykte på seg for å være en utrolig sympatisk person som er lett å være glad i. Hun har respekt ovenfor andre. Hun er veldig genuin og følelsom i mange anledninger etter det jeg har sett. Det er ikke bare bare å bli godkjendt og likt i de kongelige kretser, så noe gjør hun rett. Hva media spekuler i til en hver tid av kritikkverdige forhold bryr jeg meg ikke om, for de skal bare selge og tjene penger på rykter.... bildet er fra Pinterest http://pinterest.com/pin/244812929717163234/ Dette skrives blandt annet internationalt; I think of all the CPs, Mette Marit has the most graceful and respectful curtsey of all....and every elder monarch is appreciating her gesture. If one looks at Mares, or others, it seems so fake, because they really don't want to "bow down" before the elder royals. MM is different, imo, MM gives honour to whom honour is due. And it shows how royalty treats her. http://pinterest.com/pin/244812929717244479/ 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nexus Skrevet 17. juli 2013 #34 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Jeg synes hun virker sympatisk, følsom og klok, jeg. Og en god rollemodell for sine barn. Hun har hatt det vanskelig, men kommet seg over det og blitt et mer reflektert menneske i etterkant. Slike mennesker beundrer jeg. Jeg synes hun og Kronprinsen virker lykkelige og søte sammen. Hun har bare blitt vakrere og vakrere med årene, hun stråler, sikkert fordi hun lever med ekte kjærlighet, i overenstemmelse med sine verdier og sin indre stemme Hun støtter de som er psykisk syke og de som har HIV - stigmatiserte og belastende sykdommer - som fortjener samme empati og støtte som de med sosialt aksepterte sykdommer som hjertesykdom, kreft osv. Og ordene til henne som Gunnar Stålsett holdt i bryllupet var bare helt nydelige. Han hadde vel sett noe veldig spesielt og positivt i henne. Det var tydelig at ordene kom fra hjertet og at de traff henne følelsesmessig. Go Mette-Marit Endret 17. juli 2013 av Nexus 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spirula Skrevet 17. juli 2013 #35 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Synes ikke Mette-Marit er noe mer lett å like enn Ari Behn engang. Hun har ikke hatt noen problemer med å utnytte (mildt sagt) alt av goder en kongelig kan få. Hun er heller ingen spesielt sjarmerende eller intelligent person ut fra det jeg har sett og lest i media. Synes rett og slett de kongelige har tabbet seg ut grovt med ekteskapene sine. Anonymous poster hash: 54664...747 Ja vel. Føltes det godt å få det ut? Alle kan ikke bli likt av alle, men kronprinsessen er i en posisjon der hun ikke kan gjøre noe riktig. Jeg kan ikke uttale meg om kronprinsessen som person, for jeg kjenner henne ikke, men jeg har et inntrykk av at hun er omsorgsfull, snill, og omgjengelig. Men mye av hennes handlinger har fått mye kritikk. Da hun handlet billige kjoler og antrekk, fikk hun kritikk for det. Da hun brukte samme antrekk flere ganger, fikk hun kritikk for det. Da hun begynte å kjøpe nye (dyrere) antrekk, fikk hun kritikk for det. Da hun solgte deler av garderoben til inntekt for en stiftelse (?), fikk hun kritikk for det. Da hun "menget" seg med "vanlige folk", fikk hun kritikk for det, og da hun begynte å få "kjendisvenner" fikk hun kritikk for det også. "Damned if you do, and damned if you don't" er vel et passende ordtak å bruke i denne sammenhengen? Og det ironiske er vel at når hun gjør nøyaktig det samme som andre kongelige i andre land får ros for, får hun ikke samme rosen, men kritiske tilbakemeldinger. (F.eks bruk av billige merker, som Kate i England får skryt for å gjøre, fikk kronprinsessen kritikk for å gjøre) Hun har dessverre blitt et yndet "hatobjekt" hos enkelte, det er ikke stuerent å vise forståelse for kronprinsessens gjøren og laden. Og, som den gamle damen jeg er, må jeg også påpeke at for 30 år siden var ikke dronningen like godt likt heller, men hun har funnet sin plass, og utviklet sin rolle på en måte slik at hun i dag er veldig godt likt av de fleste. Jeg tenker kronprinsessen vil ha samme utvikling opp i gjennom årene. Jeg må bare legge til et punkt om surrogatisaken - hun tok ikke et standpunkt for/imot surrogati - hun brukte ikke sin stilling til å påvirke, hun passet barnet når foreldrene ikke kunne gjøre det. Man kan mene hva man vil om det hun gjorde, men det viktigste for meg er at hun ikke misbrukte sin stilling for å påvirke en avgjørelse på noen som helst måte. Endret 17. juli 2013 av Spirula 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #36 Del Skrevet 17. juli 2013 Hvorfor reagerer ingen på de dyre klærne til f.eks Kate? Nå er jeg fan av Kate, men jeg bare lurer? Både MM og Kate kommer fra vanlige familier som har kommet seg opp og frem. Mette er det vi som betaler. Anonymous poster hash: 04131...231 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #37 Del Skrevet 17. juli 2013 Hvor mye har de i lønn egentlg? Da mener jeg apanasjen - penger til vedlikehold av bygninger - lønn til ansatte Anonymous poster hash: 2aa11...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggdronninga Skrevet 17. juli 2013 #38 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg liker faktisk Mette Marit jeg! Et levende bevis på at ikke selv de kongelige trenger å ha plettfri rulleblad og være perfekte! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Version 2.0 Skrevet 17. juli 2013 #39 Del Skrevet 17. juli 2013 Kjenner du Mette-Marit eller Ari Behn personlig? Eller bare via Se & Hør og Her & Nå? Er vel mange som tabber seg ut ved å gifte seg med feil person, men jeg har da ingenting med dette å gjøre. La folk få gjøre sine egne eventuelle feil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 17. juli 2013 #40 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) . Endret 11. juni 2014 av Samaysa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg