Gå til innhold

Å date igjen etter et brudd fra helvete

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har havnet i den situasjonen at jeg har begynt å date igjen, etter at jeg ble dumpet stygt i våres. Men dette er så vanskelig! Jeg sliter skikkelig etter bruddet, egentlig så fatter jeg ikke at jeg dater noen i det hele tatt for jeg tør ikke stole på menn igjen. Ender bare opp med løgn og utroskap. Men trives veldig godt med han jeg har møtt, har ikke skjedd noe mellom oss og har ikke snakket om det heller. Alt er veldig laidback egentlig. Han er snill og virker som han har samme verdier som meg. Men hvordan kan jeg finne ut om han er en drittsekk så jeg ikke blir lurt igjen?

Flere som sliter med å komme over brudd? Jeg har fått en skikkelig psykisk knekk, er helt ødelagt :( Er sint på han gjøken som har ødelagt livet mitt, rasende er vel ordet. Kommer ikke over hva han gjorde mot meg. Han jeg dater vet om historien, vi har kjent hverandre lenge før vi begynte å date. Han sliter med å stole på jenter så vet ikke hvordan det her skal gå..

Uff livet er ikke lett.

Anonymous poster hash: 51964...cad
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Keikolina
Skrevet

Opp på hesten igjen jente

AnonymBruker
Skrevet

Opp på hesten igjen jente

Joda, holder på ;) Men hvordan bearbeide det han andre utro soppen gjorde mot meg? For jeg kommer ikke over det, uansett hva jeg gjør :( Og vil ikke at det skal gå utover han nye. Og hvordan vite om han nye lyver? Burde jeg ta en løgndetektortest på han? Hvordan finne ut om han er drittsekk? Gidder ikke kaste bort tid på en ny sopp..

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo forståelig at de samme bekymringene kommer frem igjen da. Et brent barn skyr ilden som regel.

Og du får bare la det gå tid da, antar jeg. Hvis dere tar det laidback så er det vel ikke noe hastverk?

Også vil vel tiden vise seg da, om han bare er en ny sopp, eller ei..?

Anonymous poster hash: 242bc...153
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta tiden din til hjelp og bruk tiden på ordentlige ting. Ting føles så mye bedre når man føler at man har kontroll over seg selv i problemene sine.

Du kan ikke vite om han er en drittsekk. Du kan ikke vite om du noensinne blir lurt igjen. Nei-magen må lære seg å skjønne det, og bli sterk nok til å godta det, og pælme over usikkerheten og bli mye sterkere!

Du vil nok skjønne det, det tar bare tid. ;) Men sånn som nå, vil det ikke alltid føles.

Plutselig, ts... bare vent.

Anonymous poster hash: d48da...592
Skrevet

Joda, holder på ;) Men hvordan bearbeide det han andre utro soppen gjorde mot meg? For jeg kommer ikke over det, uansett hva jeg gjør :( Og vil ikke at det skal gå utover han nye. Og hvordan vite om han nye lyver? Burde jeg ta en løgndetektortest på han? Hvordan finne ut om han er drittsekk? Gidder ikke kaste bort tid på en ny sopp..

For meg hjelper det å tenke at selv om en og to og tre menn som ikke var bra har kommet min vei så betyr ikke det at alle menn er sånn. Kjempe dumt at du opplevde at en person såret deg, men ikke la han eie deg og følelsene dine mer enn nødvendig. Du skal være glad for at du kom deg vekk fra en som ikke fortjente deg, og du skal være glad for at du har fått muligheten til å treffe en som kanskje gjør det.

At du er sint på han fortsatt forteller bare om tidsperspektivet og de sterke følelsene du hadde for han. Å bli såret av noen man elsker gjør noe ekkelt med en og den bitterheten som vokser frem kan være katastrofal.. ikke la den ødelegge deg! Putt eksen i en metaforisk boks i og kast han på sjøen.. Se for deg hvordan du putter alle følelsene dine for han og minnene og alt inn i den boksen og hiv den så hardt du bare kan langt uti der så den aldri kommer tilbake..

Det har hjulpet meg til å bli kvitt min bitterhet og til å kunne gi alle en ny sjanse på tross av dårlige erfaringer.

Lykke til! :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg vil ikke tro at alle menn er drittsekker men er vanskelig når jeg har så mange erfaringer. Jeg burde jo være glad for at jeg nå har møtt en annen, og ikke lei meg. Men det er disse følelsene for duste-exen da.. Han gjør meg nå fysisk kvalm så savner ikke egentlig han.

Skal ikke være lett! Skal møte han nye i morgen så det blir hyggelig :) Prøver å ikke snakke for mye om hva som har skjedd, men er vanskelig. Jeg vil ikke bli lurt! Får håpe han viser respekt for meg. Og uansett at det ikke ødelegger vennskapet dersom det ikke skjer noe mer.

Skrevet

Du har to valg. Og du må velge en.

1) La drittsekken styre livet ditt

2) La du styre livet ditt

Jeg valgte nr 2. Det funker!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du burde ikke date når du fremdeles sliter etter bruddet.

Anonymous poster hash: c9f06...472
Skrevet

Hei, TS.

Jeg er litt i samme båt som deg, men mitt Brudd Fra Helvete er noen år siden. Innimellom svir det fortsatt, men det blir virkelig bedre og bedre!

For min del har det vært lite dating siden da, og det som har vært har mest vært rebound-opplegg. Men jeg har bestemt meg for en ting: Når jeg møter en mann som jeg blir interessert i, så skal jeg bruke den tiden jeg trenger for å bli 100% trygg på vedkommende. Hvis han fortjener meg, så vil han skjønne det, tror jeg.

Noen garanti for at andre ikke vil såre oss igjen finnes ikke, dessverre. Mennesker tar sine egne valg, og voksne styrer sine egne handlinger. Og det må de selv ta konsekvensene av. Eksen din valgte å være kjip, sånn som min eks gjorde. Dumt for dem. De kan drite og dra, begge to.

Mitt eneste råd til deg er egentlig bare å bruke den tiden du trenger til å bli godt nok kjent med daten din, og kjenne etter underveis om opplegget føles riktig for deg. Og, en ting til: Se godt på hva han gjør for relasjonen mellom dere, fremfor å vektlegge for mye hva han sier. En av dem jeg data etter bruddet sa en ting (eksempelvis: "Ringer deg i morra"), men fulgte ikke opp i praksis (ringte ikke). Dårlig, dårlig tegn, ass.

Stå på!

Skrevet (endret)

Du burde ikke date når du fremdeles sliter etter bruddet.

Anonymous poster hash: c9f06...472

Etter en vond relasjon, er en positiv relasjon positivt å bringe inn i livet sitt. Da trenger man mennesker som rusker til komfort-sona. Dette fører til slike spørsmål som ts spør seg selv, så det trenger ikke å være en negativ greie å ikke være klar og putte seg selv ut i situasjoner hvor en spør om ting som er gæli. Ts er ikke klar for den store kjærligheten, men så lenge man holder seg på punktet hvor en ble forlatt, finner man raskt puta og komforten sin der ganske lenge. Ingenting skjer uten at hun tar steget ut. Hun blir ikke klar av å ikke møte positive relasjoner.

Jeg tror altså du har godt av disse spørsmålene, ts. Og det er helt normalt. Hvis det hjelper at jeg sier det, så er du altså på et punkt akkurat nå som du burde være, og har valgt rett sti. Alle tingene du spør om, undrer på, og prøver deg på er sunt og normalt. Men er helt enig med de som sier at du ikke burde la han styre følelsene dine, du må ta tak i dem og eie dem selv og få kontroll.

Prøv å snu om på tankegangen litt. F.eks: Jeg er ikke klar for et forhold, men jeg er virkelig klar for å få et positivt menneske inn i livet mitt og vil bruke det til noe positivt, i stedet for å være redd.

Endret av Nouv
Skrevet

Skal ikke være lett! Skal møte han nye i morgen så det blir hyggelig :) Prøver å ikke snakke for mye om hva som har skjedd, men er vanskelig. Jeg vil ikke bli lurt! Får håpe han viser respekt for meg. Og uansett at det ikke ødelegger vennskapet dersom det ikke skjer noe mer.

Men du blir ikke mindre lurt av å gnåle om det, det eneste som skjer da er at denne fantastiske mannen (han kan faktisk være det) blir lei av å se usikkerheten og utryggheten din og stikker!

AnonymBruker
Skrevet

Men du blir ikke mindre lurt av å gnåle om det, det eneste som skjer da er at denne fantastiske mannen (han kan faktisk være det) blir lei av å se usikkerheten og utryggheten din og stikker!

Jeg vet, skal prøve å ikke nevne det noe særlig i kveld. Han har invitert meg på middag! Iiih! Uansett hva som skjer så kommer det til å ta laaang tid før det skjer noe mer. Sex f.eks, klarer ikke jeg uten at jeg er i et forhold. Han sier at han er lik meg på det punktet.

TS

Skrevet

Jeg vet, skal prøve å ikke nevne det noe særlig i kveld. Han har invitert meg på middag! Iiih! Uansett hva som skjer så kommer det til å ta laaang tid før det skjer noe mer. Sex f.eks, klarer ikke jeg uten at jeg er i et forhold. Han sier at han er lik meg på det punktet.

TS

Masse masse lykke til og prøv å kos deg en hel haug! Bra det med sexen også! You go girl! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...