Mazilla Skrevet 5. januar 2014 #521 Del Skrevet 5. januar 2014 Kjære søte deg! Takk og lov for skype, og at det ikke er så altfor lenge til dere ses igjen! (Selv om det føles som en evighet akkurat i dag...) Mange gode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #522 Del Skrevet 5. januar 2014 Takk Doh og Neferet for klemmer og trøst. Det hjelper så mye Hvorfor har du reist fra de? Jobb? Har måttet reise fra de pga jobb ja. Må fullføre turnustjenesten min Takk for klem Uffamæ skjønner veldig godt at det må være vondt. Men husk at dette er IKKE siste gang du ser dem. Er jo ikke lov å ha slike tanker!! Begynner å gråte selv om jeg tenker i de baner Dette skal nok gå bra skal du se. Hvor lenge skal du være uten dem? Nei, det hjelper ikke å være en vandrende hormonbombe på tårene heller Kommer til å være borte fra de i snaue 5 uker. Har booket reise hjem igjen 7. februar. Heldigvis er det ikke siste gang jeg ser de nei. Og tenker jeg på at folk faktisk jobber 4 ukers skift om gangen, og at ungene der ikke blir skadet for livet av å bare leve med én forelder... så dette må jo bare gå greit. Selv om det føles tungt akkurat nå Takk for klemmer Kjære søte deg! Takk og lov for skype, og at det ikke er så altfor lenge til dere ses igjen! (Selv om det føles som en evighet akkurat i dag...) Mange gode Takker for all trøst og klemmer jeg får Gjør godt. Det skal skypes allerede i morgen Er første dagen i ny barnehage for M, så er superspent på hvordan hun reagerer på alle disse forandringene på en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 5. januar 2014 Forfatter #523 Del Skrevet 5. januar 2014 Da har jeg fått kommet meg inn i leiligheten jeg skal bo i de neste ukene. Den var desverre tristere enn hva jeg husket da jeg stakk innom med noen ting før jul Måtte i kveld støvsuge grovt for det var småsnusk i kriker og kroker, og irriterer meg grønn over at det ikke er vaskekluter og lignende tilgjengelig så jeg kan få gått over overflater. Og det er hele 3 lamper som har gått i leiligheten, så den er ikke akkurat hjemmekoselig For å toppe det hele er oppvaskmaskinen renset og tatt fra hverandre i rengjøringssystemet, og jeg klarer ikke å få bitene "på plass" igjen. Kjenner det gnager i rygg og bekken etter denne småstyringen på kvelden Nok et syteinnlegg fra meg desverre... ingen god dag dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leopanter Skrevet 5. januar 2014 #524 Del Skrevet 5. januar 2014 Uff, for en vond dag Kan kjenne meg igjen i følelsen av å "plutselig" måtte reise og bo i en ukoselig leilighet langt unna familien for en lang periode pga praksis. Det er vondt, rett og slett... Og sikkert ikke noe enklere når man har barn og er gravid i tillegg! Men heldigvis går tiden fort, særlig når man er på jobb. Man har noe stort å se fram til og telle ned mot, og ofte viser perioden seg å være lettere overkommelig enn man fryktet Det er snart forbi, you can do it! Og takk og lov for teknologien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neferet Skrevet 6. januar 2014 #525 Del Skrevet 6. januar 2014 Det er ikke rart gårsdagen ikke var noen god dag for deg Noe annet ville vært rart! Håper denne dagen ser litt lysere ut, særlig når du får skypet med familien! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 6. januar 2014 #526 Del Skrevet 6. januar 2014 Huff kjipt når det blir flere ting på en gang som er plagsomt og i tillegg være full av hormoner! Håper det blir bedre fremover være der lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #527 Del Skrevet 7. januar 2014 Uff, for en vond dag Kan kjenne meg igjen i følelsen av å "plutselig" måtte reise og bo i en ukoselig leilighet langt unna familien for en lang periode pga praksis. Det er vondt, rett og slett... Og sikkert ikke noe enklere når man har barn og er gravid i tillegg! Men heldigvis går tiden fort, særlig når man er på jobb. Man har noe stort å se fram til og telle ned mot, og ofte viser perioden seg å være lettere overkommelig enn man fryktet Det er snart forbi, you can do it! Og takk og lov for teknologien Ja, det er vondt Og det er særlig når jeg tenker på M at jeg blir så sippete. Men dagen i går ble en mye bedre dag, så jeg har nå troen på at det skal gå greit allikevel... Håper januar flyr avgårde! Det er ikke rart gårsdagen ikke var noen god dag for deg Noe annet ville vært rart! Håper denne dagen ser litt lysere ut, særlig når du får skypet med familien! Dagen i går ble mye mye bedre! For det første fikk jeg sagt i fra angående manglene i leiligheten min på morgenen, så de fikk sendt ut en vaktmester samme dag slik at det var fikset til jeg kom hjem fra jobb. Gav en helt annen stemning! Også var det veldig godt å se lillemor på Skype Ingen hysteriske tendenser etterpå heller, så det lover bra. Viktigste for meg er jo at hun ikke tar noen skade av dette her! Og foreløpig ser det bra ut Huff kjipt når det blir flere ting på en gang som er plagsomt og i tillegg være full av hormoner! Håper det blir bedre fremover være der lenge? 7. februar har jeg booket meg en-veis-billett hjem Så akkurat 1 mnd i dag! --------------------- Som sagt til Neferet over, så var det en mye bedre dag i går. Ble selvsagt litt sipping fra denne hormonbomba hver gang noen spurte meg om hvordan det var å være fra M, men jeg håper inderlig det bedrer seg etterhvert. I går fikk jeg handlet inn mat for en drøy ukes tid, og bare for å gi meg selv litt "utfordringer" mens jeg er alene (og så jeg ikke fyyyker opp i vekt av trøstemat) så skal jeg prøve å bruke minst mulig penger på mat og spise opp mest mulig av "restene" av kjøtt og fisk i fryseren som jeg flyttet over fra gamle huset vårt. Brukte 670kr i går, og håper det holder til godt ut i neste uke Om få timer er det ny svangerskapskontroll, og denne gangen har jeg t.o.m. husket på urinprøven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. januar 2014 #528 Del Skrevet 7. januar 2014 Hvordan gikk det på kontroll? Sikkert fornuftig både med tanke på økonomien og vekta å storhandle! Men husk å kose deg litt også da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 7. januar 2014 #529 Del Skrevet 7. januar 2014 Ja hvordan gikk kontrollen? Enig med Mazilla, viktig å kose seg litt og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #530 Del Skrevet 8. januar 2014 Hvordan gikk det på kontroll? Sikkert fornuftig både med tanke på økonomien og vekta å storhandle! Men husk å kose deg litt også da... Ja hvordan gikk kontrollen? Enig med Mazilla, viktig å kose seg litt og Joda, jeg blir nok å kose meg også Det ble blant annet kjøpt inn marsipan og nisseskum på halv pris også har jeg handlet inn vaniljekrem til å lage skoleboller (for hadde bl.a. noe kokos som måtte brukes opp ). Kontrollen i går gikk forsåvidt bra. Sf-målet stiger fint som det skal, bra lyd og spark fra frøkna, fint blodtrykk og vektoppgang som ventet (1kg hver uke siste måned ). Har vel totalt gått opp snaue 9 kg nå. Litt bekymret for at det skal bli mye på slutten, men nå skal jeg komme meg i gang med treningen igjen Urinprøven var også fin, men de målte en lav Hb på 9,9. Jeg burde da egentlig starte med jernpreparat, men hun helsesekretæren gjorde ikke undersøkelsen teknisk riktig, så jeg kontrollerte Hb'en selv i dag. Den var over grensa for jernbehandling, men jeg sitter nå og er litt usikker på om jeg kanskje skal få tatt litt flere prøver av meg selv. Tidligere har jeg nemlig hatt veldig lav folat, så jeg lurer litt på om det kanskje kan være det som er årsaken? Må fundere litt til.... Føler meg jo egentlig fin. Ingen svimmelhet eller slapphet. Av fysiske plager er det mest bekkenet som tuller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 8. januar 2014 #531 Del Skrevet 8. januar 2014 Forstår godt at du synes det er tungt å være borte fra familien en peridoe - men heldigvis går tiden som regel fort og vips er du på plass med de igjen Godt og høre at kontrollen gikk bra, og at du er i god form Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #532 Del Skrevet 8. januar 2014 Hei! Innom å hilser på! vel overstått julefeiring og godt nyttår! er det i dag M fyller 2 år?:-) hipp hurra for jenta di!! Håper dere får en fantastisk feiring! :-) kos dere masse! M fyller 2 år 3. januar ja. Lille store jenta vår Ble en veldig bra feiring Mye kos, men jeg var også bra sliten på slutt. Egentlig ikke så mye av forberedelser, men mest av det å ha vennebursdag med mye barn på besøk i tillegg til voksne venner av oss. Flere vi ikke hadde sett på en stund som jeg da gjerne skulle hatt bedre tid til å snakke med, men det ble jo umulig Så forresten dere hadde så fin feiring med pølsebod 1. januar Den var bra? Gratulerer så mye med toåring i hus Takker! Tiden flyr Høres ut som dere har hatt en kjempekoselig jule og nyttårsfering. Nydelig bilde av deg på FB forresten Du kler så godt mage! Gratulerer så mye med toåringen i dag! :blåse: Takk for koselig kompliment Hyggelig å høre at jeg kler magen selv når den begynner å føles bra i veien Og takk for gratulasjoner. Stas med lillemor som begynner å bli stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #533 Del Skrevet 8. januar 2014 Forstår godt at du synes det er tungt å være borte fra familien en peridoe - men heldigvis går tiden som regel fort og vips er du på plass med de igjen Godt og høre at kontrollen gikk bra, og at du er i god form Ja, jeg trøster meg med det... Selv om jeg synes tiden går fryktelig mye saktere nå som jeg er alene! Blæh Bare komme meg gjennom de første ukene nå, så begynner det virkelig å nærme seg slutten Og i går fikk jeg kjøpt inn masse garn da jeg var i byen, så nå skal jeg ha nok prosjekter! (fylte hele sofaen med garn da jeg tømte det ut hjemme ) --------------- I dag har jeg vært til fysioterapi for litt hjelp med bekkenet. Kjenner at det var flere av øvelsene som var tunge, men er ikke helt utpeiset nå heller. Spent på hvordan det kjennes i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 8. januar 2014 #534 Del Skrevet 8. januar 2014 Å garn liker jeg!! Lurt med fysio, håper det hjelper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #535 Del Skrevet 8. januar 2014 Å garn liker jeg!! Lurt med fysio, håper det hjelper! Me too! Tok nok litt vel i når jeg beregnet hvor mange prosjekter jeg skulle rekke over, men men Håper det hjelper litt jeg og. Det blir ny time om 1 uke også skal jeg forsøke litt egentrening 2-3 ganger i uken. Får låne treningsrommet her så mye jeg vil frem til kl.16, så får bare hive meg rundt etter jobb og ta en liten økt I forhold til den lave Hb'en ble det til at vi tok venøse blodprøver for å få sikrere tall og for å kunne se på jern- og folsyrelagrene. Vil jo selvfølgelig at kroppen skal fungere optimalt når lillesøster kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. januar 2014 #536 Del Skrevet 8. januar 2014 Jeg fikk målt Hb til 9,7 og 9,9 i forrige uke, uten at noen sa noe mer på det. Eller, legen sa den kunne være litt lav akkurat da pga bihulebetennelsen. Hva nå? Bør jeg be om å få sjekka på nytt på neste kontroll? Dette var første gang de sjekket den siden juli, mens i forrige svangerskap var det fast rutine både hos lege og jordmor.. Synes forresten ikke 9 kilo var noe særlig å snakke om! Hvor mye gikk du opp sist forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 8. januar 2014 Forfatter #537 Del Skrevet 8. januar 2014 Vanligvis er det anbefalt å starte jernbehandling når Hb er under 10, særlig hvis man har ligget en del høyere tidligere (jeg pleier å ligge rett over 12), så jeg ville absolutt fått sjekket det på nytt! Hvis du er litt trøtt og sliten, så kan jo det være bidragende Jeg har heller ikke tatt Hb tidligere i svangerskapet. Syns personlig det ikke er nødvendig å ta den ved hver eneste kontroll, men greit å ta minst et par ganger i løpet av svangerskapet! Sist gikk jeg opp ca 16 kilo... og da fikk jeg ikke veid meg i løpet av de siste ukene heller Jeg er kanskje litt mer obs på vektoppgangen denne gangen fordi det var et par kilo som jeg liksom aldri greide å bli kvitt! Så denne gangen håper jeg å kunne begrense det noe for å komme ned til min gamle vekt til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest roseduft Skrevet 8. januar 2014 #538 Del Skrevet 8. januar 2014 Innom å snikleser litt Ser vi har termin nesten på likt Hvor i landet er du fra? blir vel spennende å plutselig bli tobarnsmamma? Ønsker deg en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrollet Skrevet 8. januar 2014 #539 Del Skrevet 8. januar 2014 M fyller 2 år 3. januar ja. Lille store jenta vår Ble en veldig bra feiring Mye kos, men jeg var også bra sliten på slutt. Egentlig ikke så mye av forberedelser, men mest av det å ha vennebursdag med mye barn på besøk i tillegg til voksne venner av oss. Flere vi ikke hadde sett på en stund som jeg da gjerne skulle hatt bedre tid til å snakke med, men det ble jo umulig Så forresten dere hadde så fin feiring med pølsebod 1. januar Den var bra? Hei igjen! Stor til deg! skjønner så godt at det ikke er noe allright å reise vekk fra mann og barn for lang tid! godt med Skype i hvertfall! Bursdagsfeiring med pølsebod var alfa omega Bestefaren følte seg nok ordentlig bra som pølsesjef der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ravgull Skrevet 8. januar 2014 #540 Del Skrevet 8. januar 2014 Åh, så tøft det må være å være borte fra mann og barn, spesielt nå. Men dagene går fort. Krysser fingrene for at du ikke tenker for mye over det før du er hjemme igjen. Har bladd gjennom noen av de siste sidene i dagboka di, håper du ikke har noe i mot en luskende gjest til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå