Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært til familiefotografering med magen. Vi hadde egentlig kun planer om å ta nyfødtbilder, ingen gravidbilder denne gangen (selv om det ikke ble gravidbilder sist heller), men så har jeg blitt såpass godt kjent med fotografen (hun har tatt både forlovelse-, bryllup-, nyfødt M- og 7mnd M-bilder) at hun gjerne ville at vi skulle få noen familiebilder også. Så iom at vi uansett skulle ha nyfødtbilder av lillesøster, så skulle vi ta en kjapp shoot med hele familien også, som ble en del av prisen for nyfødtfotografering.

Skal bli kjempekoselig å få noen (forhåpentligvis) fine bilder av hele familien! Vanskelig å få til hittil :P

Etterpå har jeg og M vært hos noen kamerater av kjære som er i pappaperm. Er nemlig planleggingsdag i barnehagen, så her må det sysselsettes! Skjønner at jeg har en skikkelig regelrytterdatter :sjenert: "Ikke lov banke" "Ikke lov dytte" osv ble hyppig sagt til de små :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet
Jeg skjønner veldig godt at den er forskjellig. Viktig med ordentlige springformer, så man får kaka ut :Nikke:

Min kjære blander seg heldigvis ikke så mye opp i mine kakebakingsinnkjøp. Han syns jeg er gal nok på den fronten fra før :fnise:

Godt det er noen som forstår meg... :fnise: Jeg ser nemlig også for meg at det kan være kult å lage kvadratiske kaker sånn ellers, og regner med det ikke gjør noe når resultatet er klart, men det er nok litt i meste laget for kjære... :ler: Jeg tror våre bedre halvdeler kunne hatt mye å snakke om... :sjenert:

Og så koselig med familiefotografering! :rodmer: Særlig inkludert i nyfødtfotograferingen! Blir sikkert spennende å få se dem! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er noen som forstår meg... :fnise: Jeg ser nemlig også for meg at det kan være kult å lage kvadratiske kaker sånn ellers, og regner med det ikke gjør noe når resultatet er klart, men det er nok litt i meste laget for kjære... :ler: Jeg tror våre bedre halvdeler kunne hatt mye å snakke om... :sjenert:

Og så koselig med familiefotografering! :rodmer: Særlig inkludert i nyfødtfotograferingen! Blir sikkert spennende å få se dem! :jepp:

Ja, de hadde nok ristet på hodet av alt vi finner på og skal :fnise: Tror det hadde vært ekstra festlig for dem iom at de egentlig kjenner hverandre fra før også :jepp::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ja, de hadde nok ristet på hodet av alt vi finner på og skal :fnise: Tror det hadde vært ekstra festlig for dem iom at de egentlig kjenner hverandre fra før også :jepp::sjenert:

Ikke sant! :fnise: Selv om det er litt sjans for at kjære hadde blitt litt i overkant paranoid av sånt :ler: Men hvis vi tilfeldigvis treffes irl en gang, så tror jeg det hadde vært moro for alle parter! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med familiefotografering! Har tenkt på om vi skulle tatt noen nyfødtbilder jeg også, må bare huske å høre med mannen så vi får bestilt før det er for sent. De skal vel helst tas i løpet av de to første ukene for at de skal ha den nyfødtlooken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med familiefotografering! Har tenkt på om vi skulle tatt noen nyfødtbilder jeg også, må bare huske å høre med mannen så vi får bestilt før det er for sent. De skal vel helst tas i løpet av de to første ukene for at de skal ha den nyfødtlooken?

Fotografen vår sa også at det bør tas i løpet av de to første ukene :Nikke:

Så koselig med familiefotografering :Nikke: Håper bildene ble bra!

Flinke M som deler sin kunnskap med de små ;)

Veldig koselig :) Og jeg ble kjempeimponert over hvordan fotografen greide å jobbe med en toåring til å få henne i ønskede "posisjoner" og til å lure frem smilet :jepp: Bildene ble generelt veldig bra, men jeg skulle ønske jeg ikke fikk dobbelthake på noen av dem :rolleyes: Hun ville gjerne at vi skulle se på M og magen på flere av bildene, og da trøkka jeg selvfølgelig trynet mitt sammen så det ble dobbelthake :P men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig :) Og jeg ble kjempeimponert over hvordan fotografen greide å jobbe med en toåring til å få henne i ønskede "posisjoner" og til å lure frem smilet :jepp: Bildene ble generelt veldig bra, men jeg skulle ønske jeg ikke fikk dobbelthake på noen av dem :rolleyes: Hun ville gjerne at vi skulle se på M og magen på flere av bildene, og da trøkka jeg selvfølgelig trynet mitt sammen så det ble dobbelthake :P men men...

Herlig med fotografer som kan det å samarbeide med barn! :Nikke: Når dobbelthaka kommer sammen med en voksende babymage, så er det innafor ;) Ellers også såklart, men spesielt når man er i fullstendig rugemodus og kort tid unna fødsel. Men man føler seg kanskje ikke på sitt vakreste i en sånn setting, ser den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med fotografer som kan det å samarbeide med barn! :Nikke: Når dobbelthaka kommer sammen med en voksende babymage, så er det innafor ;) Ellers også såklart, men spesielt når man er i fullstendig rugemodus og kort tid unna fødsel. Men man føler seg kanskje ikke på sitt vakreste i en sånn setting, ser den!

Min kjære sa også det... "Du er jo høygravid da :erter: " Men vil jo gjerne se picture perfect ut :P:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære sa også det... "Du er jo høygravid da :erter: " Men vil jo gjerne se picture perfect ut :P:sjenert:

Den som kunne sett picture perfect ut, til enhver tid :daane::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Photoshop vettu :hjerte:

Er sikker på at det garantert bare er du som henger deg opp i dobbelthaka di ;) Er jo M og magen som tar alt fokuset skal du se :)

Men skjønner hva du mener. Hater selv også dobbelthakebilder :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Photoshop vettu :hjerte:

Er sikker på at det garantert bare er du som henger deg opp i dobbelthaka di ;) Er jo M og magen som tar alt fokuset skal du se :)

Men skjønner hva du mener. Hater selv også dobbelthakebilder :hoho:

Hehe.. Får høre om hun ikke kan pynte litt på meg :P Men jeg henger meg nok mer opp i det enn andre som ser på bildene, som du sier. Også er det jo bare en filleting... totalt sett syns jo både kjære og jeg at bildene er veldig fine :)

Hun kommer ut 8. mars ;)

Skal føre det opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:Tippeliste for lillesøster: :hjerte:

- 05. mars: Favole, Kakaoen

- 08. mars: roseduft, Yesterday

- 10. mars: La Traviata

- 12. mars: TuttaV

- 13. mars: Neferet

- 14. mars: Leopanter, Mazilla

- 15. mars: Doh

- 16. mars: Disco Biscuit

- 21. mars: mens.termin

- 26. mars: UL termin

---------------

Hatt en skikkelig dårlig natt i natt. Våknet opp flere ganger med kramper i magen/kynnere. Syns de liknet magesmertene jeg hadde da fødselen startet sist, men heldigvis gikk smertene over så fort jeg fikk snudd meg (etter mye offing og akking) og lagt meg i en ny liggestilling. Så jeg sovnet raskt inn igjen.

Det er nok mye modning på gang om dagen, for den melonfølelsen mellom bena har bare blitt verre, det er umulig å gå normalt (skikkelig pingvingange), og det svir og trykker/presser nedover. Kan ikke huske at jeg merket så mye modningstegn sist? (Men da var jeg kanskje veldig opptatt med eksamenslesing også :sjenert: )

Ellers er det ny hyggelig svangerskapsbivirkning på gang. Hemorride :dry::sur: Heldigvis gjør den ikke vondt, men er jo et tegn på at jeg må jobbe litt med det systemet når lillesøster er ute. Husker at jeg måtte gjøre det sist også. Ikke moro :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Så kjedelig å høre at du hadde en dårlig natt da :sukk:

Mye offing og århing på gang her i heimen også, hvis jeg våkner av kynnere på natten og ligger å vrir meg..

Heldigvis nærmer det seg jo slutten nå, og modning er jo bare positivt i forhold til fødselen har jeg hørt? :)

Melonfølelsen mellom beina når du går hørtes ikke mye godt ut det heller.. Kjenner du noe når du sitter også?

Og hemorride i tillegg..hvordan blir du kvitt det? Må en smøre seg med hemorride krem, eller forvinner det av seg selv?

Håper du har og får en fin dag videre, til tross for det overnevnte :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjedelig å høre at du hadde en dårlig natt da :sukk:

Mye offing og århing på gang her i heimen også, hvis jeg våkner av kynnere på natten og ligger å vrir meg..

Heldigvis nærmer det seg jo slutten nå, og modning er jo bare positivt i forhold til fødselen har jeg hørt? :)

Melonfølelsen mellom beina når du går hørtes ikke mye godt ut det heller.. Kjenner du noe når du sitter også?

Og hemorride i tillegg..hvordan blir du kvitt det? Må en smøre seg med hemorride krem, eller forvinner det av seg selv?

Håper du har og får en fin dag videre, til tross for det overnevnte :kose:

Ja, modning er vel bare positivt nå :jepp:

Hemorriden forsvinner av seg selv hvis man gjør noe med årsaken til at den oppsto. Er ikke nødvendig for meg å smøre med noe krem, den har ikke kommet så langt. Jeg må bare sørge for å ha jevnlig myk avføring sånn at det ikke bygger seg opp trykk og press. Den har nok blitt dannet pga tregere fordøyelse under graviditeten og tidvis lettere forstoppelse. Så satser på velfungerende tarmsystem fremover :tommelopp:

Merker ikke noe til den annet enn at jeg kjenner at den er der når jeg tørker meg, så har hatt en veldig fin dag. Har fått ryddet i litt esker som vi har fått fraktet nordfra (og dessverre da oppdaget at det bl.a. er noe babytøy vi ikke helt vet hvor er hen), sortert arvet tøy til M og fått begynt på en jobbsøknad :bond:

Fra ettermiddagen har jeg hatt besøk av en venninne og videre utover kvelden har det vært avslapning på sofaen. Ikke de store magesmertene heldigvis :)

I morgen er det 36 ukers kontroll hos legen :gravid: spent på vekta, for vi har ikke vekt her lenger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Da går det seg nokk til skal du se :kose:

Koselig med venninnebesøk :jepp: og godt du ikke har hatt så mye smerte :)

Lykke til hos legen i dag da. Alltid herlig å høre hjertelyden til lille bebis :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt står bra til med lillemor (og storemor) på kontroll i dag. Masse bevegelser, som også fastlegen min kjente godt :hjerte:, hjertelyd mellom 142 og 147 og et magemål som skyter til værs :P Heldigvis (synes jeg) har ikke vekta skutt til værs, kun gått opp 1 kg siste måned. Fastlegen kommenterte at det var litt lite, men totalt sett ligger vektoppgangen innenfor normalen, så det ble derfor ikke sett noe mer på det :)

Fin urin. Hb har steget noe etter at jeg begynte med jern, men prøver å begrense inntaket noe pga forstoppelsestendens :sjenert: J virker å ha snudd seg igjen og ligger med hodet ned nå.

Ny kontroll om 2 uker. Men vi får se om jeg rekker det da :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt var bra på kontroll :) To uker, du føder vel innen den tid? :P

Kjedelig at noe av babytøyet er borte da :( Spesielt når det er noe man ønsker å bruke om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...