Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før paracet o.l virker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man tar en paracet eller ibux eller noe smertestillende, hvor lang tid tar det før det virker? Feks menssmerter, hvor lenge må man vente til det går over da?



Anonymous poster hash: d7e65...d4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper det fortere og bedre hvis man tar flere samtidig?



Anonymous poster hash: d7e65...d4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hjelper ikke fortere, men det hjelper mer hvis du tar to enn hvis du tar én. Men ikke ta mer enn to om gangen, og hold deg til dosen på pakken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på paracet og ibux, eller virker de på samme måte begge to?



Anonymous poster hash: d7e65...d4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Det er forskjellige virkestoffer i Paracet og Ibux, henholdsvis paracetamol og ibuprofen.

Noen ganger kan det være hensiktsmessig å ta en av hver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjellige virkestoffer i Paracet og Ibux, henholdsvis paracetamol og ibuprofen.

Noen ganger kan det være hensiktsmessig å ta en av hver.

Næææ?? :sjokkert::sjokkert: Er det paracetamol i paracet og ibuprofen i ibux?! Hvem hadde vel trodd det... Så rart!

Anonymous poster hash: 27762...73d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken av de hjelper best mot menssmerter da?



Anonymous poster hash: d7e65...d4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har Ibux hjulpet best på menssmerter.



Anonymous poster hash: eece6...35a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en paracet og en Ibux, etter råd fra lege. Det tar ca 15 min før de virker. Jeg spiser ca et brett i året, maks. Jeg trur det er derfor de virker så raskt, i og med jeg spiser smertestillende så sjeldent.



Anonymous poster hash: 9f645...e38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria

Næææ?? :sjokkert::sjokkert: Er det paracetamol i paracet og ibuprofen i ibux?! Hvem hadde vel trodd det... Så rart!

Anonymous poster hash: 27762...73d

Jeg forstår ikke kommentaren, mitt innlegg svarte på et konkret spørsmål om forskjeller mellom Ibux og Paracet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux virker best mot menssmerter av de to.



Anonymous poster hash: 3d262...25b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest smooch

Når jeg har mensensmerter, tar jeg to ibux og må vente ca. en halv time før de begynner å virke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke kommentaren, mitt innlegg svarte på et konkret spørsmål om forskjeller mellom Ibux og Paracet..

Nei. Ditt spørsmål konstanterte det innlysende, at det er to forskjellige legemidler. Det du ble spurt om var hva forskjellen er på (virkningen av) paracetamol og ibuprofen. Det svarte du ikke på. Derfor forstår du ikke kommentaren, for du vil ikke forstå, fordi du vil ikke medgi at du oppførte deg dumt.

Anonymous poster hash: 27762...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forskjell på paracet og ibux, eller virker de på samme måte begge to?

Anonymous poster hash: d7e65...d4a

Skal vi se, her kom spørsmålet. Er det forskjell eller virker de likt?

Det er forskjellige virkestoffer i Paracet og Ibux, henholdsvis paracetamol og ibuprofen.

Noen ganger kan det være hensiktsmessig å ta en av hver.

Her kom svaret, som er helt i tråd med hva det ble spurt om, og ganske utfyllende og rett. Det kan ofte være lurt å ta en av hver tablett.

Næææ?? :sjokkert::sjokkert: Er det paracetamol i paracet og ibuprofen i ibux?! Hvem hadde vel trodd det... Så rart!

Anonymous poster hash: 27762...73d

Og her er AB som har en dårlig dag. Tror du at alle vet hva som er virkestoffet i de forskjellige tablettene? I så fall tar du skammelig feil!

Nei. Ditt spørsmål konstanterte det innlysende, at det er to forskjellige legemidler. Det du ble spurt om var hva forskjellen er på (virkningen av) paracetamol og ibuprofen. Det svarte du ikke på. Derfor forstår du ikke kommentaren, for du vil ikke forstå, fordi du vil ikke medgi at du oppførte deg dumt.

Anonymous poster hash: 27762...73d

Og her, vet du, viser du med all tydelighet at du har bæsja på leggen. Din egen legg.

Det er ikke Naria som har problemer eller har oppført seg dumt, det er rett og slett du!

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Naria

Nei. Ditt spørsmål konstanterte det innlysende, at det er to forskjellige legemidler. Det du ble spurt om var hva forskjellen er på (virkningen av) paracetamol og ibuprofen. Det svarte du ikke på. Derfor forstår du ikke kommentaren, for du vil ikke forstå, fordi du vil ikke medgi at du oppførte deg dumt.

Anonymous poster hash: 27762...73d

Jeg har ingen problemer med å innrømme feil, men akkurat her ser jeg fremdeles ikke poenget ditt. Jeg har flere ganger opplevd at folk ikke er klar over de ulike virkestoffene i forskjellige smertestillende og derfor svarte jeg som jeg gjorde.

Men men, det er ikke noe poeng i å fortsette å diskutere dette, det er jo strengt tatt en avsporing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problemer med å innrømme feil, men akkurat her ser jeg fremdeles ikke poenget ditt. Jeg har flere ganger opplevd at folk ikke er klar over de ulike virkestoffene i forskjellige smertestillende og derfor svarte jeg som jeg gjorde.

Men men, det er ikke noe poeng i å fortsette å diskutere dette, det er jo strengt tatt en avsporing.

Gjetter på at AB mener at du kun sa at det var forskjellig virkestoff, men ikke hvordan de forskjellige virkestoffene faktisk virker i kroppen.

Men ingenting å henge seg opp i :)

TS: Ibux virker best mot menssmerter fordi ibuprofen hemmer prostaglandinsyntesen.

Anonymous poster hash: 3d262...25b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...