AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #1 Skrevet 6. juli 2013 Hei Jeg er et kvinnfolk i tjueåra og har et par korte forhold bak meg. Ofte når en fyr spanderer på meg eller gir meg en gave, så blir jeg ofte veldig brydd, om det er det rette ordet ? Jeg føler meg så flau og har bare lyst til å synke litt i jorda. Føler veldig sterkt at jeg må gjøre gjengjeld og at jeg skylder han noe, at jeg må vise han at jeg er takknemlig. Er det bare jeg som føler det sånn? Skulle jeg f.eks fått et dyrt smykke eller noe så tror jeg nesten at jeg hadde fått panikk og slått opp av ren skrekk. Hva er galt med meg? Synes det hadde vært mye bedre om alt kunne blitt betalt hver for oss og at gaver ikke var noe man drev med.Anonymous poster hash: e214b...e85
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #2 Skrevet 6. juli 2013 De gjør det nok ikke for å plage deg, men for å være hyggelig og gentlemen. Hva med å bare fortelle at det stresser deg, og at du VIRKELIG ikke vil ha gaver o.l ? Anonymous poster hash: 7de0d...951 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #3 Skrevet 6. juli 2013 De gjør det nok ikke for å plage deg, men for å være hyggelig og gentlemen. Hva med å bare fortelle at det stresser deg, og at du VIRKELIG ikke vil ha gaver o.l ? Anonymous poster hash: 7de0d...951 Jeg vet at det sikkert er gjort i aller beste mening Men jeg føler vel også at om jeg sier at jeg ikke vil ha gaver eller noe sånt så fratar jeg dem en måte å vise omtanke på også, og at jeg er skikkelig utakknemlig. Skulle ønske jeg kunne ta imot som en normal personAnonymous poster hash: 81b71...242
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #4 Skrevet 6. juli 2013 Har du noen anelse hva dette kan komme av? Anonymous poster hash: 7de0d...951
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #5 Skrevet 6. juli 2013 Har du noen anelse hva dette kan komme av? Anonymous poster hash: 7de0d...951 Da jeg var liten kalte faren min meg ofte en utakknemlig drittunge og sa at jeg kunne angre når jeg stod ved hans grav. I dag har vi et veldig godt forhold, og jeg har ingen problemer med å motta gaver fra folk innenfor nærmeste familie. Men når tanter, onkler, besteforeldre og aller aller verst menn jeg dater skal spandere og gi gaver så kommer disse følelsene.Anonymous poster hash: 81b71...242
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Jeg føler det samme når jeg får en gave eller noe spandert. Jeg sier takk og føler at jeg synker dypere i "gjeld". Anonymous poster hash: 7d580...56c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #7 Skrevet 6. juli 2013 Høres ut som barndomstraumene spiller inn ja. Hvordan er det å ta i mot gaver fra din far i dag? Anonymous poster hash: 7de0d...951
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #8 Skrevet 6. juli 2013 Jeg føler det samme. Liker ikke å bli spandert på, og føler meg utrolig rar når det skjer. Vet liksom ikke hva jeg skal si eller gjøre. Anonymous poster hash: cfef8...f94
Tibbie Skrevet 6. juli 2013 #9 Skrevet 6. juli 2013 Jeg hater også når folk spanderer ting på meg. Det er greit når mamma, pappa, nære venner eller besteforeldrene mine gjør det, men ellers vil jeg helst betale for meg selv Så vi er nok flere, TS 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2013 #10 Skrevet 6. juli 2013 Høres ut som barndomstraumene spiller inn ja. Hvordan er det å ta i mot gaver fra din far i dag?Anonymous poster hash: 7de0d...951 Det er faktisk bare hyggelig.. I noen øyeblikk tenker jeg at nå må jeg vise han at jeg setter stor pris på det, og så gjør jeg mitt beste for å fortelle han det. Etterpå er jeg ferdig. Anonymous poster hash: 81b71...242
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå