Gjest Twelve12 Skrevet 8. juli 2013 #1 Del Skrevet 8. juli 2013 Er gravid med tvillinger og imorgen er der UL der vi kanskje får vite om det er gutter eller jenter eller begge deler. Sier jeg da at vi får vite kjønnene? eller kjønnet? eller kjønna? eller er det noe annet jeg glemmer her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #2 Del Skrevet 8. juli 2013 http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=kj%C3%B8nn&begge=+&ordbok=begge Valgfritt kjønnene/kjønna =) Anonymous poster hash: 54347...8aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 8. juli 2013 #3 Del Skrevet 8. juli 2013 http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=kj%C3%B8nn&begge=+&ordbok=begge Valgfritt kjønnene/kjønna =) Anonymous poster hash: 54347...8aa Tihi takk Kjekt å vite =P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2013 #4 Del Skrevet 8. juli 2013 (endret) Er gravid med tvillinger og imorgen er der UL der vi kanskje får vite om det er gutter eller jenter eller begge deler. Sier jeg da at vi får vite kjønnene? eller kjønnet? eller kjønna? eller er det noe annet jeg glemmer her? I denne sammenhengen sier du "kjønnet", få vite "kjønnet" på dem. Endret 8. juli 2013 av Arabella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #5 Del Skrevet 12. juli 2013 I denne sammenhengen sier du "kjønnet", få vite "kjønnet" på dem. Det er da like korrekt å bruke kjønna/kjønnene. Anonymous poster hash: 82be5...004 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 12. juli 2013 #6 Del Skrevet 12. juli 2013 Så spennende! Har du noen følelse over hva det kan bli? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 12. juli 2013 #7 Del Skrevet 12. juli 2013 Det er da like korrekt å bruke kjønna/kjønnene. Anonymous poster hash: 82be5...004 Hva er kjønnene til dine barn, hvis du har noen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Twelve12 Skrevet 12. juli 2013 #8 Del Skrevet 12. juli 2013 (endret) Så spennende! Har du noen følelse over hva det kan bli? Har ikke fått vite kjønn enda.. Har en følelse av at det er to gutter. Men vi er fortsatt litt usikkre på om det er toeggede eller eneggede. Endret 12. juli 2013 av Twelve12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #9 Del Skrevet 15. juli 2013 Hva er kjønnene til dine barn, hvis du har noen? Hvis jeg hadde ventet tvillinger (i en tenkt verden, altså), så kunne jeg gjerne sagt at jeg ikke visste kjønnene på dem. Det er forresten dritkjedelig å diskutere språk med sånne som mener at de sitter på alle svarene, og at det alltid finnes en fasit. Når man diskuterer med folk som virkelig har greie på språk, som f.eks. språkbevisste og kunnskapsrike journalister, oversettere, språkvitere, osv,, er diskusjonene alltid mye mer interessante, ettersom det dreier seg om undring, spørring, ydmykhet, osv, altså det stikk motsatte av hva man finner i denne tråden. Anonymous poster hash: 82be5...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 15. juli 2013 #10 Del Skrevet 15. juli 2013 Hvis jeg hadde ventet tvillinger (i en tenkt verden, altså), så kunne jeg gjerne sagt at jeg ikke visste kjønnene på dem. Det er forresten dritkjedelig å diskutere språk med sånne som mener at de sitter på alle svarene, og at det alltid finnes en fasit. Når man diskuterer med folk som virkelig har greie på språk, som f.eks. språkbevisste og kunnskapsrike journalister, oversettere, språkvitere, osv,, er diskusjonene alltid mye mer interessante, ettersom det dreier seg om undring, spørring, ydmykhet, osv, altså det stikk motsatte av hva man finner i denne tråden. Anonymous poster hash: 82be5...004 Mitt poeng er at man ikke bruker flertall av "kjønn" i en slik sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #11 Del Skrevet 16. juli 2013 Mitt poeng er at man ikke bruker flertall av "kjønn" i en slik sammenheng. Ja, OK, og dette begrunner du på hvilken måte? Anonymous poster hash: 82be5...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuksia Skrevet 16. juli 2013 #12 Del Skrevet 16. juli 2013 Ja, OK, og dette begrunner du på hvilken måte? Anonymous poster hash: 82be5...004 Jeg vet ikke hva som er rett, men når man sier kjønnene til tvillingene, så høres det litt ut som hvert barn har to... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå