Gå til innhold

Hjelp - teoriprøve


Gjest Anastasia

Anbefalte innlegg

Gjest Anastasia

Jeg har teoriprøve på onsdag men fortsatt stryker jeg igjen og igjen på teoriprøven på nett, selv om jeg har lest masse. Har fortsatt 14-15 feil. Ser at det jeg stryker på er spørsmål som gjelder bremselengde og stopplengde. Uansett hvor mange ganger jeg tar testen så skjønner jeg ikke hvordan jeg skal huske dette. Noen som har noen råd?

Jeg blir stressa av utregninger og sånt, klarer ikke helt å tenke klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anastasia

Hvor er det du øver på nett? 14-15 feil høres veldig mye ut. Har du lest teoriboken?

Når det kommer til bremselengde og stopplengde må du huske at stopplengde er reaksjonstid + bremselengde. Kanskje dette hjelper:

Jeg øver på kjøreskolen sin side, de har en teoriprøve tilgjengelig. Nå går det bedre, men har fortsatt 10 feil. Reaksjonslengden har jeg vel skjønt nå, men hvordan i huleste beregne stopplengde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg og ta et teori kurs på kjøreskolen din, lese boken godt, ta oppgavene i oppgaveboken også tester på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har 14-15 feil, så er det ikke bare bremselengden du er svak på. Det er flere steder på nett som har gode prøver (teoritentamen og prove.no bl.a.) som enten har gratis tester eller hvor du kan kjøpe dagspass. Ta disse, og finn ut hva som er de svake områdene dine. Og sett deg ned og les mer på dette. Prøv å relatere det så mye som mulig til ordentlig kjøring.



Anonymous poster hash: 8a613...05b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Ble stryk på teoriprøven. Jeg tok kanskje 30 tester på teoritentamen.no dagen før og fikk da 6-7 feil de 3 siste gangene jeg prøvde. På selve teoriprøven ble det 14 feil. Surt! Bare å lese mer da. Er det noen her på kg som har strøket veldig mange ganger på teorien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble stryk på teoriprøven. Jeg tok kanskje 30 tester på teoritentamen.no dagen før og fikk da 6-7 feil de 3 siste gangene jeg prøvde. På selve teoriprøven ble det 14 feil. Surt! Bare å lese mer da. Er det noen her på kg som har strøket veldig mange ganger på teorien?

Var det mange flere vanskeligere spm på selve prøven enn de spm som står på teoritentamen?

Skal ta teoriprøven snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Var det mange flere vanskeligere spm på selve prøven enn de spm som står på teoritentamen?

Skal ta teoriprøven snart..

Ja, jeg syns faktisk det! Mange spørsmål om fart, bremselengde og utregninger. Der er jeg helt blank. På teoritentamen var det litt mer variasjon i spørsmålene syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du øver på nett? 14-15 feil høres veldig mye ut. Har du lest teoriboken?

Når det kommer til bremselengde og stopplengde må du huske at stopplengde er reaksjonstid + bremselengde. Kanskje dette hjelper:

Idiot! Har du tenkt å hjelpe folk til å stryke?

Jeg tittet i teoriboken.

Hvor mange meter må du regne med at stopplengden blir i 80 km/t med 1 sek reaksjonstid ved normal nedbremsing?

Ditt regnestykke:

Bremselengde - fart i km/t, ta bort nullen, gang tallet med seg selv og del deretter på 2.

8 x 8

2 = 32 m bremselengde

Reaksjonstid/reaksjonslengde - fart i km/t, ta bort nullen, og gang tallet med 3.

8 x 3 = 24 m reaksjonslengde

Total stopplengde = 56 meter

Fasit i boken: 123 m bremselengde

22 m reaksjonslengde

Total stopplengde = 145 meter

Jeg foreslår du hoster opp med et nytt regnestykke for hvordan regne ut bremselengde og reaksjonslengde for dette er da altså heeeelt galt.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto på første forsøk med 3 feil (hurra for meg), det jeg gjorde var:

Lese teoriboka perm til perm, ta tester på prove.no frem til jeg klarte ALT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere tester jeg tar på nett, jo flere feil får jeg. Wtf liksom?!



Anonymous poster hash: 56aac...822
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som stryker og stryker, har dere lest teoriboka? Den kommer man sjeldent unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som stryker og stryker, har dere lest teoriboka? Den kommer man sjeldent unna.

Ja jøss, men jeg har ikke lest absoultt ALT som står der, men det meste. Men det er sikkert der feilen ligger uansett. Likevel rart at jeg får flere feil nå enn for to-tre dager siden, til tross for at jeg har lest og lært mer. Det er nok bare å fortsette å lese og øve.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter dere med teoriprøven burde der for resten av livet holde deres unna alt som har med bilføring å gjøre. Er helt grunnleggende for trafikkforståelse og flyt. Hvis dere har gått på skolen og lært å lese burde det ikke være noe problem vel, er bare vanlig pugging.



Anonymous poster hash: 7f5ee...755
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oreokaka

Når jeg tok teorien for et par år tilbake, så hadde if.no noen tester. De var kjempevanskelige!! MEN, klarte man de sånn helt ok, så klarte du teorien lett. if.no sine tester var myye vanskeligere enn selve teorien. Vet ikke om de har de testene enda, men du kan jo sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter dere med teoriprøven burde der for resten av livet holde deres unna alt som har med bilføring å gjøre. Er helt grunnleggende for trafikkforståelse og flyt. Hvis dere har gått på skolen og lært å lese burde det ikke være noe problem vel, er bare vanlig pugging.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Jeg får både A-er og B-er på et krevende studium, og jeg får skryt av kjørelæreren for at jeg er veldig flink og har en bratt læringskurve. Men ja, jeg ser at det er hull i kunnskapene mine selv om jeg har lest mesteparten av boka, dog ikke alt. Og alt må leses. Likevel litt rart at jeg først får 8-9 feil, så to ganger bestått med 5 feil, så får jeg plutselig 11-12 feil selv om jeg har lest mer. Men det har sikkert også noe med at jeg har hatt flaks med å få mest om det jeg har lest mest om fra før også.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får både A-er og B-er på et krevende studium, og jeg får skryt av kjørelæreren for at jeg er veldig flink og har en bratt læringskurve. Men ja, jeg ser at det er hull i kunnskapene mine selv om jeg har lest mesteparten av boka, dog ikke alt. Og alt må leses. Likevel litt rart at jeg først får 8-9 feil, så to ganger bestått med 5 feil, så får jeg plutselig 11-12 feil selv om jeg har lest mer. Men det har sikkert også noe med at jeg har hatt flaks med å få mest om det jeg har lest mest om fra før også.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Kanskje du skal vurdere å lese hele boken slik at du føler at du har fått dekket all trafikkteori før du tar disse testene da, kanskje du ikke får så mange feil da. :bond:

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal vurdere å lese hele boken slik at du føler at du har fått dekket all trafikkteori før du tar disse testene da, kanskje du ikke får så mange feil da. :bond:

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Du, jeg har selvfølgelig skjønt at det er lurt å lese alt. Likevel synes jeg det var greit å ta tester nå samtidig som jeg leser for å sjekke hvilke spørsmål man faktisk får og så lærer jeg av det også. Tok forøvrig en ny test nå jeg fikk bare 2 feil på. Det er bra, men resultatet er fortsatt for ujevnt til at jeg tør å ta teoriprøven på ordentlig enda. Og dere som har tatt den: er det mye om bremselengde og annet som krever utregning, slik som ts sleit med?

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg har selvfølgelig skjønt at det er lurt å lese alt. Likevel synes jeg det var greit å ta tester nå samtidig som jeg leser for å sjekke hvilke spørsmål man faktisk får og så lærer jeg av det også. Tok forøvrig en ny test nå jeg fikk bare 2 feil på. Det er bra, men resultatet er fortsatt for ujevnt til at jeg tør å ta teoriprøven på ordentlig enda. Og dere som har tatt den: er det mye om bremselengde og annet som krever utregning, slik som ts sleit med?

Anonymous poster hash: 56aac...822

Funket for meg å lese hele boka først og deretter justere det derfra, fikk 0 feil, og tok den på 12 min, var helt latterlig lett synes jeg, ikke rart det er mange idioter i trafikken med så lett prøve.

Ja, er en av disse regneoppgave i teoriprøven, man får opp en digital kalkulator på skjermen samtidig.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funket for meg å lese hele boka først og deretter justere det derfra, fikk 0 feil, og tok den på 12 min, var helt latterlig lett synes jeg, ikke rart det er mange idioter i trafikken med så lett prøve.

Ja, er en av disse regneoppgave i teoriprøven, man får opp en digital kalkulator på skjermen samtidig.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Det er jo klart at alle som ikke får 0 feil er idioter som ikke burde få kjøre bil. :glare:

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...