Gå til innhold

Singelferie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du prøvd å dra på sydenferie alene noen gang?

Jeg vurderer å dra alene, da jeg ikke får med meg noen venninner i år (ferie på ulike tider og økonimiske prioriteringer setter en stopper for det). Hvor kan det være fint å reise alene? Er først og fremst avslapping og sol-ferie jeg er ute etter.

Anonymous poster hash: 0d52b...f43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tja, jeg var to uker alene på Gran Canaria for noen år siden. Det var fint. Men så har jeg bodd der nede da, så er litt annerledes da.

Kunne godt ha reist alene andre steder også.

Anonymous poster hash: d7b08...c6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem hvis du er utadvent, men hvis du er sjenert som meg, er det pyton

Endret av Nita
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer det samme, blir nok Italia eller Frankrike for min del...god mat i tillegg til sol og strand:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på noen reiser som singel, alene. Det blir litt kjedelig i lengden om man er veldig sjenert slik jeg er. Men det kommer jo an på hva som er målene dine med reisen. Jeg pleier planlegge det jeg skal gjøre slik at jeg fyller dagene og da går det greit å være alene og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke så utadvent av meg, og jeg er ikke noe god i engelsk.. :/ Jeg er ikke så veldig bereist i typiske charter-strøk, men tror at en plass med skandinavisk miljø hadde passet bra. Noen som har noen tips til hvor??

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg meldte meg på en rundreise i hele Europa for 2 år siden. Besøkte 7-8 land på 16 dager. Fikk sett utrolig mye på den tiden. Nå snakker jeg ganske bra engelsk, og egentlig var det deilig ikke å treffe nordmenn på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg meldte meg på en rundreise i hele Europa for 2 år siden. Besøkte 7-8 land på 16 dager. Fikk sett utrolig mye på den tiden. Nå snakker jeg ganske bra engelsk, og egentlig var det deilig ikke å treffe nordmenn på turen.

Det høres jo egentlig veldig artig ut, men det er ikke så mye avslapping når man skal gjøre mest mulig på kortes mulig tid, fordi man vil få med seg alt som er verdt å se i byen før man drar videre. Akkurat nå passer det best med en avslappingstur der jeg kan ligge på stranda hele dagen :)

- ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke så utadvent av meg, og jeg er ikke noe god i engelsk.. :/ Jeg er ikke så veldig bereist i typiske charter-strøk, men tror at en plass med skandinavisk miljø hadde passet bra. Noen som har noen tips til hvor??

- ts

De fleste tradisjonelle feriemålene hos charterselskapene har skandinavisk personell lokalt og stort sett skandinaviske gjester, men antakeligvis også veldig mange barnefamilier.

Selv var jeg en del rundt om på spanske øyer med familien i min ungdom. Stort sett bare skandinaver, tyskere og engelskmenn. I alle fall på hotellene vi bodde på.

Anonymous poster hash: f3df6...526

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du dra et sted med mye skandinaver er Mallorca og Kanariøyene greie steder. Alle stedene er ikke akkurat like sjarmerende men føles kanskje tryggere om du ikke er så god i engelsk.

På Mallorca likte jeg Cala d'Or veldig godt og hadde ikke hatt problem med å være der en uke alene. Alcudia er også bra selv om det er mye barnefamilier der.

Av Kanariøyene jeg har vært på likte jeg Gran Canaria best. Det er bare å ta en titt på utvalget de forskjellige charterselskapene har og se om du finner et hotell og en strand du liker.

I tillegg har både Mallorca og Gran Canaria store byer du kan dra på dagstur til om du vil shoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal på badeferie må du være utadvendt nok til å spørre noen om de vil smøre deg på ryggen(solkrem), siden dette er omtrent umulig å gjøre selv ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal på badeferie må du være utadvendt nok til å spørre noen om de vil smøre deg på ryggen(solkrem), siden dette er omtrent umulig å gjøre selv ;)

Joda, alt går. Selvgjort er velgjort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lær meg hvordan du sjonkelrolf, jeg får det ikke til :grine: og det hadde vært greit å kunne hvis været blir dårlig i hele sommer og jeg må finne meg en billig hopp-på-tur alene :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær meg hvordan du sjonkelrolf, jeg får det ikke til :grine: og det hadde vært greit å kunne hvis været blir dårlig i hele sommer og jeg må finne meg en billig hopp-på-tur alene :Nikke:

Smør solkrem på en klut, da er det ikke så vanskelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør solkrem på en klut, da er det ikke så vanskelig ;)

Klarer det også uten klut :P

Synes det er greit å være selvhjulpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest celine

Hva med singelturer da? Da reiser man jo sammen med en gjeng med single mennesker, treffer nye folk og har det gøy? Har ei single venninne som reiser en god del på de turene, og det er nok lettere å komme i kontakt med andre, likesinnede, selv om man er sjenert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvem tilbyr slike turer? Dyrt? Nettside? Hørtes kjempekjekt ut synes jeg :-)

Sorry, mener ikke å kuppe tråden din TS, jeg ble bare så nysgjerring :-)

Anonymous poster hash: 375af...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem tilbyr slike turer? Dyrt? Nettside? Hørtes kjempekjekt ut synes jeg :-) Sorry, mener ikke å kuppe tråden din TS, jeg ble bare så nysgjerring :-) Anonymous poster hash: 375af...920

Carpe Diem, Jomfrureiser, som er kun for damer, Inspiratour er de jeg har hørt om. Ser for meg at jeg forsøker en av disse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...